Nu ne gândim la reintroducerea examenelor de treaptă, dar ne gândim la o adaptare a accesului la liceu, a declarat într-o conferință joi, ministrul Sorin Cîmpeanu. Acesta a fost întrebat dacă vor fi reintroduse examenele de treaptă, în clasele a 9 și a 11-a, pe modelul învățământului dinainte de 1990, sau dacă va fi schimbată cumva modelitatea de admitere la liceu, față de actuala repartizare computerizată.
„Examenele de treaptă erau două, pentru acces în clasa a IX-a și pentru acces în clasa a XI-a. Nu ne gândim la două examene de treaptă, dar ne gândim la o adaptare a accesului învățământul liceal. Aceste lucruri sunt deja reflectate în draftul legii învățământului preuniversitar, care va fi făcut public. Atunci veți vedea și soluțiile pe care le propunem. Soluțiile schimbă puțin, îmbunătățesc această modalitate de acces în liceu”, a declarat ministrul.
Recent Cîmpeanu a declarat că mediile din gimnaziu “mai degrabă nu” ar trebui să conteze pentru admiterea la liceu.
Media generală de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a are o pondere de 20% în calculul mediei de admitere la liceu (media de la Evaluarea Națională având o pondere de 80). Amintim că eliminarea mediei din clasele de gimnaziu pentru admiterea la liceu a fost luată în calcul de fostul ministru al Educației, Monica Anisie, înainte de criza produsă de pandemie, la sfârșitul lui 2019, dar premierul de atunci, Ludovic Orban, a spus atunci că orice schimbare în organizarea examenelor trebuie făcută la început de ciclu.
O analiză Edupedu.ro pe baza rezultatelor la Evaluarea Națională a arătat, anul trecut, că mediile din clasele V-VIII obținute de elevii care au înregistrat medii sub 3 la Evaluarea Națională au fost, în peste 90% din cazurile analizate, mai mari cu cel puțin 4 puncte, uneeori diferențele între cele două medii ajungând chiar și la 6 puncte.
Admiterea liceu 2022 începe în curând, procedura de repartizare computerizată fiind programată pe data de 14 iulie. Până la momentul respectiv, mulți părinți și elevi întreabă care sunt criteriile de departajare și ce mecanism are repartizarea, astfel încât să știe cum să completeze fișa de admitere cu opțiunile elevilor. Explicații despre cum se face repartizarea computerizată a elevilor în clasa a IX-a și cine are prioritate – media sau opțiunea – aici.
Foto: 211419240 / Highschool © Iakov Filimonov | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.
3 comments
Prea multe schimbări intr-un timp prea scurt, iar cei implicați în sistem nu au fost deloc consultați. Am aflat intr-o dimineață că vom încheia o singură medie, la sfârșit de an s olae, că nu vom mai da teze, că elevii au mai multe drepturi decât știu ei….
Învățământul românesc nu mai e ce-a fost, tinerii capabili nu se mai angajează în învățământ, cei care mai vin stau un an și pleacă la salarii mai mari. Cine o să vă mai învețe copiii?
A se înțelege„ne gândim” = „mă gândesc”…
Ei gândesc?😨