Premierul Marcel Ciolacu le-a transmis un mesaj românilor din diaspora: “Normal că nu veți veni acasă dacă nu va fi un sistem de învățământ așa cum v-ați învățat în țările în care ați plecat”. La RePatriot summit, premierul Marcel Ciolacu, candidat la alegerile prezidențiale din noiembrie-decembrie, a mai spus că anul trecut s-au întors în țară 190.000 de români iar numărul este în creștere.
Premierul Marcel Ciolacu a punctat de câteva ori subiectul educației într-un scurt discurs ținut la RePatriot Summit. În mesajul către românii din diaspora el a spus: “Normal că nu veți veni acasă dacă nu va fi un sistem de învățământ așa cum v-ați învățat în țările în care ați plecat”.
Candidat la alegerile prezindențiale, Marcel Ciolacu a mai precizat apoi că anul trecut este pentru prima oară când în România s-au întors 190.000 de români, iar “anul acesta se vor întoarce și mai mulți români, veți vedea”, a spus premierul.
Fragmentul din discursul premierului ce ține de sistemul de educație
“Normal că nu veți veni acasă dacă nu va fi un sistem de învățământ așa cum v-ați învățat în țările în care ați plecat. (…)
Am găsit înțelegere și la Comisia Europeană și acum investim peste un miliard de euro în învățământ dual, atât de important pentru dezvoltarea României și pentru a asigura în viitor și o meserie românilor, modificând legislația, că pot avea posibilitatea de a merge mai departe pe urmă și la universități. Sunt câteva dintre lucrurile pe care le-am făcut și o să mai avem o provocare, odată cu reforma fiscală, ca accesul la educație și sănătate să fie egal, indiferent de venituri. Oricum, avem cea mai mare impozitare a muncii din Europa, la veniturile mici, să venim cu deduceri din venituri astfel încât să dezvoltăm aceste servicii și accesul la after-school, la grădinițe să fie egal pentru toți cetățenii României. (…)
Anul trecut a fost pentru prima oară când s-au reîntors în România 190.000 de români. La cum arată trend-ul din anul acesta, veți vedea că anul acesta se vor întoarce și mai mulți români. Se întorc foarte mulți medici”.
6 comments
Da, este una dintre componente. Dar este vorba despre infrastructura, care nu este asigurata de către… guvern.
De exemplu, in România găsești mai des cămine pentru studenți, cu 4-5 persoane in camera de 12-18mp. In Franța, ca exemplu, se asigura un spațiu de circa 9-12mp pentru o singura persoana.
Spatii de învățământ? La noi, supraaglomerate, insuficiente. Orar super-aglomerat, cu intervale imposibile. Multe “universitati” de la noi au de 2-3 ori mai mulți studenți decât pot duce, in condiții decente.
Concluzia este una singura: finanțarea sistemului este deficitară. Așa ca… începeți cu o finanțare corecta, la nivel de medie europeana, iar investițiile vor începe sa apară, inclusiv îmbunătățirea condițiilor.
Eei, vin românii! Mai vin, mai pleacă, doar cât sa vă încurce cu tot felul de remedieri. Orice copil ce vine de la o șc europeană vă dă de lucru, că aduce cu el remedierea mediului oribil ce găsește în școli, neprietenos, ignorant, arogant, invidios, nepăsător, iresponsabil, mult diferit de cum îl știau părinții lui.
Ne-au venit până acum, în trei ani, vreo 10 copii din străinătate (unul din Grecia, doi din Italia și restul de prin Austria și Anglia). Unii la primar, unii la gimnaziu.
Poate e de vină și materialul genetic… dar niciunul dintre părinți n-a venit să ne certe pe noi și să laude școlile din străinătate, iar elevii au cam avut de recuperat (și noi nu avem pretenții absurde la nivel de colegiu național sau alte școli ”căutate”).
Cred că ce știi d-ta despre școlile europene se rezumă la ce citești pe net sau vezi prin filme. Nu umblă câinii cu colaci în coadă pe nicăieri în domeniul educației, cu excepția colegiilor dotate de alumni bogați.
Nea premieru’, mă scuzați, sunt cam analfabetă functional și cam nepoliticoasă dar e cazul să te obișnuiești cu unii ca mine. Văz bine ce lipsește în școli. Lipsește o cantină in curtea scolii, un mic depozit și o sală de mese. In clase lipsesc băncile pe roți prevăzute cu blocare, care pot fi mutate oricum pentru a permite activități moderne, de grup, interactive, jocuri în sălile de clasă de la 1-4pm. E greu? Hai că țața Floarea gătește in orice condiții, la tuci in curte pentru pomeni și moțuri, pe plita sobei, nu tre igiena lui pește ca atunci când manevrezi sandvisuri…..dacă bucătăresele școlii ar avea apă curentă și o mare masa de lucru de inox ar fi binișor. Restul cu multă imaginație. Merge și la cutii modulare, voință să fie. Împrieteniți copiii la școală, că asta are occidentu’ in școli și matale în Romania nu. Nu se pot împrieteni in timpul lecțiilor, poate după. Veta, învățătoarea, nu va răguși la after-school,
e moment de pauza vocală; lăsații copiii sa urle afară și la joacă după lecții, nu mai tot stați cu gura le ei și nu mai limitati la 12 Nr celor ce stau după-amiaza! Și mai spargeți betoanele din curtea școlii să aibă unde planta, plus că fac julituri și aud că nu e apă oxigenată la cabinete. E vr’un spirit practic pe la ministeru’ ăla?
și noi ăștia rămași,am cam pleca…și nu numai din cauza învățământului…sănătate,corupție,etc
Din cauza corupților, incompetenți și analfabeți pe care i-a pus în funcții de conducere mulțimea la fel de analfabeta s-a ajuns aici și probabil ca vor rămâne ei între ei.