Cîmpeanu, în ziua deciziei deschiderii școlilor: Datele epidemiologice nu ar pune piedică deschiderii școlilor pe 8 februarie. Evaluările de încadrare într-un anumit scenariu vor fi făcute săptămânal

34.225 de vizualizări
Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
“În urma discuțiilor pe care le-am avut cu ministrul Sănătății, aceste date epidemiologice analizate de către cei din sănătate nu ar pune o piedică deschiderii școlilor pe 8 februarie, cu maximă prudență”, a declarat ministrul Educației, în ziua în care președintele Klaus Iohannis va anunța dacă școlile și grădinițele din România vor fi deschise.

Într-o intervenție la Știrile ProTV, Sorin Cîmpeanu a afirmat că analiza epidemiologică realizată înainte de deschiderea școlilor va fi “și din perspectiva calitativă”, adică luând în considerare noile tulpini de coronavirus mult mai contagioase.

Oficialul a anunțat că “evaluările de încadrare într-un anumit scenariu vor fi făcute săptămânal”. “Pentru a certifica acest trend, e nevoie de o perioadă tampon de 72 de ore pentru ca eventuale valori la limită de 1 sau 3 la mie să fie certificate și nu simple accidente”, a precizat Cîmpeanu.

Sorin Cîmpeanu, cele mai importante declarații:
  • În UE, din 27 de state doar 3 state nu au deschise școlile sau nu au decizia de a deschide zilele următoare măcar grădinița și învățământul primar: Germania, Danemarca și Portugalia.
  • În urma discuțiilor pe care le-am avut cu ministrul Sănătății, aceste date epidemiologice analizate de către cei din sănătate nu ar pune o piedică deschiderii școlilor pe 8 februarie, cu maximă prudență.
  • Cu siguranță, va exista o procedură prevăzută în ordin comun al Ministerului Sănătății și Ministerului Educației, ordin pe care îl discutăm în această zi. Aș vrea să nu anticipez, pentru că sunt puse laolaltă exigențele din sănătate cu cele din educație.
  • Scenariul hibrid a fost eliminat, însă o să luăm în discuție dacă elevul are aparținători cu vulnerabilități certificate medical și atunci el nu va veni la școală, cu prezență fizică. Dacă elevul are simptome, MS și ME recomandă să nu intre în comunitate. Dacă profesorul are vulnerabilități certificate, nu vine.
  • Nu se va întâmpla ca toată lumea să vină la școală. Sunt situații similare cu cea din Franța, unde școala se întâmplă cu efective întregi. O clasă cu 30 de elevi, clase identice ca dimensiuni în cele mai multe situații cu cele din România, în bănci cu 2 elevi unul lângă celălalt. În alte sisteme se recomandă păstrarea distanței de 1 metru între elevii din clase diferite, nu între elevii aceleiași clase. Portul măștii e obligatoriu.
  • Vom vedea ce facem și cu triajul. Ultima oară, s-a discutat că acest triaj duce la supra-aglomerări. Sunt decizii care se vor lua și vor apărea în acest ordin comun. Colegii mei și la această oră lucrează cu colegii din MS.
  • Nu este pregătire din perspectiva acestui ordin. Dar la ora 11:00 voi avea videoconferință cu toți inspectorii școlari din toate județele, pentru pregătire pentru implementarea programului remedial, pentru pregătirea la incendii și anti-covid.
  • Copiii care nu au măști „cu siguranță” vor primi măști la intrarea în școală.
  • Vorbim de pierderi structurale generate de predarea online în sine, la care se adaugă și pierderile circumstanțiale, legate de lipsa tabletelor, etc. MEC a venit cu extinderea cu până la 8 săptămâni a perioadei de încheiere a mediei, cu micșorarea numărului de note la minimum 2, recuperarea materiei pierdute și resursele financiare. Mai departe, fiecare cadru didactic va putea să propună școlii un program orar pentru recuperarea eficientă. Fiecare școală își va face propriul orar adaptat elevilor.
  • Am cerut celor care coordonează campania de vaccinare prioritate sistemică acordată personalului din învățământ. 27.000 s-au vaccinat deja și va veni această prioritate îndată ce vom avea dozele de vaccin.
  • E posibil la sfârșitul lunii sau inceputul lunii viitoare [să reînceapă vaccinarea personalului din învățământ – N.Red.].
  • Există solicitări a celei mai mari părți din societate de susținere a examenelor la datele planificate, cu prezență fizică. Dacă am păstra și exact aceeași tematică, ar fi ca și cum am spune că elevii nu au pierdut nimic. Dacă nu am adapta tematica la evidența din acest an, ar fi o negare a evidenței. Tematica de Bacalaureat și Evaluarea Națională va fi puternic adaptată la realitățile acestui an.
  • Mai întâi să vedem dacă vor putea reveni la școală elevii claselor terminale. Vom anunța și modul în care am adapta programa de examen. În această lună vor afla ce materie au de pregătit pentru examen. Acesta e obiectivul nostru.
  • La nivelul celor mici de grădiniță și învățământ primar este cel mai dificil de imaginat o predare online eficientă. Este motivul pentru care 23 de state UE au deschise grădinițele și învățământul primar. Dacă nu am reveni la școală, dincolo de dorința de a putea recupera pierderile, acești copii ar trebui să învețe și cealaltă jumătate de alfabet tot online.
  • Acest program de ore de recuperare va putea fi implementat printr-o OUG, va trebui să monitorizăm cum se derulează aceste ore de recuperare. Noi asigurăm plata, cadrul legal, vrem să se și întâmple în interesul elevilor.
  • Suntem pregătiți pentru online? Deși nimeni nu își dorește acest lucru, din păcate acest scenariu face parte din cele pesimiste pe care le avem în vedere. Cu siguranță vom fi mai pregătiți. Din punctul de vedere al echipamentelor si al accesului la net, pe 4 februarie vor fi livrate încă 60.000 de laptopuri prin ROSE care se adaugă la echipamentele deja livrate.
  • Care e semnalul de alarmă care trimite școala înapoi în online? Analiza epidemiologică o vom face și din perspectiva calitativă și decizia va fi luată în consecință. Evaluările de încadrare într-un anumit scenariu vor fi făcute săptămânal. Pentru a certifica acest trend, e nevoie de o perioadă tampon de 72 de ore pentru ca eventuale valori la limita de 1 sau 3 la mie să fie certificate și nu simple accidente.


