Conferință susținută de profesorul Liviu Franga și moderată de Marius Andruh, astăzi de la ora 17:00 în Aula Academiei Române: Despre „Vasile Pârvan. Profilul unui savant scriitor“ / Intrarea este liberă

1.178 de vizualizări
Conferinta Ora de Stiinta in Aula Academiei Romane. Invitat: profesorul Liviu Franga / Foto: Facebook.com/Academia Romana
Profesor emerit al Universității din București și coordonatorul studiilor dedicate istoriei filologiei clasice românești și literaturii clasice, Liviu Franga va susține astăzi, 28 noiembrie 2023, în Aula Academiei Române, conferința cu tema „Vasile Pârvan. Profilul unui savant scriitor“. Evenimentul începe la ora 17:00 și îl are ca moderator pe academicianul Marius Andruh, vicepreședinte al Academiei Române și inițiatorul seriei de conferințe “Ora de știință”.

Profesorul Liviu Franga „consideră că în cuprinsul culturii române moderne Vasile Pârvan oferă – după poezia lui Hașdeu și proza erudită a lui Odobescu – exemplul unei scriituri complexe, modelată după multiple tipare literare aparținând Antichității clasice. O operă care reunește, într-o sinteză originală în epocă, modele clasice și turnuri moderne, al cărei text atrage și stimulează lectura prin ineditul expresivității lui”, precizează Academia Română, în cadrul unui comunicat de presă.

În conferința sa, profesorul Franga „își propune să identifice elemente stilistice și compoziționale preluate de Vasile Pârvan din poetica clasică, greacă și latină, al cărei cunoscător eminent era. Profesorul Franga a ajuns la concluzia că aceste elemente, întemeiate cu precădere pe tehnica efectului sinestezic, conferă scrisului filologului clasic Vasile Pârvan atributele unei literarități autentice, rafinate și complexe, cu ecouri și în opera sa științifică”.

Liviu Franga este licențiat în filologie clasică și traducător al literaturii clasice, cadru didactic al Universității din București din anul 1987, la Catedra de limbi romanice, clasice și orientale. A fost prodecan, decan, membru în Senatul Universității din București, a făcut parte din comisiile CNATDCU și ARACIS. Din decembrie 2021 este profesor emerit al aceleiași universități.

Liviu Franga este autorul a 8 volume de studii, eseuri și articole, consacrate istoriei literaturii Antichității clasice, cu precădere latine (Poetica latină clasică, 1997; Poeții latini și poezia lor. De la Lucilius la Martialis, 2007; Simfonia Cetății. Note despre modelul peren și actualitatea Antichității, 2023), istoriei filologiei clasice românești (Antichitatea ca viitor. O pagină de istorie a filologiei clasice românești contemporane, 2016), istoriei literaturii române (Poetica lui Hasdeu, 2006), precum și fenomenului cultural-literar românesc modern și contemporan, privit din perspectiva remanenței modelului clasic (Clasic printre postmoderni. Studii, eseuri, cronici, 2008; Scrisori din mica mea latinitate, 2010; Ianus, 2015).

A inițiat și coordonează două colecții de studii dedicate istoriei filologiei clasice românești și literaturii clasice Nova Studia Classica și Primordialia. A publicat ediții critice din Homer, a coordonat și editat antologii ale literaturii clasice și moderne. Este autorul unui volum de poezie, unui volum de teatru și a două romane; activitatea de creație a fost răsplătită cu 3 premii literare.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Mai mulți tineri participă la un protest pro-Palestina pe un spațiu al Universității din București / Instituția spune că „nu poate fi implicată politic” și că are 2 studenți din Palestina, niciunul din Israel

Un grup de protestatari a ocupat, luni, un spațiu de pe Șoseaua Panduri din Capitală, aparținând Universității din București, ceea ce a determinat instituția de învățământ superior să reacționeze cu…
Vezi articolul
Contestații depuse după afișarea rezultatelor la Evaluarea Națională

Teza să fie notată normal, fără să mai aibă ponderea de 25% din medie, este una dintre variantele discutate de Ministerul Educației. Tezele școlare sunt evaluare sumativă și “fiecare cadru didactic va aplica modalități de evaluare sumativă”

“Lucrările scrise, era vorba despre acele teze, reprezintă o formă de evaluare sumativă și – indiferent de varianta pentru care se va opta – fiecare cadru didactic va aplica modalități…
Vezi articolul