Consiliul elevilor, “îngrijorat” de schimbarea regulilor de funcționare a școlilor în funcție de pragul de 6 la mie: fără analiza reală a situației din teritoriu, decizia nu va fi în beneficiul elevilor

1.625 de vizualizări
Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com
Consiliul Național al Elevilor (CNE) și-a exprimat “îngrijorarea”, miercuri, față de planurile de modificare a legislației privind funcționarea școlilor după atingerea pragului de 6 infectări la mia de locuitori, într-o localitate. Organizația arată, într-un comunicat de presă, că școlile ar trebui să stea deschise cât mai multă vreme, chiar și peste acest prag, dar “fără o analiză reală a situației din teritoriu, decizia nu va fi sub nicio formă în beneficiul elevilor”.

CNE apreciază că Ministerul Educației trebuie să comunice starea de fapt din teritoriu, de la respectarea regulilor igienico-sanitare în școli la situația testelor Covid-19, iar Institutul Național de Sănătate Publică trebuie să fundamenteze o schimbare a regulilor “pe cifre reale”.

“Saltul peste pragul de 6 infectări de COVID-19 la mia de locuitori nu poate fi adoptat de autorități de pe o zi pe alta, ci ar trebui să vină ca rezultat al unor analize ample realizate de către epidemiologi, alături de consultarea elevilor, părinților și profesorilor”, mai apreciază CNE, organizație care cere ca elevii și profesorii, vaccinați și nevaccinați, să se poată testa în școli.

Comunicatul CNE, integral:

Școala în pandemie – responsabilitatea tuturor! 

În ultimele zile, autoritățile au expus de mai multe ori posibilitatea modificării legislației în ceea ce privește funcționarea unităților de învățământ după atingerea pragului de 6 infectări de COVID-19 la mia de locuitori într-o localitate. 

Consiliul Național al Elevilor își exprimă îngrijorarea cu privire la modificarea scenariilor de funcționare ale școlilor din România, având în vedere că actualele prevederi ale ordinului comun emis de Ministerul Educației și Ministerul Sănătății au o bază științifică, asumată de către experții în sănătate publică și epidemiologie. De aceea, considerăm că școlile ar trebui deschise cât mai multă vreme, chiar și peste pragul de 6 infectări la mia de locuitori, însă, fără o analiză reală a situației din teritoriu, decizia nu va fi sub nicio formă în beneficiul elevilor. 

În acest sens, este absolut necesar ca Ministerul Educației, prin aria sa de competență, să analizeze obiectiv starea de fapt din teritoriu și să comunice public situația măsurilor igienico-sanitare din unitățile de învățământ, cum ar fi numărul școlilor care nu dispun de măști, dezinfectant, apă curentă sau teste rapide antigen pentru detectarea COVID-19. De asemenea, Institutul Național de Sănătate Publică ar trebui să fundamenteze o eventuală modificare a scenariilor de funcționare a școlilor pe cifre reale, cu referință la posibilitatea transmiterii virusului în comunitățile școlare, cu diferite metode de calcul, luând în considerare atât ratele de infectare de la nivelul localităților, cât și situația elevilor și profesorilor vaccinați împotriva COVID-19. 

Astfel, Consiliul Național al Elevilor dezaprobă o eventuală modificare a modalității de funcționare a școlilor din România fără o serie de date statistice fundamentate, emise de către experții în domeniul sănătății publice. Considerăm că saltul peste pragul de 6 infectări de COVID-19 la mia de locuitori nu poate fi adoptat de autorități de pe o zi pe alta, ci ar trebui să vină ca rezultat al unor analize ample realizate de către epidemiologi, alături de consultarea elevilor, părinților și profesorilor. 

În același timp, este imperios ca elevii și profesorii, atât cei vaccinați cât și cei nevaccinați, să aibă posibilitatea de a se testa în școli, la solicitarea acestora, în mod nemijlocit. Dintr-o consultare internă a Consiliului Național al Elevilor la care au răspuns reprezentanți din peste 500 de unități de învățământ preuniversitar, mai mult de două treimi dintre elevi au declarat faptul că, în școala lor, nu există posibilitatea testării rapide sau că nu au știință de acest lucru. 

De asemenea, atragem atenția asupra necesității unor controale ample în școli, de către direcțiile de sănătate publică și de către corpurile de control ale instituțiilor prefectului, prin care să se verifice respectarea măsurilor sanitare și, după caz, prin care să se aplice sancțiuni. 

„Asistăm la posibilitatea unei modificări de pe o zi pe alta în ceea ce privește funcționarea unităților de învățământ în contextul pandemic. Astfel de măsuri ar trebui dezbătute cu toți factorii implicați, atât cu experții, cât și cu partenerii de dialog social, pentru ca toate scenariile să fie pe masă. Nu putem fi martorii unor decizii luate pe genunchi, doar pentru că autoritățile au conștientizat că pandemia nu este încă aproape de final”, a declarat Silviu Morcan, președintele Consiliului Național al Elevilor.”

Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil. Pentru școli, elevi și studenți Dreamstime.com oferă 50% reducere la toate planurile, până la sfârșitul lunii septembrie

Citește aici toate articolele relevante pentru anul școlar 2021-2022, care a început pentru elevi pe 13 septembrie – ghiduri, noutăți, măsuri și reguli.

