Clasamentul Times Higher Education al reputației universităților: Harvard, MIT și Stanford conduc în ranking / O singură universitate din Europa Centrală și de Est a fost inclusă

2.646 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Universitatea Harvard, Massachusetts Institute of Technology și Universitatea Stanford conduc clasamentul internațional Times Higher Education al universităților în funcție de reputație – ediția 2022, ranking dat publicității miercuri. În clasament apare o singură universitate din Europa Centrală și de Est, iar în top 10, pe lângă instituțiile din SUA și Marea Britanie care domină de obicei această ierarhie, mai apar una din China și una din Japonia.

Clasamentul THE World Reputation Rankings 2022 se bazează pe răspunsurile oferite, în cadrul unui sondaj, de reprezentanți de vârf ai lumii academice, care sunt rugați să numească cel mult 15 universități pe care le consideră a fi cele mai bune pentru activitățile de predare și cercetare, în domeniul lor de activitate.

Top 10 THE World Reputation Rankings 2022:
  1. Harvard University (SUA)
  2. Massachusetts Institute of Technology (SUA)
  3. Stanford University (SUA)
  4. University of Oxford (Marea Britanie)
  5. University of Cambridge (Marea Britanie)
  6. University of California, Berkeley (SUA)
  7. Princeton University (SUA)
  8. Yale University (SUA)
  9. Tsinghua University (China)
  10. University of Tokyo (Japonia)

Din Europa Centrală și de Est apare o singură instituție de învățământ superior – Universitatea Carolină din Praga, în segmentul 176-200.

  • În clasament, potrivit sursei citate, SUA sunt reprezentate de 56 de universități, Marea Britanie – de 24, China – de 17, Germania – de 16, Olanda – de 10, Japonia – de 9.

Într-o analiză publicată miercuri pe site-ul World Economic Forum, Phil Baty, reprezentant al Times Higher Education, semnalează că primele șase universități, reprezentând SUA și Marea Britanie, ocupă mereu primele poziții în acest clasament, chiar dacă există unele permutări de la un an la altul. Specialiștii THE apreciază că acest lucru se datorează fenomenului prin care “succesul produce succes”, dar semnalează și apariția unor competitori noi la orizont – cum sunt, de exemplu, universitățile asiatice care urcă în clasament.


3 comments
  1. Tsinghua University(China) este o mare universitate de cercetare din Beijing și membră a Ligii C9 de universități chineze.
    Este Universitatea unde e educata elita politica a Chinei, in diverse domenii, precum STIINTA, inginerie, politică, afaceri, mediul academic și cultură.
    Universitatea este clasată ca a 15-a cea mai bună universitate din lume în QS World University Rankings și este considerată a fi cea mai bună universitate din Asia de către Times Higher Education Asia University Rankings și U.S. News.
    Asta face diferenta intre DEZVOLTAREA uluitoare a Chinei in ultimii 30 de ani si subdezvoltarea din Romania unde politrucii analfabeti “scoliti” la mare distanta la celebrele fabrici de diplome isi umplu CVurile cu diplomele de licenta, masterat, doctorat!!

    1. Clasament ul actual este realuzat pe baza a 5 CRITERII f bine stabilit. Clasament ul de la anul va fi bazat pe 13 CRITERII la fel de bine definite

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Foto: © Kantver - Dreamstime.com

Educația nu apare în topul domeniilor cu cele mai mari salarii nete din România, declarate de angajați pe o platformă de căutare de locuri de muncă / INS: Salariul mediu net în Învățământ a fost de 3.700 de lei în noiembrie 2021

Educația nu se află în topul salariilor din România, potrivit unui index salarial eJobs pentru luna ianuarie 2022. Domeniul cu cele mai mari salarii medii nete este IT Software. Menționăm…
Vezi articolul

BREAKING Rectori până la moarte. Proiectul noii Legi a educației prevede că fiecare universitate își stabilește numărul maxim de mandate pentru un rector, dar precizează în mod absurd că nu poate avea totuși “un număr nelimitat de mandate”

Dispare din legea educației limitarea clară a numărului de mandate pe care o persoană le poate ocupa ca rector al unei universități, în forma proiectului pus în dezbatere de ministrul…
Vezi articolul

După Academia Română, și Comitetul Istoricilor Români, condus tot de Ioan Aurel Pop, cere Ministerului Educației două ore de istorie în gimnaziu și trei ore pentru liceeni, indiferent de profil / Pop dă exemplul Ungariei

Comitetul Naţional al Istoricilor Români solicită Ministerului Educaţiei ca în învăţământul gimnazial numărul de ore de Istorie din trunchiul comun, obligatoriu, să fie de cel puţin 2 pe săptămână, iar…
Vezi articolul