6 comments
  1. Ce facem cu elevii din liceele unde sunt mai mult de jumătate navetiști, nu respecta regula de a purta masca mai mult de 50%. Domnule Câmpeanu va asumați!? Este cald scaunul domnule ministru acolo sus!? Domnule președinte al României, domnule prim-ministru, oare cât va mai jucați cu noi!? Cine răspunde ptr viata noastră și a copiilor noștrii!? Răspundeți voi mai mișeilor????

  2. Va fi haos Haos , așa cum este mereu 8n țară , acolo unde nimeni nu își asumă responsabilități.
    Copiii mici , cu imunitatea scăzută după trei luni de stat în casă , vor raci in trei zile , vor fi suspecți și ministrul își va epuiza testele cu care se laudă !
    Va fi haos 8n viața copiilor , va trebui să meargă la școală fizic 4 zile , a cincea , on-line pentru profesorii care nu pot veni.
    Profesorii vor fi puși din nou să facă față și fizic și on-line concomitent pentru că vor fi mulți copii care vor solicita motivat online
    Nu se vorbește de măsuri de testare , de distanțare , de copiii din anii terminali ,…tablete și restul ….se laudă că au dat… Unde oare ?
    S a cerut declarație pe proprie răspundere că nu dispunem de abonament la internet și nu posedăm niciun echipament ….
    Totul este marca Romania !

  3. Cu alte cuvinte, deschidem școlile și vedem pe urmă ce se întâmplă… Și dacă se continuă cu sistemul hibrid, pentru că sigur vor fi părinți care își vor ține copiii acasă, va fi mai rău decât cu școala online. S-a văzut deja că hibridul e un fiasco, profesorul nu se poate concentra nici la elevii din clasă nici la cei de acasă.

  4. In Austria se deschid scolile pe 8 feb. Clasele 1-4 merg zilnic la scoala si se fac teste luni si miercuri. Celelalte clase se impart in doua grupe. Unii vin luni si marti, ceilalti miercuri si joi. Vineri se invata acasa. Testele se fac in scoala, luni si miercuri.
    Elevii care nu vin la scoala din diverse motive sunt ajutati de la distanta de profii care nu vin nici ei la scoala. Testela sunt obligatorii pentru cei care vin la scoala.

    Sa vedem ce pun azi la cale cei sase care au speriat Covidul. Din ce am vazut pana acum teste ioc, distantare ioc si balamuc in orar marca Campeanu. Ce se mai adauga azi la astea?

  5. Dacă nu se testează suficient, scenariile sunt foarte departe de realitate. Foarte multi se testează cu teste rapide si nu se raportează..
    Testele rapide ar trebui să fie făcute prin intermediul medicilor de familie si sa se raporteze.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Încă o autoritate care „analizează” ce e de făcut cu salariile celor din Educație – Parlamentul. George Purcaru, FSLI: Am ridicat problema sporurilor, a decontării navetei și a orelor suplimentare pentru personalul nedidactic. Au promis că de mâine vor analiza situația / Protestele continuă joi în mai multe județe

Reprezentanții Federației Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) au discutat cu Marcel Ciolacu, președintele Camerei Deputaților, cu ministrul Muncii și Ministrul Finanțelor despre aplicarea în integralitate a legii salarizării 153 din…
Vezi articolul
Subiectele de la examenul scris pentru directorii de școli

SURSE: Subiectele de la examenul scris pentru directorii de școli, concepute de Universitatea din București / Cîmpeanu: Mulțumesc domnului rector Marian Preda pentru colectivul de profesori care își vor aduce o contribuție esențială la relevanța acestui concurs

Subiectele de la examenul scris pentru directorii de școli vor fi realizate de profesori de la Universitatea din București, potrivit surselor Edupedu.ro. Este vorba despre subiectele care vor fi date…
Vezi articolul

Ministrul Educației anunță probleme „extrem de grave” în școli, fără să menționeze vreo măsură care să le combată: “Există o explozie a fenomenului de bullying în școli – extrem de grav, o multiplicare a tentativelor de suicid în rândul adolescenților, o multiplicare a afecțiunilor oftalmologice”

Școala a fost afectată în timpul pandemiei “enorm, înfricoşător de mult” şi “pierderile educaţionale sunt foarte mari”, „greu de recuperat”, „necesitând perseverenţă şi implicare”, a spus Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu,…
Vezi articolul