Cîțu: Nu vreau să investim în educație și cercetare fără să avem rezultate. A finanța doar de dragul finanțării de la buget nu cred că este o soluție, chiar dacă îi spunem, între ghilimele, cercetare

7.575 de vizualizări
Foto: gov.ro
Premierul Florin Cîţu a spus, joi, că nu doreşte investiţii fără rezultate în domenii precum cercetare, educaţie sau sănătate, adăugând că a aloca fonduri de la bugetul statului doar “de dragul” finanţării nu reprezintă o soluţie, transmite Agerpres. Premierul a făcut declarația la evenimentul “Grand Matinal Digital”, organizat în sistem online de Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Franceză în România.

„Trebuie introdus un principiu al competitivităţii pentru resurse în toate sectoarele din economie, inclusiv în cercetare. Cei care doresc să facă cercetare trebuie să fie în competiţie între ei pentru resurse, dacă aceste resurse vin de la stat sau din sectorul privat şi doar cei care dau rezultate vor putea să meargă mai departe. A finanţa doar de dragul finanţării de la buget nu cred că este o soluţie, chiar dacă îi spunem, între ghilimele, cercetare. Trebuie să găsim acele centre unde se poate face dezvoltarea prin cercetare şi acolo, repet, în funcţie de rezultate, putem să introducem mai multe resurse. Nu sunt adeptul investirii banului public oriunde, doar pentru că i se spune ca domeniu cercetare şi trebuie să investim în cercetare, fără să avem rezultate”, a declarat Florin Cîţu.

“Nici în educaţie nu vreau să mai investim fără să avem rezultate, nici în sănătate nu vreau să mai investim fără să avem rezultate. Românii şi noi toţi trebuie să cerem de la guvernanţi ca aceste investiţii din bani publici să se vadă şi în rezultate. Şi asta este, iarăşi, o schimbare de paradigmă”, a continuat Cîţu.

Premierul şi-a manifestat susţinerea pentru sistemul dual de educaţie, pe care l-a calificat drept “foarte bun”.

“Sectorul privat a făcut o treabă foarte bună în ultimii ani şi în discuţiile pe care le-am avut cu ministrul Educaţiei preluăm lecţiile din sectorul privat şi le vom extinde în tot sectorul. Dar şi aici, iarăşi, trebuie să facem această extindere în colaborare cu sectorul privat. Tendinţa este că atunci când preia statul un program să-l facă mult prea mare şi să nu mai avem nevoie de tot ceea ce produce. De aceea, de fiecare dată trebuie să stăm în contact, aşa cum am făcut şi până acum”, a mai spus Cîţu.

Foto: gov.ro


17 comments
  1. Nici noi nu vrem sa mai investim in salariile politicieniilor ca de 30 ani nu au realizat nimic. Cum crezi ca suna asta Citule?

  2. Daca nu erau investitii in cercetare pe plan mondial, nu aveam nici lumina, nici internet, nici telefoane, laptop-uri, etc. Stateam la gura sobei si plateam taxe, cu o economie bazata pe agricultura de subzistenta. Cu asemenea declaratii, va mai voteaza tata mare!

  3. A,deci nu vrei să investești în noi elevii,profesorii,și în educație? Nici eu nu vreau să îți mai vad mutra aia a ta împuțită in politica românească!!!

  4. Asa se intampla cand repetentii cazuti la treapta (dar cu studii private platite – DE CINE?- de sute de mii USD in America ajung sefi si iau decizii in EDUCATIE si CERCETARE… Trist…

  5. Ai portofelul plin și crapă domnule mare doctor în științe, ați jefuit tara asta și va bateți joc de noi. Ne meritam soarta dragi romani ca votam toții hoții și parveniții. Rușine sa îți fie!!!!!

  6. Nici o țară nu a progresat fără investiții majore în educație! Coreea de Sud va spune ceva? Rezultatele investițiilor în educație se vad după o generație, nu imediat. Iar garantarea unui sistem viabil se face prin profesioniști la toate nivelurile, nu prin politruci! Apropo, numirile directorilor se vor face in august tot din pix politic! Și mai avem tupeu sa vorbim de eficienta investirii banilor!

