Cluburi de robotică și codare în școli din mediul rural, prin programul Științescu

488 de vizualizări
Sursa: Fundatia Bosch
Două ateliere – de robotică, respectiv de alfabetizare digitală – au început să fie organizate în cinci școli gimnaziale din mediul rural, în județul Cluj, în cadrul unui program menit să întărească accesul la educație pentru copiii din medii defavorizate și să încurajeze educația pentru viitor, potrivit unui comunicat de presă. 

Programul „Științescu”, implementat de Fundația Comunitară Cluj cu finanțare de la Fundația Bosch România, s-a desfășurat în mare parte dintre școlile din localitățile alese – Bonțida, Suceagu, Nireș, Mintiu Gherlii și Jucu – urmând să fie finalizat la toamnă. 

Ce au presupus cursurile

Cursul de robotică, susținut față în față de către Smart Academy Cluj, s-a desfășurat în patru dintre școli, urmând ca la Mintiu Gherlii să se finalizeze în noul an școlar. 

  • Potrivit comunicatului, copiii au învățat să asambleze și să programeze roboți simpli pentru diverse activități curente, au acumulat noi cunoștințe în domeniul electronicii și au înțeles de ce este aceasta importantă în funcționarea roboțiilor; au aflat ce înseamnă programarea, construcția și utilizarea roboților la scară largă și pentru activități industriale; ce înseamnă proiectarea 3D și cum să imprime produse la imprimantele 3D. La final au asamblat un braț hidraulic care a rămas în fiecare dintre școli, astfel încât și ceilalți elevi să își facă o idee despre robotică.

Cursul de alfabetizare digitală a fost susținut online de Let’s Code din 9 mai pana în ultima săptămână a anului școlar tot în patru dintre școli, urmând ca la Bonțida să se desfășoare în toamnă. 

Comunicatul integral, aici:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

LIVE TEXT Luminița Barcari: Ghidurile metodologice cuprind recomandări pentru selectarea și aplicarea scenariilor, organizarea orarului, impactului asupra curriculumului

Ghidurile metodologice cuprind recomandări pentru selectarea și aplicarea scenariilor, organizarea orarului, impactului asupra curriculumului, a declarat Luminița Barcari, secretar de stat în Ministerul Educației, la conferința de presă organizată marți.…
Vezi articolul

Profesoara Florina Rogalski, despre organizarea anului școlar pe module: Elevii tot timpul sunt scoși din acest ritm de pregătire. Există niște curbe ascendente și descendente în învățătură și, de exemplu, octombrie era un punct de vârf în primul semestru

Florina Rogalski, profesoară de Limba română la Școala Centrală din București, a vorbit, la emisiunea InfoEdu de la TVR Info, despre ce înseamnă organizarea anului școlar pe module. Cadrul didactic este de…
Vezi articolul

Definitivat 2024. Modelul de subiect pentru educatori și puericultori, publicat de Ministerul Educației – descarcă documentele. Eseu despre valorile educative ale unei povestiri, printre cerințele pentru candidați

Modelul de subiect pentru examenul național de definitivare în învățământ 2024, pentru educatorii și puericultorii din grădinițe și creșe, a fost publicat de Ministerul Educației prin Centrul Național de Politici…
Vezi articolul