Concurs de eseuri, pe tema Holocaustului, pentru elevi, profesori și studenți

2.157 de vizualizări
Foto: © Sarinya Pinngam | Dreamstime.com
Elevii de liceu, profesorii și studenții pot participa la un concurs de eseuri, pe tema Holocaustului, ce se desfășoară în perioada 1-28 februarie 2022 și este organizat de Complexul Educațional Laude-Reut. Eseurile vor fi publicate într-o lucrare de tip mărturie dedicată comemorării a 1700 de ani de istorie a evreilor germani, se arată în anunț. Se vor oferi premii de către BCR, partener în concurs.

Potrivit regulamentului, concursul se adresează următoarelor categorii:

  • elevi, clasele IX-XII;
  • cadrele didactice, specialitatea istorie, socio-umane, limba română, limbi moderne;
  • studenți ai facultăților cu profil istorie, socio-umane de la Universitățile din România.

Cei care doresc să participe la concurs vor completa formularul de înscriere care poate fi descărcat mai jos. Participanții au de realizat un eseu, care va cuprinde 300 de cuvinte, inspirat din tematica concursului. Formularul de înscriere și eseul vor fi transmise împreună la adresa de email 1700ani@laude-reut.ro până la data de 28 februarie 2022.

Tematica concursului pentru elevi:

  • Învățăminte ale istoriei – predarea și învățarea istoriei Holocaustului.
  • Analiza izvoarelor istorice pe tematica Holocaustului: izvoare literare, documente, memorialistică, fotografii, etc.
  • Atitudini față de extremism și antisemitism în viața de toate zilele.

Tematica pentru studenți

  • Cunoaștere, înțelegere, interpretare și explicare a Holocaustului în context istoric și social;
  • Atitudini față de extremism și antisemitism în viața de toate zilele. 

Cadrele didactice au de ales între „abordări metodologice la lecția de istorie privind Holocaustul”, „modalități de combatere a extremismului și antisemitismului la lecția de istorie” sau „atitudini față de extremism și antisemitism în viața de toate zilele”.

„Vor fi desemnați, în ordinea descrescătoare a punctajului câte cinci câștigători (un premiu I, un premiu II, un premiu III, două mențiuni) pentru fiecare dintre grupurile menționate în cadrul categoriilor de la Grupul-țintă”, conform regulamentului. Toți participanții vor primi diplome de participare. 

Conform documentului, concursul este sprijinit de Ambasada Germaniei la București, Ambasada Statului Israel la București, Ambasada S.U.A. la București, BCR – partener strategic, Institutul Național de Studierea Holocaustului Elie Wiesel, Fundația Reut (fostă Fundația Ronald S. Lauder), Fundația Magna Cum Laude Reut și Fundația Jean Waldman. 

Foto: © Sarinya Pinngam | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministrul Educației, în scandalul burselor de merit: Dacă în România avem mai mult de jumătate elevi de top care merită burse de merit, înseamnă că nu avem nici o problemă cu sistemul de învățământ și stăm mai bine la acest capitol decât Marea Britanie, SUA. Meritul trebuie să fie într-un sens corect

“53 la sută dintre elevii României au luat într-un an atipic, cu un sistem de evaluare irelevant, note peste 8.50“, a explicat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, la Antena 3. Sorin…
Vezi articolul

40% din elevii dezavantajați, majoritatea din mediul rural, nu au făcut școală online / Elevii fără acces la educație au pierdut 24 de săptămâni de școală – Raport al World Vision România, la 1 an de la prima zi de școală online

La un an de la prima zi în care școlile din România s-au închis, iar educația a trecut în mediul online, 40% dintre elevii din mediile defavorizate, majoritatea înscriși la…
Vezi articolul

Academia Română a lansat o scrisoare de protest împotriva demiterii lui Nicolae Zamfir de la conducerea Institutului Național de Fizică Nucleară: “Actul și maniera demiterii de către Ministrul Educației sunt de neînțeles”

“Actul şi maniera demiterii de către Ministrul Educației și Cercetării a Directorului General al Institutului care implementează Proiectul ELI-NP sunt de neînţeles. În plus, ele au conotații mai largi, reprezentând…
Vezi articolul

Reprezentanții Studenților, ANOSR: În timp ce românii sunt dedicați sprijinirii refugiaților din Ucraina, Comisia de Învățământ a Camerei Deputaților profită pentru a fura orice urmă de onoare a mediului academic, votând amnistierea plagiatelor

„În timp ce românii sunt dedicați sprijinirii refugiaților din Ucraina, parlamentarii din Comisia de Învățământ a Camerei Deputaților profită pentru a fura orice urmă de onoare a mediului academic, votând…
Vezi articolul