Conducerea Inspectoratului Școlar Județean Cluj anunță public că Proiectul-pilot de „scanare” a palmelor elevilor pentru profilul de orientare în carieră nu va fi promovat în școli, pâna când nu vor fi clarificate aspectele care țin de eficacitatea și relevanța rapoartelor generate, conform unei informări de presă a ISJ Cluj. Reprezentanții Universității Babeș-Bolyai (UBB), Daniel David și decanul Adrian Opre, profesori în psihologie, au declarat pentru Edupedu.ro că instrumentul folosit în acest proiect nu este acreditat.
Proiectul ISJ Cluj prin care peste 100 de elevi de clasa a XI-a ar fi urmat să fie evaluați prin „scanarea” mâinilor cu un dispozitiv, „pentru identificarea abilităților native privind cariera lor viitoare” a fost lansat pe 23 ianuarie într-o conferința de presă în care inspectorul șef Marinela Marc a declarat că „clubul Lions a venit spre noi cu acest dispozitiv și Universitatea Babeș Bolyai, Facultatea de Psihologie și Științele Educației”
Proiectul a fost contestat de reprezentanții Universității Babeș-Bolyai (UBB) și ai Facultății de Psihologie și Științele Educației. Aceștia au declarat pentru Edupedu.ro că nu sunt parteneri în proiect, cum au fost prezentați de inspectorul școlar general din Cluj și în relatări din presa locală și că instrumentul prezentat pentru derularea acestui proiect nu este, din informațiile lor, unul acreditat și validat de experți în psihologie, la nivel național sau internațional.
Redăm informarea de presă a Inspectoratului Școlar Județean Cluj:
„În contextul informațiilor vehiculate în spațiul public, referitoare la prezentarea, în cadrul unei Conferinței de presă, din 23 ianuarie 2024 a Proiectului pilot, de orientare vocațională, „ÎNCOTRO? EU” conducerea Inspectoratului Școlar Județean Cluj anunță public faptul că această inițiativă nu va fi promovată la nivelul unităților de învățământ preuniversitar din județul Cluj, până la momentul clarificării tuturor aspectelor care țin de eficacitatea și relevanța rapoartelor generate.
Asigurăm părinții și opinia publică asupra faptului că școala clujeană rămâne un spațiu protejat, care valorifică metode și instrumente a căror eficacitate și utilitate nu periclitează sănătatea fizică și mintală a elevilor.”