Consiliul Elevilor cere președintelui să promulge “de urgență” legea privind dispozitivele pentru elevi dezavantajați, inițiativă ce ar putea fi “tergiversată” deoarece “guvernul nu a susținut-o”

2.479 de vizualizări
FOTO: CNE
Consiliul Național al Elevilor (CNE) cere Președintelui României, într-un comunicat transmis vineri, să promulge legea privind dotarea elevilor dezavantajați cu dispozitive prin care să poată accesa școala online, proiect adoptat săptămâna aceasta în Parlament. Organizația arată că ”inechitățile din sistemul educațional vor continua să se adâncească pe măsură ce elevii din mediile social-dezavantajate continuă să fie lăsați în afara sistemului de învățământ” și îl îndeamnă pe președinte să promulge “de urgență”. Motivul? “Guvernul României, spune CNE, “nu a susținut această inițiativă legislativă, fapt care ne determină să considerăm că rezolvarea problemei elevilor dezavantajați va fi tergiversată”.
  • Legea care prevede dotarea elevilor și a profesorilor „la cerere”, de către Ministerul Educației, cu dispozitive electronice conectate la internet, a fost votată marți de Senat, în calitate de cameră decizională. Legea a fost elaborată împreună cu implicarea activă a Consiliului Național al Elevilor. Ea vine după ce Ministerul Educației a lansat în luna mai o licitație de echipamente pentru școala online, tablete care ar trebui să ajungă la cei 250 de mii de elevi și profesori fără dispozitive, identificați de inspectorate. Detalii aici

Comunicatul CNE:

“Consiliul Național al Elevilor solicită Președintelui României promulgarea legii privind dotarea cu dispozitive conectate la Internet pentru elevii dezavantajați

Consiliul Național al Elevilor, structura de reprezentare a elevilor din România, solicită Președintelui României promulgarea, în regim de urgență, a legii privind dotarea elevilor dezavantajați cu dispozitive prin care să poată accesa școala online, lege adoptată de Parlamentul României în 23 iunie 2020.

În contextul în care educația în mediul digital nu a fost garantată pentru aproximativ 900.000 de elevi din România, suntem de părere că toate partidele politice și instituțiile centrale trebuie să se solidarizeze cu cauza promovată de structura de reprezentare a elevilor încă din martie 2020.

Inechitățile din sistemul educațional vor continua să se adâncească pe măsură ce elevii din mediile social-dezavantajate continuă să fie lăsați în afara sistemului de învățământ.

Guvernul României nu a susținut această inițiativă legislativă, fapt care ne determină să considerăm că rezolvarea problemei elevilor dezavantajați va fi tergiversată. În contextul în care rezultatele la Evaluarea Națională probează faptul că elevii din mediul rural nu au putut, în aproximativ jumătate din cazuri, să obțină o notă de trecere, orice amânare a implementării legii se transpune în prelungirea abandonului școlar instituit în momentul în care Ministerul Educației și Cercetării a introdus obligativitatea orelor online fără a asigura echipamentele necesare pentru elevii și profesorii dezavantajați.

Facem apel la inițiatorul proiectului România Educată să conștientizeze nevoia implementării acestei legi, astfel încât, începând cu luna septembrie a acestui an, niciun elev să nu mai fie privat de educație.

„Solicităm promulgarea Legii 327/2020 de către Președintele României și implementarea legii în sensul achiziționării dispozitivelor necesare pentru accesarea școlii online, până în septembrie 2020. Guvernul României, deși s-a opus acestei legi, trebuie să înțeleagă faptul că orice tergiversare a implementării legii este un afront adus elevilor care, din luna martie, au fost complet deconectați de la tot ce înseamnă educație. Acest afront ne determină să credem că abandonul școlar s-ar adânci mai mult decât s-a întâmplat deja, iar rezultatele la Evaluarea Națională demonstrează acest lucru. Promulgați și implementați legea, pentru că dreptul la învățătură e garantat de Constituție, iar respectarea acestuia nu poate fi negociată.”, a declarat Antonia-Laura PUP, președintele Consiliului Național al Elevilor.”


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Vacanța de două săptămâni începe pe 23 octombrie, anunță ministrul Educației: Vom avea consultări pe modificarea structurii anului școlar, astfel încât perioada de cursuri să nu fie diminuată / Mai mult de două săptămâni nu vor putea fi compensate

„Vom avea consultări cu reprezentanții elevilor și cu reprezentanții profesorilor pentru a vedea care este maniera optimă de modificare a structurii anului școlar, astfel încât perioada de cursuri să nu…
Vezi articolul

Politizarea supremă a noilor inspectorate, prevăzută în proiectul legii educației: directorul general și directorul adjunct ai Direcției Județene de Învățământ încheie, imediat după ce au luat concursul, contract de management cu ministrul educației pe perioada mandatului ministrului

În proiectul legii învățământului preuniversitar România educată, la articolul 165, alineatul 4 prevede că după ce are loc concursul pentru funcțiile de directori generali și directori generali adjuncți ai noilor…
Vezi articolul

Bâlbe în explicații, învinuirea sindicatelor pentru întârzieri, dar și o “victorie a tuturor” proclamată de guvern – Declarațiile complete ale miniștrilor Deca și Budăi, în ziua în care a fost suspendată greva din educație

Bâlbe ale ministrului Muncii, Marius Budăi, despre felul cum guvernul a găsit peste noapte, după trei săptămâni de refuz, posibilitatea de a răspunde unor solicitări-cheie ale sindicatelor din învățământ, dar…
Vezi articolul

Planurile Ministerului Educației pentru finanțarea cercetării în universități: “100 de milioane de lei, cel puțin”, alocați pe baza performanței / Premii pentru universități cu domenii în topurile internaționale

“Pentru prima dată, din bugetul Ministerului Educaţiei, vom acorda o componentă pentru finanţarea instituţională a cercetării ştiinţifice din universităţile româneşti. Ne dorim să reuşim să construim în interiorul lui, bugetul…
Vezi articolul