Cîmpeanu: În jur de 510.000 de elevi nu au avut acces la tehnologia necesară pentru desfășurarea școlii online

3.069 de vizualizări
Foto: Pexels.com
În total, în jur de jumătate de milion de copii au avut dificultăți de a accesa tehnologia necesară pentru a participa la școala online în ultimul an, a declarat astăzi ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu. Practic, celor 230.000 de copii care au raportat în primăvara anului trecut că nu au acces la școala online din lipsă de echipamente sau de internet, se adaugă încă 280.000 care au raportat acum aceleași dificultăți, a explicat Cîmpeanu în cadrul unei dezbateri despre cum începe școala organizată de Salvați Copiii România.

Redăm integral discuția pe această temă dintre Sorin Cîmpeanu și directoarea Salvați Copiii România, Gabriela Alexandrescu:

Sorin Cîmpeanu: „Avem o serie de date care nu sunt într-o armonie perfectă. Ultimele rapoarte ne arată peste 65.000 de elevi estimați ca fiind în situație de risc cu privire la neîncheierea situației școlare pe primul semestru, deci evident că acești elevi au ajuns în această situație din cauza unor factori care au împiedicat participarea la procesul de educație. În același timp avem raportări de 280.000 de elevi care spun că au avut dificultăți în acces la echipamente IT și de acces la internet.

Aș vrea să precizez că acești 250.000 de elevi care au declarat pe propria răspundere către școli centralizate de inspectorate și centralizate mai apoi de minister survin după ce anul trecut, în luna aprilie, același sistem de educație, aici e un lucru un pic ciudat care e… putem găsi explicații, dar anul trecut au fost 230.000 cei care au declarat că nu au avut acces la echipamente sau la tehnologie.

După care, Ministerul Educației a făcut o achiziție de 250.000 de tablete, acoperitor față de necesarul de 230.000 identificat, care ar fi trebuit să rezolve această situație cu atât mai mult cu cât și autoritățile locale și alte entități au susținut acest proces de dotare a elevilor cu echipamente IT, problema ar fi trebuit să fie rezolvată și totuși, separat de aceștia, au apărut alți 280.000 de elevi care au declarat că nu au avut acces la învățarea online din cauza lipsei de echipamente sau din cauza lipsei de acces la internet.

Acest lucru ar trebui să fie verificat, una din explicații ar fi aceea că în prima etapă au declarat că au acces la echipamente, fiind doi sau trei frați au avut acces la un singur echipament, sau au avut echipamentul părinților.

O altă explicație, îmi pare rău că trebuie să o spun, dar nu cred că are rost să ascundem nici lucrurile care sunt în dezavantajul școlii sau al ministerului, dar nici al elevilor care, având posibilitatea de a avea o tabletă sau un laptop în plus, au zis dacă se poate, de ce nu?”

Gabriela Alexandrescu: Din studiul nostru Salvați Copiii reieșea un număr în jur de jumătate de milion de copii inițial, care spuneau că nu au acces la tehnologie modernă.

Sorin Cîmpeanu: „Coroborând cele două date, asta mă duce la ideea că în prima interogare au răspuns aceia care aveau oarecum acces, dar nu aveau un acces corespunzător pentru a derula învățământul online.”

Gabriela Alexandrescu: Sau nici nu s-a ajuns la cei cu adevărat săraci…

Sorin Cîmpeanu: „Da. Cumulând cei 230.000 din prima raportare, cu 280.000, suntem la 510.000, deci pe unde undeva pe acolo în conformitate și cu rezultatele dumneavoastră.

Un studiu Salvați Copiii publicat în octombrie 2020 arăta că 28% dintre copii și părinții cu copii în școală declară că nu dețin resursele materiale necesare învățământului online. Situația este similară pentru 43% dintre cadrele didactice. Deficitul este cu 10% mai ridicat în mediul rural decât în mediul urban și cu peste 10% mai mare în cazul învățământului primar și preșcolar decât în al celui liceal.

Ministrul Educației a mai declarat pe 8 ianuarie, la Realitatea TV, că în momentul de față, după centralizările de până acum, sunt 237 de mii de elevi care nu au avut internet și 287 de mii de elevi care nu au avut echipamente IT. „Dacă într-adevăr valorile sunt atât de mari înseamnă că va trebui să intervenim și cu alte măsuri în afara celor remediale”, a declarat Sorin Cîmpeanu atunci.

