Shape Robotics a lansat oficial săptămâna aceasta competiția internațională „Mystery Engineering Box”, o inițiativă educațională de impact dedicată elevilor cu vârste între 14 și 18 ani, pasionați de domeniile STEAM (Știință, Tehnologie, Inginerie, Artă și Matematică). Scopul principal al competiției este de a încuraja creativitatea, gândirea critică și colaborarea interdisciplinară, oferind acces la tehnologii de ultimă generație într-un format interactiv, provocator și captivant.
Ca recunoaștere a contribuției valoroase aduse de școlile care au susținut activ ecosistemul educațional digital, Shape Robotics oferă 15 cutii misterioase echipate cu tehnologii avansate, precum plăci Arduino, camere AI, e-textile, panouri solare, senzori inteligenți și alte instrumente versatile. Mai mult decât un simplu ambalaj, fiecare cutie este un organizator eco-friendly, reutilizabil în clasă, care oferă elevilor oportunitatea de a învăța prin practică.
Un concept inovator: educație prin mister, explorare și tehnologie
Toate instituțiile de învățământ – publice sau private, din mediul urban sau rural – sunt invitate să se alăture competiției. Participanții vor descoperi conținutul cutiei pas cu pas, ghidați de un cod QR interactiv, vor rezolva provocări tematice și vor documenta întregul proces în videoclipuri de maximum 10 minute.

„Mystery Engineering Box marchează prima ediție a unei serii de competiții internaționale prin care ne propunem să conectăm elevi din toate colțurile lumii. Este un pas strategic în direcția formării unei generații capabile să colaboreze global și să răspundă provocărilor reale prin tehnologie și inovație.” explică Mark Robert Abraham, CEO, Shape Robotics.
„Ne-am dorit să dăm naștere unui concept de competiție care să reprezinte, de la bun început, o aventură pentru fiecare elev. ‘Mystery Engineering Box’ nu oferă doar instrumente tehnice – oferă o experiență. Prin această competiție, ne propunem să dezvoltăm un mindset orientat spre identificarea de soluții reale, într-o lume aflată într-o continuă transformare. Este despre curajul de a pune întrebări și despre forța de a găsi răspunsuri care contează.”, declară Elena Pasat, VP of Education, Shape Robotics.

Competiție internațională, impact local
Cutii „Mystery Engineering Box” au fost deja livrate în școli din Danemarca, Polonia și Republica Moldova.
În România, printre beneficiari se numără: Spectrum Cluj, Liceul Internațional Ioanid, Asociația RoboClub, CN Grigore Moisil București, Liceul „Radu Vlădescu” Pătârlagele, CN Mihai Eminescu Constanța și Little London International Academy.
Competiția rămâne deschisă pentru toate instituțiile care doresc să participe. Elevii vor transforma componentele primite în proiecte inovatoare, abordând teme precum: robotică, energie regenerabilă, inteligență artificială, tehnologii aerospațiale, inginerie biomedicală și soluții pentru orașe inteligente. Toate proiectele vor fi prezentate sub formă de video, care va evidenția procesul creativ și rezultatele finale.

Jurizare și premii
Proiectele vor fi evaluate de un juriu format din profesori, antreprenori și experți în tehnologie, în baza unor criterii clar definite: creativitate, execuție tehnică, impact sustenabil, diversitatea instrumentelor utilizate și calitatea prezentării video.
Premii oferite:
Locul I – 5.000 EUR
Locul II – 3.000 EUR
Locul III – 1.500 EUR
Echipele au la dispoziție două luni pentru a finaliza proiectele, iar videoclipurile trebuie încărcate până la 1 iunie 2025. Unboxing-ul creativ publicat pe rețelele sociale va aduce puncte bonus în evaluare.
Pentru detalii și regulamentul competiției, vizitați: https://shaperobotics.com/mystery-engineering-box/


Shape Robotics este o companie daneză listată la bursă, specializată în dezvoltarea de soluții educaționale inteligente, construite în jurul robotului modular Fable. Cu birouri în România, Polonia și Republica Moldova, Shape Robotics este lider în crearea de SmartLabs – laboratoare digitale de ultimă generație pentru școli și universități. Compania oferă soluții complete: de la consultanță și design, la formarea profesorilor și dezvoltarea de conținut educațional, în peste 27 de țări.