Conform unui manual de istorie pentru clasa a XI-a, profil real, România nu este încă în Uniunea Europeană – Victor Negrescu, europarlamentar PSD: Ministerul Educației să verifice manualele de istorie
Europarlamentarul PSD, Victor Negrescu, a transmis marți o scrisoare Ministerului Educației, prin care îi solicită să revizuiască informațiile din manualele școlare privind apartenența României la Uniunea Europeană, dând exemplu un manual de istorie pentru clasa a XI-a, profil real, din care elevii află că România nu este încă stat membru.
Manual de istorie cu informatii gresite
„Nu există nicio scuză privind faptul că sunt utilizate în continuare astfel de manuale neactualizate deși ele sunt anual aprobate, teoretic verificate și ulterior comunicate. Mai mult, manualul menționat astăzi a fost republicat mult după data aderării. Era simplu ca ele să fie revizuite sau măcar acompaniate de alte materiale suport relevante”, a spus Negrescu, prezentând scrisoarea transmisă Ministerului Educației.
Negrescu susține că a solicitat încă de când era ministru al Afacerilor europene revizuirea aceste materiale, dar lucrurile au rămas neschimbate.
Redacția EduPedu.ro - Tot ce e important să știi pentru Educația copilului tău. Află în timp real ce decizii iau autoritățile și cum influențează ele viața de zi cu zi a școlii și viața pe termen mediu și lung a românilor.
2 comments
Manualele și programele de istorie sunt o rușine națională. Sunt profesor de peste două decenii la unul dintre cele mai bune licee din țară. Casă-mi fac orele atractive și să-i învăț pe elevi noțiuni necesare pentru secolul XXI, mi-am făcut propriul suport de curs, având la bază bibliografie de specialitate și manualele publicate în Franța. În contextul dezbaterii noilor planuri cadru, mi-am exprimat opinia, rezumată astfel:
– Istorie trebuie să aibă 2 ore la liceele teoretice, 4 ore pentru elevii care susțin examen la această disciplină și minim o oră la liceele tehnologice (istoria ne învață cum să practicăm regimul democratic și de aceea e mare nevoie de ea);
-manualele trebuie făcute de echipe mixte: profesori universitari, cei mai buni profesori din preuniversitar, psihologi și verificat de un profesor de limba română.
Trebuie făcute multe schimbări în învățământ, însă avem nevoie de oameni care să-și asume reforma. Reforma nu se face cu aceeași oameni abonați la funcții. Pentru schimbarea mentalității din sistem, funcțiile trebuie să aibă maxim două mandate. Asta e soluția.
V-as intreba, fara a avea pretentia de a fi atat de categoric precum dvs, ce treaba are psihologul in elaborarea unui manual de alta specialitate? Nu va contrazic, dar as vrea sa aflu, iar dvs pareti, din perspectiva apartenentei la unul din cele mai bune licee din tara si a modestiei, in masura sa-mi raspundeti. Multumesc.
Două companii care și-au oferit gratuit, în 2022, serviciile pentru evaluarea elevilor, respectiv a lucrărilor acestora la examene, au primit contracte cu Ministerul Educației în anul 2023. Este vorba despre…
Modul limitativ în care funcționează Comisia de Etică din cadrul SNSPA, for care ar trebui să analizeze acuzațiile de abuz la adresa profesorului Alfred Bulai, a fost descris pentru Investigatoria.ro…
Un profesor în vârstă de 55 de ani, de la un liceu din Huedin, a fost arestat pentru agresiune sexuală asupra unui minor, polițiștii fiind sesizați de conducerea unității de…
Deputatul PSD Adrian Solomon, cel care a introdus amendamentul care îi amnistiază pe plagiatorii care și-au obținut titlul de doctor înainte de 2011, a contactat Edupedu.ro și a transmis un…
Specialista în ecologie Sandra Lavorel, ale cărei lucrări au demonstrat serviciile oferite de biodiversitate societăţilor umane, a fost desemnată joi câştigătoarea din 2023 a medaliei de aur a Centrului Naţional…
Maratonul de Vaccinare – Ediţia de Bucureşti începe astăzi după-amiază, la Biblioteca Naţională şi la Sala Palatului, fiind organizate 50 de fluxuri unde doritorii vor putea primi serul Pfizer, fără…
2 comments
Manualele și programele de istorie sunt o rușine națională. Sunt profesor de peste două decenii la unul dintre cele mai bune licee din țară. Casă-mi fac orele atractive și să-i învăț pe elevi noțiuni necesare pentru secolul XXI, mi-am făcut propriul suport de curs, având la bază bibliografie de specialitate și manualele publicate în Franța. În contextul dezbaterii noilor planuri cadru, mi-am exprimat opinia, rezumată astfel:
– Istorie trebuie să aibă 2 ore la liceele teoretice, 4 ore pentru elevii care susțin examen la această disciplină și minim o oră la liceele tehnologice (istoria ne învață cum să practicăm regimul democratic și de aceea e mare nevoie de ea);
-manualele trebuie făcute de echipe mixte: profesori universitari, cei mai buni profesori din preuniversitar, psihologi și verificat de un profesor de limba română.
Trebuie făcute multe schimbări în învățământ, însă avem nevoie de oameni care să-și asume reforma. Reforma nu se face cu aceeași oameni abonați la funcții. Pentru schimbarea mentalității din sistem, funcțiile trebuie să aibă maxim două mandate. Asta e soluția.
V-as intreba, fara a avea pretentia de a fi atat de categoric precum dvs, ce treaba are psihologul in elaborarea unui manual de alta specialitate? Nu va contrazic, dar as vrea sa aflu, iar dvs pareti, din perspectiva apartenentei la unul din cele mai bune licee din tara si a modestiei, in masura sa-mi raspundeti. Multumesc.