Comisia Europeană prezintă propuneri pentru conturile personale de învățare pe tot parcursul vieții și pentru micro-certificate

1.124 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Comisia Europeană a prezentat, vineri, un set de propuneri de recomandări ale Consiliului European, privind conturile de învățare pe tot parcursul vieții și micro-certificate, teme anunțate în vederea Spațiului European al Educației, potrivit unui comunicat al executivului comunitar. Acesta precizează că propunerile țin cont de obiectivul stabilit acum jumătate de an, la Summitul social de la Porto, ca în UE, până în 2030, 60% dintre toți adulții să ia parte la activități de formare în fiecare an.

Potrivit Comisiei, “deținerea unui set solid de competențe oferă oportunități oamenilor, constituie o plasă de siguranță în vremuri nesigure, promovează incluziunea și progresul social și oferă economiei forța de muncă calificată necesară pentru a se dezvolta și a inova. Succesul tranziției digitale și al tranziției verzi depinde de lucrători cu competențe adecvate. Pandemia de COVID-19 a accelerat și mai mult necesitatea recalificării și perfecționării forței de muncă pentru a se adapta la evoluția pieței forței de muncă și pentru a răspunde cererii din diferite sectoare”.

Dar, afirmă instituția, numărul celor care continuă să învețe după perioada inițială de educație și formare este în continuare prea mic, din lipsă de bani, de timp sau de informații cu privire la oportunitățile existente: “De exemplu, în peste 90% din locurile de muncă actuale și în aproape toate sectoarele este necesar un anumit nivel de competențe digitale, însă numai 56% dintre adulți aveau competențe digitale de bază în 2019”.

Ce spune Comisia în propunerea de recomandare a Consiliului cu privire la conturile personale de învățare pe tot parcursul vieții

Statele membre, împreună cu partenerii sociali:

  • să creeze conturi personale de învățare pe tot parcursul vieții și să ofere drepturi la formare pentru toți adulții de vârstă activă;
  • să definească o listă cu cursuri de formare relevante și verificate din punctul de vedere al calității pentru piața forței de muncă care să fie eligibilă pentru finanțare din conturile personale de învățare pe tot parcursul vieții și să o facă accesibilă prin intermediul unui registru digital, de exemplu de pe un dispozitiv mobil;
  • să ofere de oportunități de orientare profesională și de validare a competențelor dobândite anterior, precum și concedii plătite pentru formare.
Ce spune Comisia cu privire la micro-certificate

Cu scopul de a garanta micro-certificate de înaltă calitate, emise în mod transparent, statele membre să convină asupra:

  • unei definiții comune a micro-certificatelor;
  • elementelor standard pentru descrierea lor, precum și
  • a principiilor-cheie pentru conceperea și emiterea acestora.

Promovarea învățării continue face parte dintre strategiile susținute programatic de autoritățile europene pentru pregătirea pieței forței de muncă în vederea digitalizării și economiei verzi. Această susținere se manifestă inclusiv la nivelul Parlamentului European – vezi de exemplu, noul proiect de Rezoluție pentru Tineri, ce face trimitere la ambele subiecte, învățarea pe tot parcursul vieții și micro-certificate – ca soluție pentru pregătirea oamenilor pe o piață a muncii care se schimbă rapid și constant, sub presiunea automatizării, digitalizării și inteligenței artificiale, dar și a nevoilor de mediu. Joi, în cadrul Summitului Educației, aceste pregătiri pentru nevoile viitorului au fost principalele domenii vizate de participanți în intervențiile lor, fie ei reprezentanți ai CE, ai statelor membre sau șefa Comisiei de profil din Parlamentul European, Sabine Verheyen.

Documente:
  1. Propunerea Comisiei de recomandare a Consiliului privind conturile personale de învățare pe tot parcursul vieții
  2. Propunerea Comisiei de recomandare a Consiliului privind micro-certificatele pentru învățarea pe tot parcursul vieții și capacitatea de inserție profesională

Proiectul ”The European Parliament: leadership during historical change” este finanțat de Parlamentul European prin DG Communication. Edupedu.ro este singura responsabilă de conținutul acestui material și în niciun context acesta nu poate reprezenta poziția Parlamentului European.

Citește și: 
Anul European al Tineretului 2022 va fi dedicat nevoilor tinerilor după pandemie

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Părinți „racolați” să-și retragă copiii din școală în favoarea homeschooling, pe „filiera bisericilor neoprotestante” – acuză un fost inspector: Organizațiile fac promisiuni fără acoperire juridică / Ministerului Educației „probabil îi e frică să spună că numărul copiilor în afara sistemului e de ordinea miilor sau a zecilor de mii”

Ministerului Educației condus de Ligia Deca „probabil că îi este frică să spună că numărul copiilor care sunt în afara sistemului este de ordinea miilor sau a zecilor de mii”,…
Vezi articolul

Bulgaria are în sfârșit un guvern, după aproape doi ani de criză politică. Premierul Nikolai Denkov, profesor și academician, face parte din elita cercetării mondiale în domeniul fizico-chimiei / Vicepremier prin rotație este fostul comisar european pe educație, Mariya Gabriel

Nikolai Denkov a fost votat marți prim-ministru al Bulgariei după ce a primit 132 de voturi în Parlament, potrivit G4Media, transmite Novinite. Denkov (susținut de partidul Continuăm Schimbarea al fostului premier…
Vezi articolul

Articol susținut de NextLab.Tech

Au început înscrierile pentru ediția 2023 a concursului de robotică școlară Nextlab.tech. Tradiționalul asistent virtual al concursului va fi integrat și cu ChatGPT. 600 de elevi vor primi kit-uri gratuite din partea sponsorului concursului – BCR

Pe 6 martie 2023 s-au deschis înscrierile la Concursul național de robotică Nextlab.tech ediția 2023, cea mai mare competiție de robotică școlară din România. Participarea este gratuită. Se pot înscrie…
Vezi articolul

Monica Anisie, la TVR: Declarația pe propria răspundere ar trebui completată cu o sintagmă “după cum cunosc”, ceva care să asigure părintele că există posibilitatea să greșească / Vor exista separatoare “așa încât copiii să fie cât de cât distanțați” / Mesaj și pentru profesorii care se tem

“Nu trebuie tras la răspundere părintele în vreun fel, dacă nu a cunoscut simptomul”, prin urmare în declarația pe proprie răspundere “ar trebui adăugată o sintagmă ‘după cum cunosc’, ceva…
Vezi articolul