UPDATE VIDEOTEXT Ministrul Sorin Cîmpeanu – conferință de presă pe tema proiectelor de lege și a pregătirii pentru noul an școlar: Despre verificarea propriei teze de doctorat – Nu cred că era momentul să mă laud cu un document laudativ / Întrebat despre numărul de elevi care încep școala: Am o problemă cu reținerea cifrelor

UPDATE Conferința de presă s-a încheiat. Ministerul Educației a susținut o conferință de presă a ministrului Sorin Cîmpeanu joi, la ora 17:00. Instituția a anunțat într-un mesaj trimis jurnaliștilor acreditați, că declarațiile au loc pe tema proiectelor de legi ale educaţiei, după încheierea perioadei de 43 de zile de consultări publice organizate de minister.

Transmisia live a conferinței:

Principalele anunțuri făcute de ministrul Sorin Cîmpeanu:

300 de școli vor fi incluse în programul “Masă caldă”

Important e ca selecția acestor școli să se facă așa încât să beneficieze acei elevi care au cea mai mare nevoie

creștere semnificativă a alocației pentru hrană, la 15 lei pe zi

În această listă nu se va mai regăsi colegiul național din centrul unui municipiu, pentru că în mod evident chiar dacă nu excludem ideea nevoii în acele școli, e de natura evidenței că nevoia e mult mai mare în alte școli

A doua preocupare: îmbunătățirea ordinului de ministru privind bursele. La rectificare am solicitat și am primit 300 de milioane peste, pentru bursele elevilor

Apel de 338 de milioane de euro pentru consorții pentru învățământ dual – a treia preocupare

Numărul de posturi pe care îl mai are în acest moment ME va fi distribuit astăzi, conform cererilor, dar e departe de a acoperi necesarul. ME a decis inițierea unei HG pentru suplimentarea numărului de posturi pentru fiecare județ – a cincea prioritate

E nevoie și de suplimentarea numărului de posturi și în învățământul primar și gimnazial, nu doar în creșe

Premierul s-a exprimat deja că are disponibilitate să facă eforturi, într-o sitiuație bugetară complicată

A șasea prioritate: stadiul pregătirilor pentru începerea școlii în 5 septembrie. În mai mult de jumătate de județe s-au desfășurat reuniuni prefectură-ISJ-uri

Avem înregistrate 1486 de seturi de propuneri pentru legile educației

Mai mult de 9000 de amendamente propuse.

Unele sunt amendamente puternic justificate, altele sunt simple solicitări, a 3-a categorie – amendamente care se repetă, a 4-a categorie – amendamente care sunt total antagonice.

Toate vor fi analizate cu maximă responsabilitate în zilele ce vor urma, așa încât săptămâna viitoare să avem o formă care să fie trimisă pe circuitul de avizare – ministere, Consiliul Legislativ, avizul CES

Observațiile vor trebui să fie incluse în lege și vom avea a 3-a formă a proiectelor de legi, după cea la care lucrăm acum, pe baza propunerilor primite. În acea formă, proiectele vor intra în guvern, sper să se întâmple la începutul lui septembrie, nu pot să dau o dată. Vor fi transmise Parlamentului.

Am precizat aceste lucruri pentru a înțelege că ieri a fost o zi tristă că s-a încheiat perioada de dezbateri. Dar mai sunt ocazii să se facă propuneri ca din proiecte bune să se facă proiecte și mai bune

Unele dintre propuneri au fost deja analizate și deja acceptate, regăsindu-se în proiectul care va fi avansat în circuitul de avizare.

Pentru legea învățământului preuniversitar am clarificat.

Legea învățământului superior:

Despre evaluarea standardizată: N-am auzit prea multe voci în aceste lume care să conteste importanța evaluărilor standardizate sau argumente după care să fim convinși că evaluarea standardizată nu ar fi necesară.

Sunt elevi care susțin un bacalaureat gândit încă dinainte ca ei să se fi născut. Un bacalaureat învechit. Constituie o problemă că în 2020 am găsit planuri cadru pentru învățământul liceal (…) nu era aproape nicio diferență. (…) Am luat decizia să nu mă prefac că fac schimbări de formă. O schimbare a planurilor cadru de liceu însemnau sacrificarea multor generații. Am preferat să așteptăm să facem un lucru bine făcut.

Secretar de stat Cristescu: Nu e un model de bacalaureat ca model de subiect – fiecare item ce conține. Acest lucru se va face odată cu primul an care începe a IX-a după adoptarea planului cadru. Atunci specificitățil vor putea fi legate. La acest moment bacalaureatul e definit doar ca un cadru. (…) E definit bacalaureatul ca și concept, nu e detaliat un model. (…) Sunt principiile de desfășurare și modul de organizare.

În momentul de față, dacă autoritățile locale vor utiliza fondurile existente, vom rămâne cu 99 de școli care au grup sanitar neconform, exceptându-le pe școlile cu probleme din pdv al viabilității. Estimez că în maxim 3 ani nu vom mai avea școli care au grup sanitar neconform.

Manualele vor exista anul acesta, nu există nicio problemă (secretar de stat: probleme minore, cu manualele pentru minorități)

Secretar de stat: Anul acesta, din manualele de clasa a V-a, din 22, pentru 18 s-a semnat contractul în iunie. Pentru celelalte au fost 3 contestate, s-a dat rezultatul și atunci s-au semnat contractele, există speranța că vor ajunge letric în școli, pentru 2 contestațiile abia s-au încheiat.

Avem deja semnate toate cele 61 de contracte, în valoare de aproape 1 miliard de lei, pentru digitalizare în universități

Medicină – medicină veterinară: Grantul doctoral e de cel puțin 25 de mii. Un doctorand care după patru ani primește titlul și renunță la el trebuie să plătească minim 100 de mii de lei.

Termen limită pentru finalizarea listelor cu beneficiarii de vouchere – 9 septembrie.

Despre analiza propriei teze de doctorat: A fost formată o comisie de analiză, formată din specialiști dincolo de orice îndoială. (…) Nu cred că sunt numai din USAMV. Faceți o solicitare și am să vă răspund. (…) Conținutul din perspectivă științifică e amănunțit descris, e mult prea laudativ pentru a fi prezentat public. E rodul unei munci de opt ani. Din perspectiva eticii, o analiză riguroasă – rezultatul a fost de respectare a tuturor normelor. În plus a fost verificat cu două sisteme antiplagiat. Rapoartele de analiză au reliefat că agenții de similitudine sunt de câteva zeci de ori mai mici decât cei la care se declanșează suspiciunea de plagiat. Concluziile acestui sunt următoarele: Nu considerăm necesară continuarea verificărilor întrucât din analiza amănunțită (…) având în vedere diferența imensă între coeficienții de similitudine (…) Nu cred că era momentul să mă laud cu un document laudativ.

Despre încrederea lui în profesori, având în vedere eliminarea multor elemente din sistemul de notare: Există încredere de peste 50% care trebuie să fie în creștere spre idealul de 100%. Asta înseamnă că există și partea complementară, de sub 50%, în care din păcate sunt colegi care au demonstrat că nu au de-a face cu atributele principale ale carierei didactice, prin care cadrul didactic trebuie să fie un model.

…….

„Ministrul Educaţiei, Sorin Mihai Cîmpeanu, va susţine astăzi, 25 august, începând cu ora 17:00, o conferință de presă privind proiectele de legi ale educaţiei, după încheierea perioadei de 43 de zile de consultări publice organizate de minister. Evenimentul se va desfăşura la sediul Ministerului”.

Instituția mai anunță că va transmite live conferința.

Articol în curs de actualizare

Exit mobile version