Consiliul Elevilor se adresează autorităților sanitare, nu celor din Educație: Să dezvolte un algoritm, în baza căruia școlile să decidă cum continuă cursurile, cu mai mulți parametri – incidența de la nivel local, infrastructura sanitară, capacitatea de testare și de menținere a distanțării fizice

2.295 de vizualizări
Foto: CNE
Autoritățile sanitare sunt solicitate să dezvolte un algoritm, în baza căruia școlile să decidă cum continuă cursurile, cerere transmisă de Consiliul Național al Elevilor.

Într-un comunicat primit de Edupedu.ro, reprezentanții elevilor susțin că algoritmul respectiv ar trebui să aibă mai mulți parametri, printre care și rata de vaccinare a personalului din școli.

Celelalte elemente ar putea fi incidența de la nivel local, infrastructura sanitară, capacitatea de testare și de menținere a distanțării fizice, potrivit comunicatului.

„Redeschiderea școlilor cu prezență fizică impune și o serie de măsuri de prevenție și de protecție suplimentare, cum ar fi testarea periodică a tuturor elevilor și profesorilor, lucru care nu va fi posibil în următoarele săptămâni”, reclamă CNE.

Redăm poziția CNE:

“Vaccinarea personalului din învățământ nu este suficientă!

În cursul zilei de joi, președintele României și ministrul educației au anunțat că redeschiderea școlilor începând cu data de 8 noiembrie va depinde de un prag de 60% de vaccinare în rândul personalului din învățământ, cu menținerea celorlalte criterii de stabilire a scenariului online, așa cum a fost și până acum.

Consiliul Național al Elevilor atrage atenția asupra faptului că măsura de stabilire a unui prag vaccinal e necesară, dar nu suficientă, având în vedere faptul că decizia privind deschiderea unei școli cu prezență fizică ar trebui să depindă de mai mulți parametri, precum incidența de la nivel local, infrastructura sanitară, capacitatea de testare și de menținere a distanțării fizice etc. De aceea, solicităm autorităților sanitare să dezvolte un algoritm în baza căruia școlile să decidă în ce format vor continua cursurile, luând în calcul mai mulți factori, inclusiv vaccinarea din rândul personalului.

De asemenea, redeschiderea școlilor cu prezență fizică impune și o serie de măsuri de prevenție și de protecție suplimentare, cum ar fi testarea periodică a tuturor elevilor și profesorilor, lucru care nu va fi posibil în următoarele săptămâni, având în vedere tergiversarea procedurii de licitație, achiziție și livrare a testelor non-invazive pe bază de salivă, dar și a publicării unor proceduri clare referitoare la modalitatea de administrare a acestora. Astfel, solicităm imperios autorităților responsabile să trateze situația cu celeritate, în beneficiul elevilor și profesorilor din România, care au nevoie de spații sigure pentru desfășurarea activității didactice.

Ne aflăm, din nou, în situația în care școlile nu sunt pregătite nici pentru cursuri online, nici pentru cursuri în format fizic. Mai sunt doar două zile până la începerea școlii, ordinul comun al Ministerului Educației și al Ministerului Sănătății nu a fost semnat, iar cadrul legal nu există la acest moment. Școala are nevoie de predictibilitate, de asumare și de măsuri racordate la realitate, nu de hotărâri luate de dragul de a fi luate”, a declarat Silviu Morcan, președintele Consiliului Național al Elevilor.”


1 comment
  1. Rusine celor care conduc aceasta tara! Sunt interesati sa atinga targhetul de vaccinati! Oamenii acestei tari nu mai conteaza! Copiii nostri trebuie sa fie cobai! Nu este suficient ca noi suntem in aceasta situatie! Nu va atingeti de copiii nostri ca si voi aveti copii!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cei mai buni profesori pentru preprimar și primar sunt cei care au beneficiat și de o formare inițială prin școlile normale, spune Constantin Cucoș, profesor la Facultatea de Științele Educației de la Universitatea „Cuza” din Iași / Acesta susține păstrarea specializării de învățător în liceele pedagogice

Cei mai buni profesori pentru preprimar și primar sunt cei care au beneficiat și de o formare inițială prin școlile normale, scrie profesorul universitar Constantin Cucoș, de la Facultatea de…
Vezi articolul