La recensământul inițial al elevilor fără dispozitive și fără internet, cel desfășurat în primavara anului trecut, Ministerul Educației a anunțat că erau aproape 250 de mii de elevi în această situație. Statistica a stat la baza achiziției de tablete, în valoare toatală de aproape 150 milioane lei, bani alocați din fondul de urgență aflat la dispoziția premierului, de la Guvern.

Licitația a fost lansată în vară, iar tabletele au fost distribuite școlilor în totalitate abia luna trecută.

Pe lângă aceste tablete, Guvernul Orban a lansat o schemă paralelă de decontare de tablete sau laptopuri din bani europeni, prin Ministerul Fondurile Europene, la care puteau participa școlile, primăriile, sau parteneriatele dintre școli și inspectorate școlare sau școli și primării.

Raluca Turcan, de exemplu, vicepremier în Guvernul Orban, anunța pe 18 noiembrie că ar avea cereri de decontare pentru peste 1 milion de tablete pentru elevi, cereri venite din partea primarilor.

Sursă foto: Pexels.com


5 comments
  1. Regasim situatii similare si in multe alte tari ..Franta, Germania, Italia, Anglia.Nu doar la noi !!! In Franta , 6 milioane de oameni nu au acces la internet https://www.lefigaro.fr/secteur/high-tech/2019/03/21/32001-20190321ARTFIG00043-en-france-68millions-de-personnes-n-ont-pas-d-acces-a-internet.php Jean-Michel Blanquer a estimé mardi qu’« entre 5 et 8 % des élèves » ont été « perdus » par leurs professeurs, qui ne peuvent pas les joindre

    Pas d’ordinateur à la maison, une connexion internet vacillante, des difficultés à comprendre les consignes écrites des profs, ou tout simplement un manque de motivation. Voilà les raisons expliquant que certains élèves ne travaillent pas ou peu depuis le confinement.

    « D’habitude, dans une classe, ce sont ceux qui font du bruit qui nous gênent. Là, ce sont ceux qu’on n’entend pas qui nous inquiètent », résume Laurence, professeur d’anglais en lycée professionnel, qui a répondu à notre appel à témoins.

    Les équipes pédagogiques se démènent pour limiter la casse en stimulant les élèves comme elles le peuvent.
    https://www.20minutes.fr/societe/2751215-20200330-coronavirus-aucune-nouvelle-douzaine-entre-profs-craignent-eleves-decrochent

  2. Din pacate 90% dintre acesti elevi nu spun adevarul, un singur elev din clasa mea a solicitat tableta si a primit, restul au laptopuri si telefoane performante dar nu-i intereseaza scoala, fac parte din categoria analfabetilor functionali si cred ca totul li se cuvine. Acum asteapta sa promoveze desi o parte dintre ei nu au intrat online. Ar fi ideal pentru ei daca nu s-ar da bacalaureatul. Din pacate traim intr-o minciuna continua.

  3. Si la liceu, tot asa…. unii ca nu au acces la internet, altii doar pe telefoane intrau. Iar cei care intrau on line aveau doar initialele sau cate o fotografie, ici-colo. Doar eu munceam on line …. pe viu !

  4. Ca la noi la nimeni…..au impartit tablete in sectorul 1 in toate scolile, desi majoritatea elevilor aveau acasa dispozitivele necesare

  5. Și eu am avut studenți care nu intrau la orele online (sincron), motivând că nu au acces la internet… dar pe paginile lor de Facebook aveau zilnic mai multe postări cu filmulețe, fotografii, comentarii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare va gestiona și actualiza platformele pentru evaluările și examenele naționale digitalizate, inclusiv platforma pentru evaluarea elevilor la finalul clasei pregătitoare și clasei I

Ministerul Educației a pus în dezbatere publică un proiect de hotărâre de Guvern prin care se va înființa Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare, care va gestiona și actualiza platformele…
Vezi articolul

Liderul sindical Marius Nistor, despre rezolvarea inechităților salariale: Un director adjunct al unei școli ar trebui să primească în plus 1600 de lei pentru a ajunge la salariul unui profesor cu grad didactic I, cu vechime peste 25 de ani și studii superioare de lungă durată

“Salariul unui profesor cu grad didactic I, cu vechime peste 25 de ani și studii superioare de lungă durată trebuie să fie punctul de plecare pentru majorarea salariilor directorilor de…
Vezi articolul