Cîmpeanu: „Luni, școlile din încă 185 de localități vor avea șansa prezenței fizice, fără limitări pentru toți elevii” / Redeschiderea completă – în funcție de rata de infectare după Paște

14.556 de vizualizări
Deschiderea școlilor
Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
Luni, școlile din încă 185 de localități vor avea șansa prezenței fizice, fără limitări pentru toți elevii, conform datelor privind ratele de infectare cu coronavirus din țară raportate astăzi, a anunțat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, la Conferința de presă privind demararea proiectului sistemic noncompetitiv POCU “Profesionalizarea carierei didactice – PROF”.
  • Oficialul a abordat și tema revenirii la școală a tuturor elevilor: „Pentru a răspunde unei întrebări din spațiul public: nu putem să luăm o decizie, nu putem să formulăm o decizie, nu putem să formulăm o propunere de redeschidere a tuturor școlilor din România până când nu vom vedea care este rata de infectare mai ales după sărbătorile pascale. Acest lucru va fi analizat, așa cum am mai spus, probabil în următoarele săptămâni, după ce vom fi depășit această perioadă de incubare pentru că totul se raportează la starea sanitară”, a mai spus Cîmpeanu.

„Am primit o situație conform căreia, astăzi, în România mai sunt 939 de localități cu o rată de infectare de peste 1 la mie și 2.224 de localități cu rată de infectare sub 1 la mie. Diferența față de scenariul pe care elevii au mers la școală astăzi este de 185 de localități. Deci scenariile se stabilesc astăzi pentru luni. Luni, școlile din 185 de localități vor avea șansa prezenței fizice, fără limitări pentru toți elevii. Asta înseamnă circa 80.000 de elevi care vor putea merge în plus luni față de vineri, asta înseamnă încă un pas spre normalitate. Se adaugă cei 370.000 de elevi din clasele terminale care vor începe luni școala, deci de luni vom avea 450.000 de elevi cu posibilitatea prezenței fizice în școlile din România. (…) Prezența fizică este importantă atât pentru recuperarea pierderilor generate de predarea online, cât și pentru limitarea, stoparea acestor pierderi”, a declarat Cîmpeanu.

Ministrul a mai adăugat că „ne apropiem de 2,5 milioane față de 2.934.000 de elevi”, câți sunt în prezent în sistemul de învățământ din România.

Declarația, la minutul 55:50, în video-ul de mai jos:

Foto: INQUAM Photos / Octav Ganea

Citește și:
DOCUMENT În 2.167 de localități din România rata de infectare este sub 1. La două zile de la începerea școlii crește cu 110 numărul orașelor și comunelor „verzi”, în care toți elevii pot merge cu prezență fizică

4 comments
  1. Elevii vor fi toți testați și vaccinați? Doar Așa vor intra la ore? Sau so gătat Pandemia pt cimpanu😲 sau nu mai sunt vectori copiii, carei șmecheria?

  2. Va rugam frumos sa postați și comentariile celor care nu avem aceeași opinie hei-rup-ista pe care o are ministrul Câmpeanu. Pentru Dumnezeu, amintiți-vă ca în România este democrație!

  3. Au pierdut elevii care nu au putut face scoala online din diverse motive.
    Cei care au putut face scoala online, au avut numai de câștigat(daca au fost prezenți, atenți și cooperanți la orele de curs).
    Nu ne mai aburiți atât cu “avantajul” elevilor de a se înghesui în mijloacele aglomerate de transport în comun, de a sta 30 în fiecare clasa și de a sta cu masca 8-9 ore zilnic(orele de curs plus drumul casa – scoala și retur) ca nu toți sunt idioți sa se bucure.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”: Fiul cel mare al rectorului Tudorel Toader este unicul candidat pentru un post de lector universitar / Cum a reușit Ionuț Toader să bifeze criteriile – cheie în mare viteză

În timp ce Tudorel Toader este rector la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” (UAIC) din Iași, fiul său cel mare avansează rapid în cariera academică la aceeași instituție de învățământ superior.…
Vezi articolul

Cercetătorul și filologul Ștefan Colceriu: Limbile latină și greacă veche sunt grele, iar în societate totul este la mintea cocoșului. Ne-am dezobișnuit să facem lucruri grele și, dacă vine vreo adversitate peste noi, ne poate doborî cu ușurință

Unul din motivele pentru care limbile clasice – latină și greacă veche ar trebui predate în școli mai intens este faptul că sunt limbi grele „și că în general în…
Vezi articolul