Competențele financiare sunt introduse drept competențe-cheie în Curriculumul național școlar, printr-o propunere legislativă adoptată marți de Camera Deputaților, ca primă cameră sesizată în acest caz. Proiectul, ce modifică Legea Educației Naționale, introduce aspecte financiare la competența-cheie antreprenorială, stipulată în Lege, potrivit Agerpres.
De asemenea, la atribuțiile centrelor comunitare de învățare permanentă la nivel local, programele de educație antreprenorială menționate în lege urmează să includă și educație financiară.
Potrivit proiectului, Curriculumul naţional pentru învăţământul primar şi gimnazial se axează pe 8 domenii de competenţe-cheie care determină profilul de formare a elevului, una dintre acestea fiind, conform unui amendament, competenţe antreprenoriale şi financiare.
- Celelalte competenţe sunt:
- competenţe de comunicare în limba română şi în limba maternă, în cazul minorităţilor naţionale;
- competenţe de comunicare în limbi străine;
- competenţe de bază de matematică, ştiinţe şi tehnologie;
- competenţe digitale de utilizare a tehnologiei informaţiei ca instrument de învăţare şi cunoaştere;
- competenţe sociale şi civice;
- competenţe de sensibilizare şi de expresie culturală;
- competenţa de a învăţa să înveţi. Educaţia fizică şi sportul în învăţământul preuniversitar sunt cuprinse în trunchiul comun al planurilor de învăţământ.
Camera decizională în cazul acestui proiect este Senatul.