  7. Probabil că așa s au purtat părinții dansului cu el. Noi suntem o țară în care toți repetenți ajung politicienii.

  8. Bine ca investiti banii publici in atragerea resurselor in PNL… randament 100%. Sa iti fie rusine! Doar pentru ca nu intelegi un domeniu de cercetare nu inseamna ca nu trebuie investit in el. Ce ai fi facut daca Edison era cercetator in Romania contemporana? L-ai fi trimis acasa… A trebuit sa esueze de aproape 100 de ori ca sa poata inventa ceva. Rezultatul a aparut dupa atatea esecuri… Si este cazul mai multor descoperiri stiintifice de-a lungul timpului. MAI BINE DA-TI DEMISIA SI LASA PE CEI CARE INTELEG CE INSEAMNA CERCETARE… Doar pentru ca nu exista un institut in Romania in care se cerceteaza cum trebuie sifonat banul public nu inseamna ca nu se face cercetare. Multe realizari ale oamenilor de stiinta din Romania s-au facut cu bani din buzunarul propriu, lucru pe care tu nu stii sa il faci. Tu stii doar sa iei, sa dai nu ai invatat… RUSINE!!!!

  9. Lasa educatia fara bani inseamna sa lasi tara fara viitor! Nu am invatat nimic din greselile trecutului! Poate reuseste sa ii explice cineva!

  10. In educatie se vede peste 20 ani ce ai investit azi. De ce crezi Citule ca am ajuns cu educatia in prapastie?

  11. Fereasca-ma Sfantu! Nu stiu daca are copii, dar cred ca daca/are, ii hraneste conform rezultatelor: ai luat azi nota 10 mananci, ai luat 8, azi nu mananci. Si cu nevasta la fel: iti trebuie chiloti, nicio problema, intoarce-i pe partea cealalta pana vedem rezultatul.

    1. Citu a picat examenul de treapta a 2-a.
      REZULTATUL: A ajuns prim ministrul Romaniei.

      In plus, dim cate stiu Citu a facut ceva SH prin strainatate. El a fost exact ca beizadelele din secolul 19. Mergeau . . . la Paris si veneau . . . .

      1. Primul ministru daca dorea in educarue performanta nu il numea oe Campeanu ministru al invatam si la cercetare pe altul care nu a facut nimic pentru a comasa puzderia de institute ala Academiei, ale sutelor de centre univ.de cercetare, ale zecilor de incd,-uri, cu sute si mii de directori generali, stiintifici, economici si desfiinta sporul de doctorat pentru cei din ministere.

        1. Aveți perfecta dreptate, Cîmpeanu este cel mai slab ministru al educației, are ochelari de cal, este deplorabil!!!!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Elevi eliminați din clase “prin tragere la sorți”, pentru a respecta pragul de 29 de elevi la clasa a V-a, spune Sorin Cîmpeanu: “Sunt mai multe școli în care directorii au luat această decizie” / Soluții? Directorii să ia în calcul “cum se formează clasa 0 sau a IX-a”

“Cred că sunt mai multe școli în care directorii au luat această decizie” a reducerii prin tragere la sorți a numărului de elevi la clasă, pentru elevii care trec în…
Vezi articolul

Asociaţia Elevilor din Constanţa cere desfiinţarea examenului de Bacalaureat: Elevii se declară „dezamăgiţi de subiectele” de la simulare / „Nici măcar nu îi cunoaştem baza legală, având în vedere faptul că nici Legea Educaţiei nr. 1/2011, nici Legea Învăţământului Preuniversitar nr. 198/2023 nu s-au aplicat” cu privire la BAC

Asociaţia Elevilor din Constanţa (AEC) critică modul în care sunt evaluaţi elevii la finalul învățământului preuniversitar și solicită desfiinţarea examenului de Bacalaureat. „Săptămâna trecută, în perioada 4-6 martie au avut…
Vezi articolul

ULTIMA ORĂ Modele de subiecte pentru Definitivat 2024, publicate de Ministerul Educației – descarcă documentele pentru peste 100 discipline școlare / Proba scrisă are loc pe 24 iulie 2024

Modelele de subiecte pentru examenul național de definitivare în învățământ 2024, pentru profesorii de gimnaziu și liceu, au fost publicate de Ministerul Educației prin Centrul Național de Politici în Evaluare.…
Vezi articolul

EXCLUSIV România, caz unic în Uniunea Europeană și țările OCDE ca școlile să fie controlate de două organisme – inspectorate și ARACIP. „Ineficientă și împovărătoare pentru școli” dubla-inspecție e considerată „o piedică în implementarea reformelor”, într-un raport de diagnostic al OCDE

„O piedică în implementarea reformelor” asta reprezintă actualul cadru de inspecție școlară reprezentat prin controalele ARACIP și ale Inspectoratelor școlare, precum și menținerea lui în viitoarele legi ale Educației, Deca-Iohannis,…
Vezi articolul