Consiliile elevilor și asociațiile județene reprezentative trebuie să raporteze anual cum e respectat Statutul Elevului în fiecare școală din județ / Școlile și inspectoratele trebuie să publice rapoartele, iar unitățile de învățământ au obligația să remedieze deficiențele semnalate

1.379 de vizualizări
Transport gratuit pentru elevi
Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
Consiliile județene ale elevilor și Consiliul Municipal al Elevilor București, precum și alte asociații reprezentative ale elevilor trebuie să elaboreze rapoarte anuale în care să prezinte în ce măsură unitățile de învățământ din acele județe/din București respectă Statutul Elevului. Școlile și inspectoratele trebuie să se implice în comunicarea publică a acestor rapoarte, iar școlile – să remedieze deficiențele semnalate, potrivit dispozițiilor finale ale noului Statut al Elevului, publicat miercuri în Monitorul Oficial, document ce reia prevederile în acest sens existente în Statutul de până acum.

Astfel, Statutul prevede, la Art. 42, că rapoartele pe care trebuie să le publice Consiliile elevilor și alte asociații reprezentative trebuie fie urmărească respectarea Statutului Elevului în fiecare unitate de învățământ din județ / din București.

Raportul se face public la finalul anului școlar sau la începutul anului școlar următor, pentru aceasta urmând să fie folosite: site-urile unităților de învățământ, ale inspectoratelor școlare, ale consiliilor de elevi și ale asociațiilor de elevi.

Școlile sunt, de asemenea, obligate să remedieze problemele semnalate și să comunice public felul cum au acționat.

Prevederile din Statutul Elevului, detaliat:

  • „Art. 42. — (1) Consiliul județean al elevilor/Consiliul Municipal al Elevilor București și asociațiile reprezentative ale elevilor elaborează un raport anual privind respectarea prevederilor prezentului statut în fiecare unitate de învățământ preuniversitar din respectivul județ sau din municipiul București. Raportul are în vedere un an școlar și se face public la finalizarea acestuia sau la începutul anului școlar următor.
  • (2) Comunicarea publică are în vedere website-urile unităților de învățământ, ale inspectoratelor școlare, website-urile consiliului elevilor și pe cele ale asociațiilor reprezentative ale elevilor.
  • (3) În cazul constatării unor deficiențe, unitățile de învățământ au obligația de a le remedia și de a comunica public modalitățile de soluționare a acestora.”

Prevederile au fost incluse și în Statutul Elevului din 2016, la Art. 49.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Alianța Organizațiilor Studențești din România cere clarificări de la Ministerul Transportului pentru studenții care nu au gară în localitatea de domiciliu și demersuri urgente pentru ca biletele să fie cumpărate din nou online

Studenții să poată cât mai curând achiziționa online bilete de tren, iar Guvernul să țină cont de situațiile speciale ale studenților care nu au gară în localitatea de domiciliu, ale…
Vezi articolul

Filozofie sau filosofie? Psiholoagă sau psihologă? Ambele variante sunt acceptate de DOOM 3 și Îndreptarul Ortografic 2024, spun lingvistele Rodica Zafiu și Adina Dragomirescu / FOTO Lansarea noului îndrumar pentru elevi și profesori

Filozofie sau filosofie? Psiholoagă sau psihologă? Ambele variante sunt corecte și acceptate de normele Dicționarului Ortografic, Ortoepic și Morfologic (DOOM) 3 și de noul Îndreptar ortografic, ortoepic, morfologic și de…
Vezi articolul

Franța limitează expunerea la ecrane pentru elevi, profesori și părinți din toamnă: notificări oprite la catalogul electronic după program, resurse digitale adaptate în funcție de vârstă și reguli pentru telefoane în pauze

Ministerul Educației din Franța a anunțat un pachet de măsuri pentru utilizarea rațională a digitalului în școli, care se va aplica progresiv din anul școlar 2025-2026, potrivit unei circulare semnate…
Vezi articolul