Clasament deturnat la Olimpiada de Limba română în București, după ce un elev de pe poziția 15 a primit la contestații peste 11 puncte și s-a calificat la națională / Inspector școlar: Lucrările cu diferențe sunt în analiză

22.950 de vizualizări
Foto: © Robert Brown | Dreamstime.com
Situație inedită la Olimpiada de limba și literatura română (OLLR) 2024, etapa pe sectoarele din București. Un elev de clasa a VI-a din Sectorul 2 a primit peste 11 puncte după contestații și a reușit astfel să se califice la etapa națională, potrivit unei sesizări primite din partea unui părinte pe adresa redacției, care se întreabă de corectitudinea evaluării de la concurs și posibilele scopuri pentru care există diferențe între corectări.

Sesizarea părintelui, al cărui copil a participat la olimpiadă și a primit 90 de puncte, clasându-se pe prima poziție în topul inițial, vine după ce Edupedu.ro a dezvăluit mai multe nereguli sau situații care pun sub semnul îndoielii evaluările făcute la Olimpiadele școlare.

Elevul care a reușit să deturneze clasamentul a fost inițial al 15-lea printre ceilalți participanți, după rezultatul obținut de acesta – 80,50 de puncte, conform rezultatelor inițiale afișate de Școala „Tudor Arghezi”, care a găzduit faza pe sector în acest an școlar.

După contestații, potrivit sesizării primite de Edupedu.ro, punctajul final al elevului a ajuns la 92 de puncte, cu doar 0,5 puncte mai mare decât al elevului clasat pe primul loc, inițial.

Și elevul de pe primul loc, calificat inițial la etapa națională, ar fi depus contestație pentru a se asigura că rămâne primul, conform sursei citate, chiar dacă mai mulți elevi ar fi fost sfătuiți de comisia de examen să nu depună contestații, și a obținut 1,5 puncte, ajungând la 91,5 de puncte.

  • „Dacă se va dori ca un anumit copil să ajungă pe primul loc, acest lucru se va întâmpla oricum”, povestește în sesizare părintele elevului inițial de pe primul loc, pentru Edupedu.ro, sub protecția anonimatului.

Iată rezultatele inițiale ale celor doi elevi:

Conform rezultatelor finale anunțate de școala – centru de concurs, elevul care a răsturnat clasamentul a primit 11,5 puncte în plus la subiectul al II-lea, cu [editare ulterioară] 6 întrebări de înțelegere a textului de 40 de puncte.

În același top al rezultatelor finale, de după contestații, pentru cei care au făcut contestații, mai sunt diferențe de puncte, de exemplu, în ordine – 3 puncte, 8,50 puncte, 1,5 puncte, 8,5 puncte, 2 puncte, 3 puncte și așa mai departe.

„Întrebarea este: cum de a putut fi atât de „eronată” prima evaluare a lucrării, care a fost realizată în mod independent de două persoane, care au corectat lucrările pe subiecte? Cele două persoane care au corectat inițial Subiectul II au putut greși chiar atât de mult, adică în valoare de 11,50 puncte?”, scrie părintele în sesizare.

  • Olimpiada Națională de Limba și Literatura română (OLLR) 2024 va avea etapa națională pentru gimnaziu la Slatina (județul Olt) în perioada 17-21 aprilie, conform eratei din februarie a Ministerului Educației la calendarul olimpiadelor școlare naționale.

Părintele elevului de clasa a VI-a a discutat cu inspectoarea de Limba și literatura română din București, Ștefania Ciobanu, și nu ar fi primit vreun răspuns până acum, la aproape o lună de la desfășurarea etapei pe sector și cu două săptămâni înainte de etapa națională:

„Doamna inspectoare ne-a spus că rezultatele obținute în urma contestațiilor sunt definitive și că ea nu poate face altceva decât să se uite pe lucrările primilor doi clasați și, în cazul în care observă o neregulă în evaluare, să dispună ca profesorii care au făcut-o să nu mai fie implicați în procesul de corectură anul viitor”.

Contactată de Edupedu.ro, inspectoarea de limba română Ștefania Ciobanu a declarat că „lucrările cu diferențe sunt în analiză și vom vedea exact care au fost motivele diferențelor”. Întrebată despre profesorii care au corectat și unde sunt problemele de la care au pornit diferențele, Ciobanu a spus că „până nu reușesc să analizez exact lucrările, toate supozițiile pe care le pot face sunt subiective. Ne putem auzi săptămâna viitoare pentru a veni și cu soluții și idei valabile, nu doar supoziții”.