6 comments
  1. Acest ministru “nu se aștepta” ca o sa se ajungă la acest prag? Atunci cum a fost fixat? Cum a fost mărit de la 3 la 6 mie?
    S-a interesat dacă școlile din Europa au rămas deschise și sa au rămas deschise. Dar el s-a interesat câti elevi sunt într-o clasă “acolo”? S-a interesat cum predau profesorii acolo?
    Răspunsul e simplu : nu!
    Școlile nu ar trebui închise, ci trebuie închise!

  2. Clar nu o să se respecte măsurile de siguranță. Stiu sigur..si nu..nu o sa meargă copiii la Mall.. nu asa multi ca la școală, si asa înghesuiți,nu mai spun in buzurile care-i transportă.

  3. DANI spune:

    Scolile din Bucuresti sunt NESIGURE, aglomerate, copii stau la fel ca si inainte, unul langa altul, nici in scolile in care au functionat autobuze scolare cu succes timp de un an inainte de inceperea pandemiei nu mai sunt autobuze scolare din septembrie 2020.
    Nu s-au gasit fonduri de catre Dl. Primar General si altii !
    Trebuie sa se raporteze la tarile civilizate in care se asigura conditii de transport si cursuri in siguranta !
    Unii profesori nu poarta masca, copii cu greu s-au adaptat purtarii acesteia si marea lor majoritate o poarta, dar stim cu totii ca aceasta masca nu te protejeaza sa nu te infectezi.
    Sunt copii care s-au infectat in scoli, la 2 saptamani dupa ce au inceput scoala, profesorii de sport au facut ore in sala de sport saptamana trecuta desi in Bucuresti se depasise pragul de infectari de 3 la mia de locuitori.
    Este acelasi numar de femei de serviciu, aceleasi toalete…..si aceleasi usi si spatii comune nedezinfectate.
    Cine vrea sa invete invata ! Mai bine ai copilul sanatos si familia sanatoasa dar cu lipsa de cunostinte acumulate in 2-3 capitole decat sa ii duci acum in scoli.
    Ce folos este apoi daca nu mai ai copilul sau copilul nu mai are parintele ?
    TREBUIE ASTEPTAT O LUNA EVOLUTIA REALA DIN SPITALE SI APOI DECIZIE CORECTA
    Dar nu este corect pentru copii si familiile lor ca elevii sa fie trimisi ACUM la scoala !
    Restul, cu impactul emotional, sunt doar vorbe !Niciun copil care lipseste fizic de la scoala o luna sau chiar doua nu devine labil.
    Ne-au mintit si au schimbat mereu doar indicii si regulile !
    Ne-am vaccinat si acum incurajati sa fim infectati si traumatizati !
    Prin decizia pastrarii scolilor deschise se da dovada de LIPSA DE COMPASIUNE, NU LE PASA DE NIMENI, LE PASA doar ca trebuie sa plateasca o parte din salariile parintilor de scoala primara care ar ramane acasa !

  4. Scolile nu trebuie sa mai continuie pana nu se mai potolesc apele. PUNCT.
    Domnul Campeanu nu are copii si nu realizeaza de fapt gravitatea problemei! Sunt sute de infectari domnule Campeanu si dumneata vrei sa se continuie asa? De ce? Cu ce scop?
    Sa ne ajunga copiii la ATI?
    Sa pierdem suflete dragi care nu au gresit cu nimic?
    Eu nu imi voi trimite copilul la scoala, nu vrea sa imi expun familia la un asa risc!

    1. Mai stai asain online vreo zece ani. Asteapta pana ti s or potoli tie apele..apele din capul tau. Esti cretina, femeie! Anual apar variante si tulpini de gripa noi care tot inbolnavesc si omoara oameni. Si e doar inceputul. Crezi ca societatea va sta pe loc pana in mintea ta-s potolite apele???

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Peste 52 de mii de profesori de liceu ar urma să fie formați să predea după viitorul curriculum în doar 9 luni, conform planului Ministerului Educației / În ultimii 4 ani abia au fost formați 47 de mii de profesori de gimnaziu și primar

Formarea profesorilor de liceu ar urma să aibă loc în perioada octombrie 2024 – iunie 2025, conform calendarului de activități privind noul curriculum național, făcut public de Ministerul Educației miercuri,…
Vezi articolul

Doar trei țări membre OCDE organizează examinări externe la finalul gimnaziului, în vederea înscrierii la liceu. În numai două state membre au loc examene de admitere, în anumite circumstanțe – raport

Estonia, Italia și Letonia sunt singurele state membre ale Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE)  unde elevii trec printr-o formă de examinare externă, de tipul evaluărilor naționale din România,…
Vezi articolul

Ligia Deca se distanțează de modelul comunicării directe cu presa al predecesorului Sorin Cîmpeanu și numește un purtător de cuvânt la Ministerul Educației. Cine este Corina Popa, “vocea” noului ministru și ce spunea ea că ar face dacă ar ajunge să lucreze la minister?

Noul ministru al Educației, Ligia Deca, schimbă strategia de comunicare cu presa, după anii în care ministrul Sorin Cîmpeanu și-a asumat contactul direct cu reprezentanții presei. Ministerul a anunțat, marți,…
Vezi articolul