Consiliul Național Elevilor cere ca decizia închiderii unei școli în localitățile cu incidență peste 6 la mie sa fie luată de Consiliul de administrație al acesteia, pe baza principiului descentralizării, transmite organizația într-un comunicat de presă. „Menținerea unităților de învățământ deschise presupune, pentru mulți elevi, utilizarea mijloacelor de transport în comun și interacționarea cu un număr mare de persoane din comunitate, factori care conduc la răspândirea vertiginoasă a virusului”, se arată în comunicat.
Organizația consideră că este important ca particularitățile fiecărei unități de învățământ să fie luate în considerare, ținând cont de infrastructura disponibilă, mijloacele de testare disponibile sau numărul de infectări înregistrate.
Potrivit comunicatului, pragul de 50% din numărul total de clase aflate în online pentru schimbarea scenariului de funcționare al întregii școli nu ține cont de acești factori, ci, de multe ori, pune în pericol sănătatea elevilor chiar și în unitățile de învățământ unde acesta nu este atins.
„Dacă tot ne comparăm cu alte state europene care au reușit să mențină școlile deschise în format fizic, trebuie să ne uităm și la infrastructura pe care acestea o asigură, cum ar fi testarea elevilor și a profesorilor de cel puțin două ori pe săptămână. Nu vă jucați cu sănătatea nimănui! Dreptul la educație și dreptul la sănătate nu sunt negociabile!”, a declarat Silviu Morcan, președintele Consiliului Național al Elevilor.
În prezent, cursurile se suspendă la o școală dacă 50% dintre clase au activitatea întreruptă din cauza Covid-19.
De remarcat este că și reprezentanții Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți au solicitat, ieri, ministrului Educației și ministrului Sănătății, același lucru.
Adriana Pistol, director în cadrul INSP, a apărat mecanismul actual de funcționare a școlilor, care a decuplat decizia de deschidere a cursurilor de pragul de infectare de 6 la mie. Aceasta a declarat tot ieri că „școlile pot trece în online și acum, diferența e că nu mai închizi școlile anapoda când nu e niciun caz într-o școală, ci o faci calculat, gândit, acolo unde e cazul”.