Întrebată dacă este o premieră sau au mai existat diferențe așa de mari în corectare, inspectoarea ISMB a spus că „diferențe la evaluări știm foarte bine că există, nu numai la română, inclusiv la examenele naționale”. Ciobanu a mai spus că peste o săptămână ar putea veni și cu soluții, întrebată ce măsuri se pot lua dacă profesorii evaluatori de la prima corectare au greșit notarea.

„Existența unei nereguli în evaluare ar trebui să fie mai importantă decât precizarea din Metodologia-cadru și din Regulament conform căreia „rezultatele obținute în urma soluționării contestațiilor sunt definitive”. Ar trebui să fie definitive dacă sunt obținute în urma unei evaluări corecte. Altfel, avem de-a face cu o nedreptate”, a conchis părintele în sesizarea trimisă Edupedu.ro.

Edupedu.ro a solicitat Inspectoratului Școlar al Municipiului București (ISMB) lucrările elevilor anonimizate, borderourile de evaluare și alte documente din evaluarea elevilor la OLLR 2024 – etapa din sectorul 2. Am solicitat și justificări în cazul diferențelor mari de punctaje și detalii dacă profesorii care au notat necorespunzător lucrări vor mai corecta și la edițiile viitoare ale Olimpiadelor școlare. În momentul primirii acestora, le vom publica.

Foto: © Robert Brown | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Elevii de la liceele militare, excluși de la Concursul de Chimie „Petru Poni” 2024, dedicat liceelor vocaționale, printr-o adresă a secretarului de stat din Ministerul Educației Florian Lixandru
UPDATE Doi elevi de clasa a VII-a, excluși de la etapa națională a Olimpiadei de Informatică aplicată, din cauza întârzierii cu care Ministerul Educației a publicat regulamentul actualizat. Unul dintre ei s-a clasat al șaselea pe țară din peste 140 de participanți
Ping-pong cu olimpicii la științe. După ce s-au calificat la etapele naționale de la Olimpiadele de Biologie, Chimie și Geografie, mai mulți elevi au fost anunțați că de fapt nu s-au calificat, fără nicio explicație – surse
Un elev de la Olimpiada de Biologie, etapa județeană din Prahova, s-a calificat la etapa națională după intervenția Ministerului Educației, deși a marcat neregulamentar, pe foaie, răspunsurile la grile / ISJ: Elevul a inversat simbolurile pentru răspunsuri corecte și greșite
Criterii de departajare netransparente la Olimpiada de Limba română pentru minorități în județul Caraș-Severin și presiuni asupra profesorilor, acuză unul dintre părinții elevilor participanți / Inspectoratul școlar județean cercetează cazul
Doi elevi de clasele a VII-a și a VIII-a, clasați în primii 4 la Olimpiada de Securitate de Cibernetică pentru liceu, au fost descalificați de pe podium de ISMB pentru că nu sunt încă în clasa prevăzută de regulament / Organizatorii au hotărât să îi lase la etapa națională, dar în afara concursului

7 comments
  1. Din pacate confirm ce s-a scris in articol si tot ce s-a intamplat la OLLR/Sect 2/cls.VI. In acekasi clasament baiatul meu a fost al doilea punctaj cu 89,5p, iar dupa contestatii a devenit al treiliea ( el nu a facut, nici nu am stiut ca asta este practica…), duoa ce un punctaj mult inferior a sarit cu 11,5 p direct pe locul I cu 92p, surclasand initialul loc I…dubios de suspect si total nedrept fata de toti participantii, demotivant…incompetenta sau spagi/relatii, inca o confirmare ca sistemul ne invinge la orice pas, traim o dezamagire continua. Un imbold in plus pt.a face si noi exit cu copilul olimpic cu tot, pentru viitorul lui …si inca pt. al nostru, nu merita sa fie bataia de joc a incompetentilor, incultilor din tara asta care nu- l vrea, sau il vrea prost :(:(

  2. Si la OLAV etapa judeteana , dupa contestatie , unui elev i-au disparut puncte, de la 51,25 a ajuns la 45,35!!! Ce sa inteleaga copilul ???? Unde se pot reclama abuzurile astea?

