Conform unui manual de istorie pentru clasa a XI-a, profil real, România nu este încă în Uniunea Europeană – Victor Negrescu, europarlamentar PSD: Ministerul Educației să verifice manualele de istorie
Europarlamentarul PSD, Victor Negrescu, a transmis marți o scrisoare Ministerului Educației, prin care îi solicită să revizuiască informațiile din manualele școlare privind apartenența României la Uniunea Europeană, dând exemplu un manual de istorie pentru clasa a XI-a, profil real, din care elevii află că România nu este încă stat membru.
Manual de istorie cu informatii gresite
„Nu există nicio scuză privind faptul că sunt utilizate în continuare astfel de manuale neactualizate deși ele sunt anual aprobate, teoretic verificate și ulterior comunicate. Mai mult, manualul menționat astăzi a fost republicat mult după data aderării. Era simplu ca ele să fie revizuite sau măcar acompaniate de alte materiale suport relevante”, a spus Negrescu, prezentând scrisoarea transmisă Ministerului Educației.
Negrescu susține că a solicitat încă de când era ministru al Afacerilor europene revizuirea aceste materiale, dar lucrurile au rămas neschimbate.
Redacția EduPedu.ro - Tot ce e important să știi pentru Educația copilului tău. Află în timp real ce decizii iau autoritățile și cum influențează ele viața de zi cu zi a școlii și viața pe termen mediu și lung a românilor.
2 comments
Manualele și programele de istorie sunt o rușine națională. Sunt profesor de peste două decenii la unul dintre cele mai bune licee din țară. Casă-mi fac orele atractive și să-i învăț pe elevi noțiuni necesare pentru secolul XXI, mi-am făcut propriul suport de curs, având la bază bibliografie de specialitate și manualele publicate în Franța. În contextul dezbaterii noilor planuri cadru, mi-am exprimat opinia, rezumată astfel:
– Istorie trebuie să aibă 2 ore la liceele teoretice, 4 ore pentru elevii care susțin examen la această disciplină și minim o oră la liceele tehnologice (istoria ne învață cum să practicăm regimul democratic și de aceea e mare nevoie de ea);
-manualele trebuie făcute de echipe mixte: profesori universitari, cei mai buni profesori din preuniversitar, psihologi și verificat de un profesor de limba română.
Trebuie făcute multe schimbări în învățământ, însă avem nevoie de oameni care să-și asume reforma. Reforma nu se face cu aceeași oameni abonați la funcții. Pentru schimbarea mentalității din sistem, funcțiile trebuie să aibă maxim două mandate. Asta e soluția.
V-as intreba, fara a avea pretentia de a fi atat de categoric precum dvs, ce treaba are psihologul in elaborarea unui manual de alta specialitate? Nu va contrazic, dar as vrea sa aflu, iar dvs pareti, din perspectiva apartenentei la unul din cele mai bune licee din tara si a modestiei, in masura sa-mi raspundeti. Multumesc.
Școala o fac oamenii, nu politicienii, spune scriitorul Mircea Cărtărescu într-un interviu acordat lui Cristian Leonte pentru ȘtirileProTV.ro. „Timp de 10 ani am fost profesor la o școală din Colentina”,…
Cea de-a V-a ediție a Galei Elevului Reprezentant se va desfășura, în acest an, pe data de 3 iunie 2022, în București, se arată într-un comunicat de presă al Consiliului…
Programele de formare continuă acreditate pentru forma de organizare de tip față-în-față, aflate în desfășurare la data suspendării cursurilor în unitățile de învățământ preuniversitar de stat/particular și suspendate conform prevederilor…
De 1 și 8 martie elevii nu pot oferi personal flori și mărțișoare cadrelor didactice și colegelor, pentru că ordinul comun al miniștrilor Educației și Sănătății, care prevede regulile din…
Un profesor din Drobeta Turnu Severin, județul Mehedinți, a fost pus sub control judiciar, după ce mai mulți elevi au fost găsiți de polițiști într-o parcare, chiulind de la ore.…
Cursuri gratuite de pregătire la fizică, chimie, matematică și informatică sunt deschise pentru elevii pasionați și ținute de profesori voluntari în centre stabilite în 18 județe, potrivit unei informări de…
2 comments
Manualele și programele de istorie sunt o rușine națională. Sunt profesor de peste două decenii la unul dintre cele mai bune licee din țară. Casă-mi fac orele atractive și să-i învăț pe elevi noțiuni necesare pentru secolul XXI, mi-am făcut propriul suport de curs, având la bază bibliografie de specialitate și manualele publicate în Franța. În contextul dezbaterii noilor planuri cadru, mi-am exprimat opinia, rezumată astfel:
– Istorie trebuie să aibă 2 ore la liceele teoretice, 4 ore pentru elevii care susțin examen la această disciplină și minim o oră la liceele tehnologice (istoria ne învață cum să practicăm regimul democratic și de aceea e mare nevoie de ea);
-manualele trebuie făcute de echipe mixte: profesori universitari, cei mai buni profesori din preuniversitar, psihologi și verificat de un profesor de limba română.
Trebuie făcute multe schimbări în învățământ, însă avem nevoie de oameni care să-și asume reforma. Reforma nu se face cu aceeași oameni abonați la funcții. Pentru schimbarea mentalității din sistem, funcțiile trebuie să aibă maxim două mandate. Asta e soluția.
V-as intreba, fara a avea pretentia de a fi atat de categoric precum dvs, ce treaba are psihologul in elaborarea unui manual de alta specialitate? Nu va contrazic, dar as vrea sa aflu, iar dvs pareti, din perspectiva apartenentei la unul din cele mai bune licee din tara si a modestiei, in masura sa-mi raspundeti. Multumesc.