Cîmpeanu, în apărarea Mărțișorului: Hai să interzicem și lucrările de control, pentru că sunt un bun al elevului și să nu mai ajungă la profesori, exact același lucru este

37.666 de vizualizări
Sursă foto: gov.ro
„Hai să interzicem și lucrările de control pentru că sunt și astea un bun al elevului și să nu mai ajungă la profesori, exact același lucru este”, a declarat ministrul Educației Sorin Cîmpeanu, la B1TV. Oficialul a contrat astfel declarația secretarului de stat de la Ministerul Educației, Sorin Ion. Acesta din urmă a generat o întreagă polemică după ce a spus că mărțișoarele și florile de 1 și 8 Martie sunt considerate obiecte personale și nu pot fi dăruite de către elevi cadrelor didactice din cauza reglementărilor care interzic în această perioadă așa ceva și că elevii ar trebui să ofere felicitări virtuale.

Cîmpeanu explicat că cine împiedică oferirea unei flori „are nevoie de cursuri de ancorare în realitate”. Acesta a spus că discuția despre interzicerea mărțișoarelor pentru că ar fi obiecte personale este o exagerare „iar Ministerul Educației nu susține exagerările”. Imediat Cîmpeanu a comparat mărțișoarele cu lucrările de control ale elevilor și a spus că ar trebui interzise și acelea, dacă ar fi interzise florile și mărțișoarele.

„A considera o floare obiect personal sau un mărțișor care așa cum spuneam face parte din patrimoniul cultural, imaterial, UNESCO. Deci nu poate fi încadrat nici ca obiect personal, nici ca obiect de inventar. Este o exagerare, iar Ministerul Educației nu susține exagerările. Pe de altă parte, dacă cineva își închipuie că printr-o directivă a unei autorități, a Ministerului Educației sau o altă directivă poate împiedica oferirea unei flori, cred că e bine să meargă la cursuri de ancorare în realitate. 

Am precizat în comunicatul de presă insistent să se manifeste prudență din perspectiva oricărui tip de interacțiune.

Sunt și eu cadru didactic de 30 de ani, în același timp sunt și părinte, nu știu cine insistă mai mult (n.red. pentru oferirea de mărțișoare), cadrul didactic sau părintele sau chiar copiii, pentru că am văzut unele înregistrări vizavi de dezamăgirea copiilor care au creat cu mânuțele lor aceste mărțișoare și nu le mai puteau oferi. Dacă mergem în acest sens, așa cum spunea și colegul meu secretarul de stat din învățământul preuniversitar, hai să interzicem și lucrările de control pentru că sunt și astea un bun al elevului și să nu mai ajungă la profesori, exact același lucru este”, a încheiat Cîmpeanu.

Miercuri după-amiaza Ministerul Educației a trimis un comunicat de presă în care a scris că „nici nu poate schimba și nici nu dorește să se implice în schimbarea/includerea unor valori de simbol precum “flori și mărțișoare” în categoria “obiecte personale”.

Ministerul Educației nu a transmis și nu va transmite către unitățile și instituțiile de învățământ, nici măcar cu titlu de recomandare, nici o interdicție în acest sens, dar îndeamnă la prudență din perspectiva oricărui tip de interacțiuni care pot facilita transmiterea virusului SARS-CoV-2.”

Reacția a venit după ce secretarul de stat Sorin Ion a declarat, în contextul în care era întrebat dacă elevii au voie să ducă mărțișoare și flori colegelor și profesoarelor pe 1 și 8 Martie, că „Trebuie să respectăm legea, așa cum este. Nu cred că cineva va da o derogare de la ordinul comun și să spunem că se interzice schimbul de obiecte persoanele, mai puțin mărțișoare și flori. Știu, o să părem antipatici, dar, în primul rând, noi discutăm despre protecția și sănătatea copiilor”.

Foto: gov.ro


8 comments
  1. Sigur c-ar fi bune cursurile de ,,ancorare in realitate” mai ales ca de ex. si purtatea ,,mastii” in spatiile publice externe a fost impusa tot prin ,,directive” in timp ce-n Constitutia (aia terfelita de toti ,,decidentii”) este specificat clar ca ,,restrângerea exerciţiului unor drepturi sau al unor libertăţi poate fi facuta numai prin lege” (art. 53). Astfel, prin analogie, daca cu masca s-a putut de ce sa nu se poata impune restrictii si in cazul ,,florilor” sau a ,,martisoarelor” (sigur cei de la UNESCO nu s-ar supara). Pe acelasi principiu, de Paste n-ar fi interzis ca ,,cadrele didactice” sa primeasca cate-un miel, oua, cozonaci etc., ca doar poate mai e o traditie prin unele parti de pe aceste meleaguri. Nu mai vorbesc ca pe ,,bistarii” din ,,meditatii” nu-i poate si nu vrea nimeni sa-i interzica.

  2. De ce se uita ca in scoli nu se da un martisor sau o floare numai cadrelor didactice? O floare sau un martisor dai si colegei pe care o simpatizezi,fetei pe care o iubesti ; un martisor dai si celei mai bune prietene… Va sta cineva sa urmareasca ce face fiecare elev? Caietele pe care copiii le folosesc au trecut prin atitea miini pina a ajunge la ei; cartile care trebuie sa le citeasca la fel… Daca mai dureaza, devenim paranoici.