    1. Nicaieri!!!
      Eu am facut reclamatie la MEN, care mi- a trimis raspuns ça solutionarea reclamatiei o va face ISJ.
      Adica problema reclamata o rezolva tot aceia care au creat- o.
      Hilar nu- i asa?
      Si nu uitati ça au termen30 de zile sa va raspunda…..adica pana atunci trec toate olimpiadele.
      Ca sa fiti un parinte bun, care va iubiti copilul, la anul il tineti acasa fara Olimpiada ça sa nu mai fie trist ça desi a meritat el nu a primit ceea ce i se cuvenea.
      Numai bine!

  3. Aceeasi situatie a fost si la clasa a V-a in Bucuresti.
    A trecut aproape o luna de la olimpiada, si nu avem un raspuns.
    Nu pot sa inteleg de ce Inspectoratul nu a acordat prioritate acestor verificari; mi se par mult mai importante si cu implicatii mult mai mari decat alte activitati desfasurate de catre aceasta institutie.

  4. Același lucru s-a întâmplat și la Olimpiada de Istorie.
    E de neconceput ca după contestatii si recorectari sa ai diferențe de peste 10 puncte.Sa nu mai spunem de subiectele care “răsuflă”.
    Ati distrus și olimpiadele…
    Cum sa mai fie acești copii motivați?
    Dupa ce ca mai sunt doar câțiva care încă sunt preocupați sa învețe,acest sistem bolnav de corupție și incompetenta iși bate joc de ei!!!

  5. poate ar fi cazul sa existe doar la clasa a 8-a etapa nationala si sa se califice primii 3 elevi din fiecare judet/sector. Dar le convine sa fie dezbinati(copiii/parintii)

  6. De ce nu?

    La olimpiada de franceza copilului meu nu i se acorda la subiectul I cu itemi de tip grila 4 puncte,RASPUNSURILE fiind CORECTE de catre niciunul din cei 2 profesori corectori,motiv pentru care in loc sa obtina 96 de puncte primeste 92. Astfel in loc sa se claseze pe locul al doilea la faza judeteana si cu posibilitatea de a se califica la urmatoarea etapa este pe locul 6.
    In urma contestatiei pentru a récupéra cele 4 puncte MERITATE , ce sa vezi, el nu este asa norocos : II sunt acordate 4 puncte, dar ii sunt luate exact 4 puncte de la redactarea textului, clasamentul ramanand neschimbat.
    Tot citesc uluita cum li se acorda tuturor puncte la contestatie, doar lui i se scad.
    Adica, intr-un limbaj neacademic il ardem pe fraier, fraierul face contestatie si ramane tot cum vrem noi, ca deh voi doar participati !
    SILA!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

INTERVIU Mircea Bertea: Școala românească trebuie eliberată de presiunea examenelor și clasificărilor, de competiție și discriminare / Învățământul pedagogic preferă cultura construcției și a colaborării

Provocările și perspectivele învățământului pedagogic preuniversitar din România au fost discutate, la Cluj-Napoca, cu toți directorii de licee pedagogice din țară, cu reprezentanți ai Ministerului Educației și specialiști din mediul…
Vezi articolul

Material susținut de FDSC (Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile)

Cum vorbim cu elevii despre consumul de droguri? Aura Stănculescu, director CMBRAE: Nu cu prezentări în care le spunem “nu consumați!”. Greșelile pe care le fac și părinții, și cadrele didactice sunt că încearcă să pară deștepți / Mugur Ciumăgeanu, profesor la UVT: La 12-13 ani riscăm să-i pierdem din mână pentru că încercăm să le punem interdicții

Discuția cu elevii nu trebuie să se rezume la prezentări în care le spunem că “nu au voie să…”, a declarat directoarea Centrului Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională…
Vezi articolul

Profesorii și învățătorii vor primi instrucțiuni avizate de Colegiul Psihologilor din România pentru a ajuta elevii ucraineni să se integreze, spune consilierul ministrului Educației, Radu Szekely: La Colegiul Mihai Viteazu din București vor preda 8 învățătoare din Odessa

Este nevoie de un efort comun, elevi, profesori și părinți pentru ca elevii ucraineni să poată fi incluși în sistemul de învățământ românesc, a spus la Europa FM, consilierul ministrului…
Vezi articolul