Consiliile de administrație ale școlilor vor putea propune ca orele să se desfășoare online, potrivit ultimelor modificări legislative aprobate de Guvern. Ministerul Educației va putea modifica prin ordin de ministru numărul orelor/disciplină pentru învățământul online

10.042 de vizualizări
Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea

„În învățământul preuniversitar, în funcție de evoluția situației epidemiologice, Consiliul de administrație al școlii poate propune, în urma consultării Asociației de părinți, ca desfășurarea activității didactice care presupune prezența fizică a antepreșcolarilor, preşcolarilor și elevilor, să se realizeze prin intermediul tehnologiei și a internetului”, se arată într-un comunicat de presă transmis miercuri noapte de Ministerul Educației.

De asemenea, „în cazul limitării sau suspendării activităților didactice pentru realizarea cărora se impune prezenţa fizică a beneficiarilor primari ai sistemului de educație în unităţile de învăţământ, ca urmare a deciziei autorităților competente, Ministerul Educației și Cercetării poate modifica, prin ordin de ministru, numărul de ore alocat disciplinelor de studiu/modulelor de pregătire prin planurile-cadru de învăţământ, precum și ponderea numărului de ore de predare şi evaluare în programa școlară aprobată.

Reglementările fac parte dintr-o serie de măsuri de prevenire a îmbolnăvirilor cu SARS–CoV 2, în unitățile și instituțiile de învățământ preuniversitar și universitar, aprobate în ședința de Guvern de miercuri.

Propunerea școlii de a trece la educație online, avizată de către Inspectoratul Școlar, trebuie să fie înaintată Comitetului Județean pentru Situații de Urgență în vederea aprobării prin hotărâre. Comitetul hotărăște atât perioada de aplicabilitate a măsurilor adoptate, cât și  alte măsuri specifice ce trebuie luate de către școală, în funcție de situația epidemiologică.

Inspectoratele școlare vor comunica săptămânal Ministerului Educației măsurile dispuse de către Comitetul pentru Situații de Urgență.

Reluarea activităților didactice, în condiții de siguranță sanitară, suspendate în baza acestei proceduri, este decisă prin hotărârea Comitetului pentru Situații de Urgență cu avizul Direcției de Sănătate Publică și cu informarea unității de învățământ preuniversitar, respectiv a Inspectoratului Școlar.

Unitățile de învățământ vor elabora proceduri proprii pentru prelucrarea datelor cu caracter personal ale participanților la activitățile desfășurate prin intermediul tehnologiei și a internetului, în baza metodologiei-cadru elaborate de către Ministerul Educației și Cercetării și aprobată prin ordin al ministrului, cu respectarea legislației specifice în vigoare.

Actul normativ aprobat astăzi mai stabilește că, în situația în care spațiile existente în unitățile de învățământ nu sunt suficiente pentru respectarea normelor de siguranță sanitară, stabilite de autoritățile de resort, inspectoratele școlare județene/Inspectoratul Școlar al Municipiului București pot solicita autorităților administrației publice locale să pună la dispoziția unităților de învățământ preuniversitar alte spații adecvate pentru desfășurarea activităților didactice.

Prima etapă eliminatorie a Titularizării se va putea desfășura online

De asemenea, în situația limitării sau suspendării activităților didactice pentru realizarea cărora se impune prezenţa fizică a beneficiarilor primari ai sistemului de educație în unitățile de învățământ, probele prevăzute de lege, din cadrul etapei I eliminatorii a examenului pentru definitivare în învățământ, se pot realiza și prin intermediul tehnologiei și a internetului.

Foto: INQUAM Photos/ Octav Ganea


1 comment
  1. Așadar, adoptată noaptea, fără dezbatere!
    Au stat si au emis același document ce era prezentat drept ,, proiect” de luni de zile.
    Sa se revizuiască primesc, dar sa nu se schimbe nimic! (A! Doar directorii, fără concurs!)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Asociațiile de elevi, adăugate pentru prima dată în proiectul legii învățământului drept colaboratori ai Ministerului Educației – amendament votat de Comisia de învățământ

Printr-o modificare a articolului 131 din proiectul legii învățământului preuniversitar, Comisia pentru Învățământ din Camera Deputaților a votat prezența prezența și a altor structuri asociative ale elevilor, în fară de…
Vezi articolul

Dan Barna, în octombrie 2019: „Guvernul Dăncilă alocă pentru educație cel mai mic buget din UE, raportat la PIB, arătând astfel cât de puțin prioritară este Educația pentru guvernarea curentă” / Dan Barna este acum vicepremier în Guvernul Cîțu, care a alocat 2,5% din PIB bugetului Educației

„Guvernul Dăncilă alocă pentru educație cel mai mic buget din UE, raportat la PIB, arătând astfel cât de puțin prioritară este Educația pentru guvernarea curentă”, spunea în octombrie 2019, în…
Vezi articolul

Ligia Deca, despre „valoarea“ notei de fundamentare în care apare garanția cerută de profesori că de anul viitor salarizarea în Educație va porni de la salariul mediu pe economie: Are semnăturile a doi miniștri / Nota de fundamentare a unei OUG adoptate este un simplu document care facilitează înțelegerea OUG, fără nicio altă valoare, potrivit CCR

„Nota de fundamentare, care este asumată la nivel guvernamental, este semnată, ca ordonanța, de cei doi miniștri inițiatori, de ministerele avizatoare, de vicepremier și de premierul României”, a declarat Ligia…
Vezi articolul

„Ce, cât și cum mănâncă un copil isteț!” – campanie națională pentru școlari, părinți și profesori / În România, obezitatea este al patrulea factor de risc pentru anii de viață pierduți prin dizabilitate / Broșuri online pentru copii și adulți

O campanie pentru școlari, părinți și profesori intitulată „Ce, cât și cum mănâncă un copil isteț!” este desfășurată de Ministerul Sănătății și Institutul Național de Sănătate Publică în luna noiembrie.…
Vezi articolul