  3. Pai trebuie sa ne intoarcem la “normalitate” , nu-i asa?. Erau “pierderi” mari : nu se mai puteau da teste peste teste, duce cadouri, etc

  4. Deci e liber de la ministru. Hai, strangeti bani si sariti cu cadourile la profi, diriginti si directori, ca de 1 si 8 martie se poate. Atasati la ele si o sticla cu alcool ca sa fie eliminat orice risc.

    1. Bună seara! Cred că,, Fiecare copil e o floare în grădina lui Dumnezeu,,. Nu înțeleg de ce se face atâta caz, virusul ne-a luat totul.Zâmbetul și răbdarea nu a reușit să ne-o ia. O floare reprezintă respect ,mulțumire pentru munca profesorilor.

      1. S-a ajuns prea departe cu “nevoia” de a schimba lumea zi de zi. Oamenii au nevoie de stabilitate, de traditii care ii reunesc in jurul unor valori comune. Asa functioneaza lumea si specia noastra, aici si pe tot globul. Au nevoie de TIMP pentru a intelege, judeca si aplica schimbarile propuse de unul sau de altul. Martisorul si traditia din spatele acestuia sunt specifice zonei carpato-balcanice si reprezinta un soi de totem ce simbolizeaza dorinta de protectie in fata bolilor si nenorocirilor pentru cel daruit. Ce poate fi mai frumos in vremurile noastre? In plus, martisorul este o traditie protejata de UNESCO, ca bun cultural mondial. Sa nu va inchipuiti ca persoanele influente care propun asemenea schimbari nu stiu aceste adevaruri perene. Stiu, insa sunt deranjate de modelul de societate care le ocroteste. Nu-si doresc doar indepartarea traditiilor, ci spera la inlocuirea lor cu o alta simbolistica, avand rol contrar, de scindare a societatii. Vreti exemple din ultimul an? Masca, reprezentarea grafica a coronavirusului, izoleta, sloganurile izolationiste, toate – desi in sine nu reprezinta altceva decat un mijloc de informare – atunci cand sunt repetate la nesfarsit creeaza “traditii” ce hranesc creierul nostru, ocupand sinapsele neuronale cu automatisme ce se transforma in decizii de actiune. Nu am nimic impotriva mesajelor si metodelor de protectie, sa nu fiu inteles gresit! Dar cand unealta devine simbol, atunci trebuie sa fim atenti la ce inlocuieste acesta, fiindca asa cum doua sabii nu incap in aceeasi teaca, nici doua simboluri contrare nu pot convietui pasnic. O primavara frumoasa va doresc!

  5. Exact, nu e normal sa vehiculam hartii intre elev si profesor, se gasesc moduri de a vizualiza testele si fara asta. Nu e asa de greu cum crede dl. ministru. Cat despre “martisoare create de manutele lor”- e hilar!

    1. Poate pentru dumneavoastră este hilar!! Eu numai mărțișoare și felicitări realizate de copii primesc! N-am acceptat, nu accept și nu voi accepta niciodată un cadou cumpărat cu banii părinților. Pe mine nu ma interesează suma cheltuita ci timpul “cheltuit” pentru mine de către copii. O felicitare, un mărișor realizat de un copil și oferit mie demonstrează afecțiunea lui pentru mine. Nu oricine ar petrece timp realizandu-mi ceva, ci doar acela care într-adevăr tine la mine. Asta e tot ceea ce contează pentru mine! Pentru dumneavoastră, din câte observ, aceste lucruri nu prea au preț, ci va amuza!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

“Sunt sau nu urmăriții penal din România cei mai potriviți să le țină discursuri elevilor?” – întrebarea unui parlamentar pentru ministrul Ligia Deca, după ce primarul din Iași, Mihai Chirică, suspect într-un dosar DIICOT, a participat la un eveniment școlar

Ministrul Educației, Ligia Deca, este îndemnată “să răspundă clar: sunt sau nu urmăriții penal din România cei mai potriviți să le țină discursuri elevilor?”. Întrebarea e formulată de senatorul USR…
Vezi articolul

Avocatul Poporului s-a sesizat în cazul Liceului Pedagogic din Iași, după ce Primăria a alocat anul trecut 100.000 de lei pentru documentații tehnice, dar nu a mai cheltuit banii: Corpul principal de clădire continuă să se degradeze în mod accelerat din cauza infiltrațiilor de apă – Ziarul de Iași

Avocatul Poporului s-a sesizat în legătură cu situația în care se află Colegiului Pedagogic „Vasile Lupu” din Iași, după ce Primăria a alocat anul trecut 100.000 de lei pentru documentații…
Vezi articolul

Finanțare de 1,5 milioane de euro pentru cercetarea avatarurilor pe bază de inteligență artificială, câștigată de un proiect al Centrului de Cercetare în Etică Aplicată al Universității din București

Universitatea din București anunță că a obținut o finanțare de 1,5 milioane de euro de la European Research Council / ERC HORIZON pentru cercetarea avatarurilor pe bază de inteligență artificială.…
Vezi articolul