Confuzie creată în rândul directorilor de școli și angajaților aflați în grevă generală, printr-un document trimis de Ministerul Educației care făcea trimiteri și la amenzi / Sindicatele îl demontează punct cu punct: Conține dispoziții contradictorii și creează o presiune nejustificată asupra directorilor

Sindicatele din învățământul preuniversitar demontează un document trimis de Ministerul Educației, care conținea prevederi din legislație care ar avea legătură cu conflictul de muncă. Adresa de la minister a fost trimisă în prima zis de grevă generală și a plecat de la cabinetul secretarului de stat Sorin Ion, cu acordul secretarului general, Ioana Lazăr.

Edupedu.ro. a scris că Ministerul Educației a făcut precizări pentru directorii de școli, despre angajații care iau parte la greva generală. Prevederi din trei acte normative au fost puse într-o adresă fără explicații pentru conducerile școlilor.

Singura indicație din documentul ministerial era că vine în spijinul solicitărilor transmise Ministerului Educației de către directorii unor școli, după care sunt înșirate 9 pagini de „dispoziții legale aplicabile“, adică articole de legi și hotărâri de guvern. Conform contractelor de mandat încheiate cu inspectoratele școlare, directorii de unități de învățământ nu pot intra în grevă.

Sindicatele FSLI și FSE Spiru Haret au trimis un document comun, marți după-amiază, prin care demontează punct cu punct prevederile la care face trimitere documentul oficial.

La ieșirea de la întâlnirea informală de la Guvern, liderul FSE, Marius Nistor, a acuzat presiuni făcute prin documentul vizat de aceste explicați, de Ministerul Educației, pentru renunțarea la grevă: “Este vorba de toate documentele care vin în momentul de față de la Ministerul Educației către unitățile de învățământ, prin intermediul inspectoratelor școlare”.

Ce conține adresa sindicatelor:

„Având în vedere adresa Ministerului Educației nr. 111/SI/22.05.2023, transmisă inspectoratelor școlare, facem următoarele precizări:

I.
1)
Adresa Ministerului Educației mai sus menționată nu reprezintă decât o simplă citare a textelor legale în vigoare, așa cum se și precizează expres în cuprinsul său vă comunicăm mai jos următoarele dispoziții legale aplicabile:”.

De altfel, cele mai multe dintre aceste prevederi erau deja cunoscute, prin intermediul materialelor informative transmise de federațiile sindicale organizațiilor afiliate și unităților de învățământ.

2) Conținutul respectivei adrese nu este menit să aducă clarificări pentru conducerile unităților de învățământ, ci, dimpotrivă, creează confuzii.

Astfel, inserarea Anexei nr. 4 la Legea nr. 367/2022 privind dialogul social este eronată, din punctul nostru de vedere, deoarece – în raport de dispozițiile art. 146 alin. (3) din Legea nr. 367/2022 – această anexă este aplicabilă în cazul declanșării grevei la nivel de unitate, situație pentru care legiuitorul a instituit obligația de a comunica declanșarea și încetarea grevei la nivel de unitate inspectoratului teritorial de muncă. Ori, greva ce a debutat în data de 22 mai 2023 este declanșată la nivel de sector de negociere colectivă învățământ preuniversitar (fiind notificată tuturor Inspectoratelor Teritoriale de Muncă de către federațiile sindicale organizatoare) și nu este o grevă declanșată la nivel de unitate, astfel încât nu este aplicabilă fișa grevei din Anexa nr. 4 la Legea nr. 367/2022.

Mai mult, din tipizatul respectiv rezultă, în mod clar, că fișa grevei emană de la Inspecția Muncii – Inspectoratul Teritorial de Muncă, sub semnătura Inspectorului șef. În consecință, completarea acesteia nu este în sarcina conducerilor unităților de învățământ“.

Documentul integral, aici:

Exit mobile version