Cîmpeanu, întrebat dacă a calculat cât costă implementarea măsurilor impuse prin ghidul de redeschidere a școlilor: Nu, pentru că sunt lucruri fără sens

5.541 de vizualizări
Sorin Cîmpeanu / Foto: Gov.ro
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat că nu are un total pentru cheltuielile pe care le implică măsurile impuse prin ordin de ministru pentru redeschiderea școlilor. „Sunt lucruri fără sens”, a răspuns Sorin Cîmpeanu întrebărilor unei jurnaliste la ședința publică de la minister, organizată joi în sistem de videoconferință cu inspectorii școlari județeni din România. Conferința a fost transmisă LIVE de Edupedu.ro.

Cîmpeanu a prezentat măsurile stabilite prin ordinul de ministru comun, după care a răspuns întrebărilor jurnaliștilor. Una dintre întrebări a fost despre impactul bugetar al acestora, despre cheltuielile pe care le implică toate măsurile solicitate școlilor.

Reporter: Care este impactul bugetar al acestui ordin cât investește Ministerul Educației în aceste măsuri?

Sorin Cîmpeanu: Care ordin, care măsuri?

Reporter: Ordinul cu aceste norme. Cât costă implementarea acestor măsuri în toate școlile din România?

Sorin Cîmpeanu: Este foarte bună întrebarea dumneavoastră… Este foarte, foarte bună. Pot să vă spun că doar în privința stocurilor de măști, sunt 37 de milioane de măști achiziționate doar prin intermediul inspectoratelor școlare județene. Ne putem interesa care este costul acestor măști… Sunt echipamente, spre exemplu, 60.000 de laptopuri care urmează să fie livrate, teoretic, începând cu 4 februarie, practic 12.000 de laptopuri prin programul ROSE au ajuns deja în inspectorate, să confirme colegii din inspectorate. Toate cele 8 loturi pentru achiziția acestor laptopuri totalizează 122,4 milioane de lei. Pot să vă fac un lung șir, dar nu știu dacă va fi relevant…

Reporter: O aproximație a totalului acestor cheltuieli, mă gândesc că v-ați pus pe foaie…

Sorin Cîmpeanu: Nu, pentru că sunt lucruri fără sens.

Reporter: Cum?

Sorin Cîmpeanu: Sunt lucruri fără sens

Reporter: Impactul bugetar al unui ordin?

Sorin Cîmpeanu: Impactul bugetar al unui ordin de ministru nu se cere. Dacă vreți să facem această teorie vă pun și eu întrebarea cât costă toate echipamentele televiziunilor de aici?

Reporter: Vorbim despre bani publici, domnule ministru.

Răspunsurile ministrului pot fi urmărite în video de mai jos, la minutul 01:10:05

Ghidul pentru redeschiderea școlilor pe data de 8 februarie, în varianta propusă de Ministerul Educației, pe baza aspectelor convenite cu Ministerul Sănătății a fost făcut public joi dimineață. Este încă o variantă de lucru, dar cel mai probabil principalele aspecte din document vor rămâne neschimbate.

Documentul are 14 pagini și conține atât regulile pentru învățământul preuniversitar, cât și cele pentru universități.

Cele mai importante măsuri sunt cele care deja erau stabilite și în varianta anterioară a setului de reguli pentru școli, adică masca trebuie purtată în permanență de profesori, personalul școlii și elevi, distanța trebuie să fie de 1 metru între elevi, în clase și ușa să fie deschisă la clase.

Foto: gov.ro


4 comments
  1. Pe acest exceptional manager nu-l intereseaza bugetul :)). Pe el il intereseaza cum sa scape pe unii de plagiat, cum sa modifice sistemul de semaforizare COVID sau sa se mentina in gratiile ficusului. Acestea sunt adevaratele lucruri cu sens.

  2. L-aș întreba pe domnul ministru altceva. Cam ce economii s-au făcut de la începutul pandemiei Covid, având în vedere că nu s-au plătit o mulțime de facturi de utilități în această perioadă (în timpul celor aproape 7 luni cât s-a făcut școală online toate cheltuielile școlilor au fost preluate de către profesori, elevi și părinți).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Dacă un elev spune că nu înțelege lecția, luați-o ca pe o provocare, spune Ioana Alexandra Șomîtcă, autoare a unui ghid pentru profesori și părinți: Căutați să vă documentați mai mult, să faceți lecția mai interesantă

În situația în care un elev spune profesorului că nu înțelege lecția, cadrul didactic ar trebui să o ia pe ca pe provocare, a declarat pentru Edupedu.ro Ioana Alexandra Șomîtcă,…
Vezi articolul

Dezbatere online pe tema propunerilor Ministerului Educației privind reintroducerea obligativității examenului și lucrării de licență și pentru finanțarea universităților / Înscrieri deschise până vineri, 13 decembrie

Proiectele de ordine de ministru cu regulile de organizare și desfășurare a examenelor de absolvire, licență/diplomă și disertație și referitoare la finanțarea instituțiilor de învățământ superior de stat pentru anul 2025…
Vezi articolul