Consiliul Elevilor: Planurile-cadru pentru liceu așteaptă să fie revizuite de peste 4 ani / Elevii trec de la un curriculum nou, bazat pe cunoștințe și abilități practice, în gimnaziu, la curriculumul liceal învechit

2.985 de vizualizări
Sursă foto: Facebook.com / Rareș Voicu, președintele CNE
„Elevii care urmează să fie înmatriculați în învățământul liceal vor fi nevoiți să facă tranziția de la un curriculum bazat pe cunoștințe și abilități practice, la unul învechit”, ținând cont că “planurile-cadru pentru ciclul liceal așteaptă să fie revizuite de mai bine de 4 ani”, potrivit unui comunicat transmis vineri de Consiliul Național al Elevilor. În consecință, Consiliul Național al Elevilor solicită Ministerului Educației o tranziției rapidă și echitabilă spre un curriculum și planuri-cadru pentru liceu.

Aceasta este prima generație de elevi de gimnaziu care a susținut examenul de Evaluare Națională într-o manieră nouă, iar în ciclul liceal aceștia vor avea un curriculum care nu se va plia cu ceea ce au învățat pe parcursul celor 4 ani de gimnaziu, potrivit comunicatului. Rareș Voicu, președintele Consiliului Național al Elevilor a menționat că „din aceste motive, solicităm Ministerului Educației să înceapă procesul de elaborare a noilor planuri-cadru. Curriculumul ‘tranzitoriu’ este doar o găselniță menită să distragă atenția de la problema imensă în fața căreia ne aflăm: o ruptură curriculară dramatică pentru o generație întreagă”.

Comunicatul CNE, integral:

„În contextul în care această generație de elevi este prima care a susținut examenul de Evaluare Națională într-o manieră nouă, în ciclul liceal aceștia se vor lovi de un curriculum care, în cele mai multe cazuri, nu se va corela cu ceea ce au învățat pe parcursul celor 4 ani de gimnaziu, timp în care au urmat un set de planuri-cadru și de programe noi.

Planurile-cadru pentru ciclul liceal așteaptă să fie revizuite de mai bine de 4 ani, timp în care au fost puse în dezbatere publică, însă fără vreun rezultat anume. Astfel, elevii care urmează să fie înmatriculați în învățământul liceal vor fi nevoiți să facă tranziția de la un curriculum bazat pe cunoștințe și abilități practice, la unul învechit, aceasta fiind prima generație de elevi de gimnaziu care au funcționat după noua structură curriculară. Mai mult, în ceea ce privește finalitatea ciclului liceal, ne exprimăm nemulțumirea cu privire la declarațiile ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, care a afirmat că elevii care intră acum la liceu vor avea parte de același tip de Bacalaureat. Această măsură nu poate decât să ridice semne de întrebare cu privire la asumarea, de către Ministerul Educației, a unei reforme curriculare curajoase, fără măsuri de sacrificiu și peticeli.

În consecință, Consiliul Național al Elevilor solicită Ministerului Educației o tranziție cât mai rapidă, dar echitabilă, spre un curriculum și spre un nou set de planuri-cadru care să avantajeze atât viitorii elevi din ciclul liceal, cât și pe cei deja înmatriculați.

„În ciuda faptului că această generație a avut parte de planuri-cadru noi pentru ciclul primar și gimnazial, acum, la momentul tranziției acestor elevi către ciclul liceal, sunt puși în situația ingrată de a urma același curriculum învechit, livrat în multe ori incomplet de către cadrele didactice, în care evaluarea este văzută drept un scop, nu ca un mijloc de învățare și perfecționare pentru elevi. Din aceste motive, solicităm Ministerului Educației să înceapă procesul de elaborare a noilor planuri-cadru. Curriculumul <tranzitoriu> este doar o găselniță menită să distragă atenția de la problema imensă în fața căreia ne aflăm: o ruptură curriculară dramatică pentru o generație întreagă”, a declarat Rareș Voicu, președintele Consiliului Național al Elevilor.”

Sursă foto: Facebook.com / Rareș Voicu, președintele CNE


3 comments
  1. Nu e nou nici curriculumul gimnazial. Are doar poleiala competențelor, dar conținuturile sunt multe, învechite și fără legătură cu pașii de maturizare ai copilului.

  2. Nu sunt dorite schimbari pentru interesul elevilor.Toti vor ore multe obligatorii pentru elevi ,optionale tot pentru catedrele profesorilor.Sunt acceptate discipline care n au nicio legatura cu sec.XXI,vezi orele de religie de la clasa pregatitoare- clasa a XIIa si obedienta ministrului Campeanu la aniversarea preafericitului.Rusine

  3. ROMANIA EDUCATA este compromisa chiar de guvernul Presedintelui ! Proiectul a incercat o apropiere de proiectul Marian STAS, Emilia SINOV si Stefan RADOVEANU de inspiratie elvetiana dar ce au realizat este STALCIRE TOTALA!

    Pacat de Conceptul dela COTROCENI sa fie trimis la PUBELA !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Sorin Ion, Ministerul Educației: Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a și-a cam pierdut sensul. În fiecare an, în mediul educațional, aud „admiterea era bună, că noi am dat admitere pe vremea noastră“

Secretarul de stat în Ministerul Educației Sorin Ion a spus în comisia de învățământ din Senat, vineri, că Evaluarea Națională și-a pierdut din sens și asta a dus la “derapaje…
Vezi articolul

Peste 134.000 de profesori si angajați din Învățământ continuă greva generală / Profesorii din Iași vor protesta în fața Prefecturii și în a zecea zi de grevă, după ce și marți au fost în stradă

Peste 134.000 de angajați din sistemul de Învățământ continuă greva generală, potrivit datelor celor două sindicate din Educație. Cu alte cuvinte, 86,93% din totalul membrilor care au semnat referendumul pentru…
Vezi articolul

ARACIP, agenția care acreditează și evaluează școlile și grădinițele, primește noi puteri, în proiectul legii Deca. Va face toate inspecțiile generale și tematice, va avea birouri teritoriale în fiecare județ și de cel puțin patru ori mai mulți angajați ca în prezent / Inspecțiile de specialitate nu mai apar în atribuțiile inspectoratelor

Inspecțiile școlare generale și cele tematice vor fi realizate de Agenţia Română pentru Asigurarea Calităţii şi Inspecţie în Învăţământul Preuniversitar, ARACIIP, și birourile teritoriale ARACIIP, instituții nou infiintate care preiau…
Vezi articolul

BREAKING Câte o notă la purtare în fiecare modul, pentru fiecare elev – modificare introdusă de Ministerul Educației, la cererea directorilor de școli, în regulamentul de funcționare a unităților de învățământ ROFUIP 2024 – proiect

La finalul fiecărui interval de cursuri din structura anului școlar, se acordă câte o notă/un calificativ la purtare, scrie în propunerea de ROFUIP 2024 pusă în consultare de Ministerul Educației.…
Vezi articolul

Evaluarea digitală aplicată la Universitatea de Medicină din Iași, prezentată drept o “premieră” în România: teste grilă individualizate, pe tabletă, cu număr de întrebări stabilit în funcție de numărul de ore de curs

Teste grilă date pe tabletă, personalizate și cu număr de întrebări stabilit în funcție de numărul de ore de curs la respectiva disciplină – așa se desfășoară evaluarea digitală la…
Vezi articolul