Cele cinci mari universități românești care formează Consorțiul Universitaria intenționează să desfășoare pe viitor programe academice comune, “inclusiv cu dublă diplomă și/sau cu utilizarea sistemului de microcredite”, dar și să folosească în comun resurse precum bazele de practică pe care le dețin, anunță Consorțiul. Programele comune ar putea viza atât domeniile “hot topic”, cât și cele clasice, care sunt esențiale, dar au puțini studenți, după cum a explicat pentru edupedu.ro Daniel David, rectorul Universității Babeș Bolyai.
Consorțiul Universitaria, ce reunește Academia de Studii Economice din București, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, Universitatea „Babeș Bolyai” din Cluj-Napoca, Universitatea din București, Universitatea de Vest din Timișoara, a luat decizia în cadrul unei reuniuni online la nivelul conducerilor extinse, reuniune desfășurată pe 14 mai.
Luni, consorțiul a anunțat că, “pentru întărirea cooperării universitare, dar și pentru diversificarea ofertei academice, corelată cu dinamica pieței muncii, universitățile membre ale Consorțiului au decis organizarea în comun a unor programe academice, inclusiv cu dublă diplomă și/sau utilizarea sistemului de microcredite, precum și utilizarea împreună a bazelor de practică pe care le acestea le dețin”.
Ce înseamnă aceasta? Potrivit lui Daniel David, rectorul UBB, este vorba despre un acord ce permite universităților să stabilească, pe viitor, astfel de programe comune.
Daniel David, pentru Edupedu.ro:
“Universitățile române se dau peste cap să facă dublă diplomă cu universități de afară, paradoxal, unele fiind uneori mai slabe decât cele din țară. Așa că ne-am gândit să analizăm oportunitățile pe care le avem, de la programele de licență la cele de masterat și doctorat, să vedem în ce măsură putem realiza programe comune. Pe scurt, logica de a avea diplome multiple cu universități de afară să se aplice și la universități de la noi. Să vă dau un exemplu: unele programe pot viza domenii “hot topic”, dar pot fi vizate și domenii clasice – studii de greacă, latină, unde sunt foarte puțini studenți la Cluj, la București sau în altă parte. Astfel, programe care abia supraviețuiesc, având puțini studenți, dar fără care o țară își riscă cultura, ar beneficia de pe urma unui astfel de program național.
În ceea ce privește bazele de practică: nu are sens, de exemplu, ca noi din Cluj să avem baze de practică în zona Moldovei (ex. pe Prut). Ideea este să punem bazele la comun, să poată fi utilizate de studenții universităților din consorțiu – atât cele pe care le avem deja, dar și pe cele pe care putem să le dezvoltăm împreună pe viitor. Mergem pe ideea de a concentra resursele academice, acolo unde acest lucru aduce plus valoare.”
Foto: Pixabay.com
1 comment
Steven Adler