Trei inițiative pentru crearea diplomei europene, anunțate de Comisie: un proiect de diplomă și două seturi recomandări privind sprijinirea învățământului superior în UE

178 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Trei inițiative de cooperare transnațională între universități au fost anunțate, săptămâna aceasta, de Comisia Europeană, în vederea atingerii obiectivului de creare a unei diplome europene. Potrivit Comisiei, cele trei inițiative – un proiect de diplomă, precum și două seturi de recomandări pentru sprijinirea învățământului superior în UE – „abordează barierele juridice și administrative” existente în acest domeniu, potrivit unui comunicat al forului.

Proiectul de diplomă europeană este elaborat pe baza a șase proiecte-pilot Erasmus+, în care au fost implicate mai mult de 140 de instituții europene de învățământ superior din toate țările membre UE. Universitatea din București notează, într-un comunicat emis joi, că este singura universitate românească „implicată la nivel strategic” în acest proces, coordonând, alături de Universitatea Autonomă din Madrid, unul dintre cele șase proiecte. Mai multe despre implicarea universităților românești – aici.

Potrivit informării Comisiei, comunicarea formulată acum cu privire la diploma europeană „propune o abordare treptată pentru statele membre în direcția obținerii unei diplome europene, cu două posibile puncte de intrare:

  • O etichetă europeană pregătitoare: o etichetă ar oferi o marcă europeană puternică. Aceasta ar urma să fie acordată programelor universitare comune care îndeplinesc criteriile europene propuse: studenții primesc un certificat de diplomă europeană, împreună cu diploma lor comună.
  • O diplomă europeană: acest nou tip de calificare s-ar baza pe criteriile comune și ar fi ancorat în legislația națională. Acesta ar fi acordat fie în comun de mai multe universități din țări diferite, fie, eventual, de o entitate juridică europeanăînființată de astfel de universități: elevii primesc o „diplomă europeană” care este recunoscută automat.” 

Diploma europeană este definită ca:

  • Un nou tip de diplomă acordată în baza unor programe transnaționale de licență, master sau doctorat
  • Diplomă recunoscută automat oriunde în UE
  • Diplomă acordată în comun, voluntar, de către un grup de universități europene
  • Diplomă bazată pe un set comun de criterii agreate la nivel european

Obiectivele ei sunt să contribuie la creșterea competitivității europene și să întărească la nivel simbolic identitatea europeană, prin consolidarea valorilor academice comune

Comisia precizează că va sprijini statele membre în vederea obținerii unei diplome europene prin acțiuni ce includ un „laborator de politici privind diplomele europene”, care va fi înființat, cu sprijin Erasmus+, în 2025

Celelalte două inițiative anunțate de CE pe 27 martie:

  • O propunere de recomandare a Consiliului pe tema unui sistem european de asigurare și recunoaștere a calității învățământului superior. Aceasta invită statele membre și universitățile să își simplifice procesele și practicile de asigurare a calității

O propunere de recomandare a Consiliului cu privire la carierele atractive și durabile în învățământul superior. Aceasta urmărește ca personalului implicat în activități transfrontaiere în educație să îi fie oferite „recunoașterea și recompensarea” pe care o merită.

Citește și:
Patru universități românești – incluse în proiectele-pilot europene pentru diploma comună, respectiv pentru statutul juridic al alianțelor universităților

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

UPDATE Rezultatele inițiale de la Evaluarea Națională 2023 au fost publicate miercuri, 28 iunie, la ora 10 / Contestațiile pot fi depuse la centrele de examen sau transmise electronic în zilele de 28 și 29 iunie – model de cerere

Rezultatele inițiale de la Evaluarea Națională 2023 vor fi afișate miercuri, 28 iunie, până la ora 14, potrivit Ministerului Educației. Contestațiile pot fi depuse la centrele de examen sau transmise prin…
Vezi articolul

STUDIU: Aproape 23% din copiii participanți spun că au întâlnit situații de cyberbullying în perioada pandemiei. Salvați Copiii va organiza webinarii gratuite pentru părinți despre cum să-și protejeze copiii de aceste riscuri

Utilizarea excesivă a tehnologiei (54,7%), informațiile false (39,5%), cyberbullying-ul (25,8%), publicarea și distribuirea datelor personale (22,6 %) sunt principalele riscuri resimțite de copii pe internet în perioada pandemiei, arată datele…
Vezi articolul

Nu poți decide închiderea unei școli la nivelul colectivului de părinți de la clasă, spune Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Părinților / Senatorul USR Ștefan Pălărie a cerut ca părinții să decidă când se închid școlile la o incidență de peste 6 la mie

Întrebat ce părere are despre afirmația senatorului Ștefan Pălărie, care a scris pe Facebook că decizia privind trecerea în online a școlilor ar trebui lăsată în mâna colectivului de părinți…
Vezi articolul

„Caz particular“ la Universitatea din Craiova. Rectorul Cezar Spînu nu ar fi avut bază legală să candideze pentru un nou mandat în alegerile din 14 decembrie, pe care le-a câștigat, acuză unul dintre ceilalți candidați

Posibilitatea rectorului de până acum al Universității din Craiova (UCV), Cezar Spînu, de a candida pentru un nou mandat – pe care acesta l-a și câștigat în alegeri desfășurate săptămâna…
Vezi articolul

Limba română este recunoscută ca limbă oficială a minorităţii române din Ucraina / Măsura a fost adoptată ca o obligaţie a Ucrainei de a îndeplini criteriile de aderare la Uniunea Europeană

Limba oficială pentru minoritatea română din Ucraina este începând de astăzi limba română, nu limba moldovenească, a declarat, la Kiev, premierul Marcel Ciolacu, relatează Agerpres, conform G4Media.ro. El a declarat,…
Vezi articolul