CLASAMENT Universitatea din București conduce detașat în rândul celor 19 universități românești incluse în Times Higher Education Impact Ranking 2024 / Alte 5 universități din România – în top 1000

7.350 de vizualizări
Foto: © Kasto80 | Dreamstime.com
Universitatea din București se menține pe primul loc, cu rezultate îmbunătățite față de anul trecut, în rândul celor 19 instituții românești de învățământ superior incluse în Times Higher Education Impact Ranking 2024, dat publicității miercuri. Este vorba despre cel mai nou clasament global al Times Higher Education, clasament ce listează universitățile în funcție de măsura în care îndeplinesc obiectivele ONU de dezvoltare durabilă și de impactul acestora asupra societății.

Doar șase universități românești se clasează în top 1000 al acestui ranking, ce cuprinde 1963 de instituții din întreaga lume. Universitatea din București, care anul trecut se situa în intervalul 201-300, urcă în prezent în intervalul 101-200 și mărește distanța față de următoarele clasate, Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, ASE București și Universitatea Lucian Blaga din Sibiu, care figurează în intervalul 401-600.

Sursa: Times Higher Education Impact Rankings 2024

Notă: universitățile menționate în același interval sunt listate în ordine alfabetică potrivit rankingului THE.

Universitățile românești incluse în Times Higher Education Impact Rankings 2024:

101-200 – Universitatea din București

4011-600 – Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, ASE București, Universitatea Lucian Blaga din Sibiu

801-1000 – Universitatea Al.I. Cuza din Iași, Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca

1001-1500 – Universitatea Dunărea de Jos din Galați, UMFST George Emil Palade din Târgu Mureș, UMF Grigore T. Popa din Iași, UMF Iuliu Hațieganu din Cluj-Napoca, Universitatea Ștefan cel Mare din Suceava, Universitatea Transilvania din Brașov, UMF Carol Davila, Universitatea din Oradea, USAMV Cluj-Napoca, Universitatea de Vest din Timișoara

1501+ – Universitatea de Arhitectură și Urbanism Ion Mincu din București, Universitatea Politehnica București, Universitatea Politehnic din Timișoara

Clasamentul este realizat în baza celor 17 obiective de dezvoltare durabilă ale ONU. Prima clasată în România, Universitatea din București, precizează că, pentru ediția din acest an, a raportat pentru 9 dintre cele 17 obiective, iar în cazul a opt dintre acestea se află pe prima poziție la nivel național: „Obiectivul 1 – Fără sărăcie”, „Obiectivul 4 – Educație de calitate”, „Obiectivul 5 – Egalitate de Gen”, „Obiectivul 8 – Muncă decentă și creștere economică”, „Obiectivul 10 – Inegalități reduse”, „Obiectivul 11 – Orașe și comunități durabile”, „Obiectivul 16 – Pace, justiție și instituții eficiente” (la „Obiectivul 17 – Parteneriate pentru realizarea obiectivelor” figurează în același interval cu ASE București).

Clasamentul global este condus de universități precum:

  1. Western Sydney University – Australia
  2. University of Manchester- Marea Britanie
  3. University of Tasmania- Australia
  4. Aalborg University – Danemarca
  5. RMIT University – Australia

Foto: © Kasto80 | Dreamstime.com  Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


7 comments
  1. Gata, repede să se țină cont la finanțarea universităților și de acest clasament.
    Acum la finanțarea universităților pentru cercetare se ține cont de un alt clasament (știe David) -culmea aberației- nu de rezultatele exclusive cercetării.

  2. A innebunit lumea din universitati cu clasamentele astea! Se fac N clasamente pe an, care mai de care mai sterile. Conducerea UB, dar si cea a altor universitati nu viseaza decat la clasamente goale de continut.
    Treziti-va din somnul cel de moarte, al prostiei mai exact!

  3. Din n-spe obiective, majoritatea este cu “egalitatea de gen” si cu “inegalitati reduse” sau “fara saracie”. Evident este si cu “fara educatie” dar na. Asta e alta poveste.

  4. Acest clasament este bazat, nu pe excelența în învățământ, ci pe ideologia DEI (diversity, equity and inclusion), un soi de marxism cultural.

    Se vede din așa zisul “clasament global” ce cuprinde 3 universități din Australia, plus o universitate din Marea Britanie care nu-i nici Cambridge, nici Oxford. Din cauza asta și apare Politehnica București sub universități din Galați, Târgu-Mureș, Suceava, etc.

    După mine, este o rușine pentru Universitatea București să apară înspre topul acestui clasament.

    1. Fa tu desteptule clasamentul ” Universităților ” , te pricepi la toate , uite așa ” Universitatea ” din Galați este peste ” Politehnica ” Buc. 80% dintre bucureșteni , sunt olteni, ardeleni, moldoveni, dobrogeni , iar 20 % cocalari dă bucale …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Evaluarea digitală aplicată la Universitatea de Medicină din Iași, prezentată drept o “premieră” în România: teste grilă individualizate, pe tabletă, cu număr de întrebări stabilit în funcție de numărul de ore de curs

Teste grilă date pe tabletă, personalizate și cu număr de întrebări stabilit în funcție de numărul de ore de curs la respectiva disciplină – așa se desfășoară evaluarea digitală la…
Vezi articolul

Profesorii au acces la lucrările elevilor de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024, conform procedurii. Sorin Ion: Rezultatele și modul de rezolvare se discută cu elevii cu lucrările pe masă și cu borderourile de corectare, în format digital

„După simulare, fiecare profesor discută cu elevii rezultatele și modul de rezolvare. Se poate face cu lucrările pe masă. Se poate face cu borderourile de corectare, care vin în format…
Vezi articolul

Pedeapsă „exemplară” pentru un elev de 16 ani care a terorizat „din pură plăcere” doi colegi de clasă diagnosticați cu CES: condamnat la un an și șase luni de detenție în Centrul de reeducare pentru minori din Târgu Ocna / Familia lui nu s-a interesat suficient de procesul de educare, iar școala a intervenit și sancționat minorul doar post factum – instanța

Un elev de 16 ani din județul Bacău a fost condamnat la un an și jumătate de detenție într-un centru de reeducare pentru minori de Curtea de Apel Bacău, după…
Vezi articolul