Clasele diverse vor crește solidaritatea socială, pe termen lung – Șerban Iosifescu, cercetător în științele educației

Șerban Iosifescu / Foto: Facebook.com - Serban Iosifescu

“Tragerea la sorți a elevilor este bună pentru a demonstra că avem mult mai mulți învățători și profesori de calitate decât se crede”, spune Șerban Iosifescu, cercetător în științele educației și președinte al Agenției guvernamentale care evaluează calitatea școlilor de stat și private. Acesta susține că, prin repartiție randomizată, “clasele diverse vor duce la acceptarea diversității și la diminuarea atitudinilor rasiste și segregaționiste la elevi și la familiile acestora” și că, “pe termen lung, va crește solidaritatea socială.”

La o zi după ce Ministerul Educației a anunțat prin proiectul metodologiei de înscriere la școală că de anul acesta copiii vor fi repartizați aleatoriu în clasele pregătitoare, și după ce Inspectoratul București a stabilit inclusiv repartizarea prin tragere la sorți a învățătorilor la clase, Șerban Iosifescu a publicat pe pagina sa de Facebook o succintă analiză a aplicării acestor măsuri.

Șerban Iosifescu, cercetător în științele educației și președinte al ARACIP:

“Tragerea la sorți a elevilor este bună pentru a demonstra că avem mult mai mulți învățători și profesori de calitate decât se crede. Iată ce am învățat cunoscând bine câteva școli din România (cu mai multe clase paralele, din mediul urban, dar și rural):

Prin repartiție randomizată:

Citește și:

 

 

Exit mobile version