Cine va fi ministrul Educației? Atenție la portofoliul cu cea mai mare putere simbolică, după eșecul Iohannis, incompetența guvernării și campania care a premiat prin vot discursul neolegionar și anti-știință

Raluca Pantazi / Foto: Arhiva personală

Atenție la viitorul ministru al Educației! Învățământul este portofoliul de mare importanță simbolică în România aruncată în buza fascismului, prin politicile anti-educaționale promovate de încă președintele Iohannis. Au înțeles PSD-PNL-USR-UDMR cutremurul prin care a trecut societatea? Au înțeles votul de blam primit și nevoia profundă de reașezare a valorilor în ordinea firească, după cel puțin 10 de ani de degringoladă organizată în educație sub sloganul „România educată”? Dovada o avem zilele acestea, când le vom vedea propunerea de viitor ministru al Educației.

Portofoliul de mare importanță simbolică are nevoie nu doar de un ministru puternic și fără pată, ci și de un premier care să-i acorde declarativ și faptic toată susținerea Executivului pe care-l va conduce. Succesul șocant de care s-au bucurat în alegerile prezidențiale candidații extremiști, neolegionari, antisemiți și pro-putiniști este rezultatul direct al contraselecției la vârful educației promovate de guvernele ultimelor zece ani. Rezultatul direct al politicilor apăsat anti-educație. Și rezultatul direct al președintelui care s-a întors împotriva propriilor profesori, pentru a prezida prin minciună de la Cotroceni, apărat de majoritatea universitarilor obedienți cărora le-a aruncat în schimbul tăcerii ciozvârta a 20 de ani de mandat în fruntea universităților. 

Klaus Iohannis și miile de profesori care au plecat în marș spre Palatul Cotroceni vineri, 9 iunie 2023 / Colaj foto: Inquam Photos / Virgil Simonescu – Facebook.com

Vrem copii educați? Vrem tineri pentru care corectitudinea, adevărul, munca, performanța și meritul sunt valorile care le dictează toate acțiunile? Vrem adulți care să se îndrepte de drag către universități și școli pentru a se forma permanent, din nevoia și curiozitatea de a fi mai buni și de-a ști ce este nou în domeniile lor?

Pentru toate acestea, avem nevoie de un ministru al educației care să prețuiască în mod real profesorii și munca lor. Care să aibă ascendentul moral și profesional în fața cadrelor didactice, pentru a le putea explica transparent ce spune știința că funcționează pentru a educa eficient copiii, tinerii și adulții. Și care să aibă forța de a aplica măsurile corecte, fără pericolul populismului, fără frica de presă care vedem că paralizează miniștrii cu comportamente infracționale. 

Viitorul ministru al Educației va prelua un portofoliu fierbinte, în care are datoria de-a răspunde rapid la următoarele probleme: 

În aceste șase zile care s-au scurs de când Curtea Constituțională a anulat alegerile prezidențiale, instituțiile statului au transmis pe toate canalele informale că accentul trebuie pus pe reconstrucție și încredere în instituții. Atenție, însă! Reconstrucție făcută de cine? De cei trimiși acasă de alegători? Încă avem la conducerea Ministerului Educației un ministru care a pierdut alegerile și care și-a pierdut complet legitimitatea.

„Fără cadre didactice nu există cetățeni. Fără ele nu există democrație” – declara președinta Comisiei Europene în urmă cu 4 ani, după un asasinat care a zguduit Franța. 

Alegerile prezidențiale în urma cărora României i-a trecut glonțul fascist pe la ureche ne-au arătat în cel mai brutal mod exact importanța profesorilor. Atenție pe cine aduceți în fața lor! Cadrele didactice sunt cele care au puterea de a educa România. Dar are Guvernul puterea să pună la vârful educației un specialist fără pată care să-i susțină pe profesorii buni din preuniversitar și universitar în lupta cea dreaptă a învățării? Și care să scoată rapid de la catedră cadrele didactice care s-au transformat explicit sau implicit în promotori ai contra-valorilor în România?

Guvernul este chemat să dovedească tot ce promite că a înțeles, printr-un ministru performant și un buget care să reflecte concret importanța Educației pentru noul Executiv.

P.S.: Uitați cât de clare sunt recomandările experților OCDE pentru reforma școlii în România, ignorată de conducerea actuală a Ministerului Educației.

Exit mobile version