“Consiliul Național al Elevilor nu renunță la propunerea de începere a cursurilor pe 1 septembrie”, anunță elevii într-un comunicat primit de Edupedu.ro, după ce ministrul Educației a spus că anul școlar viitor cursurile nu pot începe din 1 septembrie. Reprezentanții CNE susțin că începerea cursurilor mai devreme are avantaje pentru toți elevii, invocând condițiile necorespunzătoare din clase în perioada verii, în special lipsa confortului termic.
Replica elevilor vine după ce ministrul educației, Monica Anisie, a explicat vineri că data de 1 septembrie în 2020, ca începutul cursurilor pentru elevi, ar presupune „să chemăm profesorii de pe 15 august”. (vezi aici VIDEO) Lucru considerat imposibil de către ministru pentru că anul școlar actual se termină pe 31 august 2020 și nu ar fi suficient timp pentru pregătirea școlilor, astfel încât acestea să înceapă cursurile atât de devreme.
- Redăm comunicatul integral al CNE:
“Consiliul Național al Elevilor nu renunță la propunerea de începere a cursurilor pe 1 septembrie
Încă din 2017, Consiliul Național al Elevilor militează pentru obținerea unei structuri fixe a desfășurării cursurilor dintr-un an școlar, în baza hotărârii adoptate de reprezentanții elevilor din întreaga țară în cadrul Adunării generale a Consiliului Național al Elevilor de la Râmnicu Vâlcea. Astfel, propunerea structurii, susținută în repetate rânduri atât în cadrul comisiilor de dialog social, cât și în spațiul public, este ca anual cursurile să înceapă pe 1 septembrie și să se finalizeze pe 1 iunie.
De-a lungul timpului, au existat mai multe reglementări dorite de către cei aflați la masa deciziilor, în sensul tergiversării începerii anului școlar pentru elevi, pornind de la falsa prezumție de necesitate. În octombrie 2019, proiect de Ordin privind structura anului școlar 2020-2021, potrivit căruia cursurile în noul an școlar vor începe în data de 14 septembrie 2020, iar vacanța de iarnă nu va mai fi asimilată cu vacanța intersemestrială, ne-am susținut ferm poziția, demonstrând faptul că o astfel de măsură ar conduce spre dezechilibru din punct de vedere educațional.
În primul rând, durata inegală a semestrelor afectează continuitatea actului didactic, împărțirea materiei fiind dificil de realizat, iar perioada ce se încadrează între vacanța de iarnă și cea intersemestrială a ajuns, în ultimii ani, să fie dedicată exclusiv rezolvării situației școlare, și nu aprofundării materiei, în conformitate cu programa școlară.
Dintr-o altă perspectivă, începerea cursurilor mai devreme înseamnă și o finalizare mai timpurie a acestora, ceea ce îi eliberează pe elevi de presiunea susținerii examenelor de final de ciclu de învățământ în condiții de temperatură necorespunzătoare, în săli de clasă lipsite de sisteme de aer condiționat. La rândul lor, elevii din învățământul profesional și tehnic sunt avantajați de o astfel de măsură, terminând cursurile de practică mai devreme, nu în luna iulie, când din cauza temperaturilor ridicate și a condițiilor improprii de desfășurare a actului educațional, aceștia nu mai pot asimila informația livrată la un randament satisfăcător.
În ciuda enunțării argumentelor de mai sus în prezența decidenților cu fiecare ocazie ivită, se pare că în continuare o măsură cu relevanță crescută pentru elevi și pentru calitatea actului instructiv- educativ este ignorată, în favoarea unei vacanțe mai lungi, cu impact contrabenefic.
„Nu renunțăm la o propunere care este în beneficiul elevilor din România și nu suntem înțelegători, atâta timp cât educația nu va fi prioritară. Este momentul ca la Educație să se asume politic o decizie benefică pe termen lung“, a declarat președintele Consiliului Național al Elevilor, Antonia-Laura Pup.
Consiliul Național al Elevilor i-a cerut public ministrului Educației să retragă proiectul structurii anului școlar. Elevii au cerut structură fixă, conform căreia școala să înceapă pe 1 septembrie și să se încheie pe 1 iunie. “Tichetele de vacanță ale antreprenorilor în turism pot aștepta – educația nu mai poate aștepta”, a susținut liderul CNE, care a criticat și numărul redus de săptămâni de școală.
Proiectul lansat în dezbatere până pe 17 ianuarie 2020 de Minister: Structura anului școlar 2020-2021
Semestrul I (17 săptămâni)
Cursuri: Luni, 14 septembrie 2020 – Vineri, 29 ianuarie 2021
Vacanță pentru grădinițe și clasele pregătitoare – a IV-a: 26 octombrie – 1 noiembrie 2020
Vacanța de iarnă: Miercuri, 23 decembrie 2020 – Duminică, 10 ianuarie 2020
Cursuri: Luni, 11 ianuarie 2021 – Vineri, 29 ianuarie 2021
Vacanţa intersemestrială: Sâmbătă, 30 ianuarie 2021 – Duminică, 7 februarie 2021
Semestrul al II-lea (17 săptămâni)
Cursuri: Luni, 8 februarie 2021 – Joi, 1 aprilie 2021
Vacanţa de primăvară: Vineri, 2 aprilie 2021 – Duminică, 11 aprilie 2021
- Paștele Catolic va fi în 2021 pe data 4 aprilie
Cursuri: Luni, 12 aprilie 2021 – Joi, 29 aprilie 2021
Vacanță de primăvară: Vineri, 30 aprilie 2021 – Duminică, 9 mai 2021
- Paștele Ortodox va fi în 2021 pe data 2 mai
Cursuri: Luni, 10 mai 2021 – Vineri, 18 iunie 2021
Vacanţa de vară: Sâmbătă, 19 iunie 2020 – data din septembrie 2021 la care încep cursurile anului şcolar 2021 – 2022.
Citește și:
-
DOCUMENT Structura anului școlar 2020-2021 a fost pusă în dezbatere: va fi unul dintre cei mai scurți ani școlari din ultimii 12 ani
-
Elevii vor avea două vacanțe în plus anul viitor școlar, față de anul acesta – proiect
-
Educația, bătută de turism în guvernarea liberală. România începe școala în 2020 “tradițional”, la fel de târziu ca 5 țări europene
6 comments
In Romania ii vine la unu o idee gata se schimbă, mi se pare o prostie
Cum sa începi scoala in 1 septembrie?
In Romania ii vine la unu o idee gata se schimbă, mi se pare o prostie
Felicitări copii! Continuați demersurile!
In condițiile in care sunt copii care învață cu gecile pe ei că nu au căldură iarna sau virozele respiratorii sunt foarte dese pe perioada iernii ,că părinte mi se pare o idee buna.Am copiii la grădiniță,iar în fiecare toamnă târziu și cam toată iarna sunt răciți cu temperaturi mari.Lipsesc foarte mult ,chiar dacă am incercat cu produse de imunitate.
Da, prioritatea Guvernului trebuie sa fie educația, iar prioritatea elevilor trebuie sa fie…. învățarea, nu structura anului școlar. Punct.
Disimulează şi ei, ce să facă?E şi ăsta un mod de-a te umfla în pene.Dacă vor să fie crezuţi, de ce nu nu iniţiază un chestionar on-line la care să aibă acces toţi elevii şi să vedem pe legea numerelor mari care e adevăratul punct de vedere pe această temă.