Cîmpeanu: Îmi place să cred că profesorii care au avut erori mari de evaluare nu vor mai corecta niciodată / Profesori formați pentru a fi evaluatori la examene nu au fost folosiți de inspectorate

21.710 vizualizări
Sorin Cîmpeanu / Foto: gov.ro
“Îmi place să cred că profesorii care au avut erori mari de evaluare nu vor mai corecta niciodată”, a declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, luni, la Digi24. Oficialul a spus că au existat cazuri în care profesorii formați special pentru a fi evaluatori la examene nu au fost folosiți de inspectorate.

Cîmpeanu a făcut aceste afirmați în condițiile în care în mai multe cazuri semnalate de părinți elevii au primit note cu mult diferite la contestații. Un elev din Galați, care a primit nota 3 la matematică, a contestat nota și a primit 8,5 la recorectare.

Sorin Cîmpeanu: “E clar că e nevoie de o evaluare obiectivă de o evaluare profesionistă. O evaluare online prin care evaluatorul 1 nu are legătură cu evaluatorul numărul 2, în care sistemul automat evaluează întrebările grilă, iar evaluatorul are obligația să evolueze acele teste care sunt altfel decât grile.

Al doilea motiv este o deficiență pe care o regăsim la nivelul inspectoratului, acolo unde au fost formați evaluatori pentru aceste examene naționale și nu au fost folosiți. Deci este o problemă pe care o avem în atenție și vom lua în cel mai scurt timp și măsurile care se impun.

Pe de altă parte aș vrea să vă spun că din cele peste 20.000 de contestații la Evaluarea Națională au rămas cu note neschimbate mai puțin de 2.000. Mai exact este vorba de circa 1.800 de contestații. Peste 12.000 au fost evaluate cu notă în plus în favoarea elevului și din păcate au fost și aproape 6.000 de note care s-au schimbat în minus.

Au fost șapte note la limba română, patru note la matematică și o notă la limba maternă unde diferențele a fost extrem de mari, de până la 3,5 puncte.

Cei care au făcut astfel de erori de trei puncte și jumătate îmi place să cred că nu vor mai corecta niciodată.

Cel mai grav este subiectivismul care se poate manifesta, acest subiectivism trebuie înlăturat, pentru asta am avansat acea idee extrem de optimistă ca încă de anul viitor la evaluările de clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, plus evaluarea națională de clasa a VIII-a să fie corectate integral digital.

Eroarea umană trebuie să fie cât mai mică. De preferat, atunci când ai subiecte corect concepute, atunci când ai un barem detaliat, nu ar trebui să existe în niciun caz diferențe mai mari de un punct”, a spus Cîmpeanu.

Articol în curs de actualizare

Foto: gov.ro / Sorin Cîmpeanu


25 comments
  1. Daria, cine a afirmat ca lucrarile au fost corectate de debutanti?
    Stiu ca e canicula, dar se pare ca cititi pe diagonala.

  2. In loc sa invinuiti profesorii, mai bine v-ati uita, domnule ministru, pe formularele tipizate de corectare initiale, pe cele finale si ati incerca singur sa transcrieti din unul in celalalt fara sa gresiti. Poate asa aflati ca a completa corect un tabel cu 5 coloane si 30 de subcoloane si peste 30 de randuri scrise cu marime 5 este imposibil si daca in sala ar fi o temperatira mai mica decat cea de minimum 38 de grade. Acele formulare sunt elaborate de catre expertii din Comisia Nationala iar corectorii trebuie sa le completeze individual si de pe acele formulare finale sa scrie nota pe lucrare. Acolo se greseste masiv caci nu aveti cum sa stiti, domnule ministru, dar noi profesorii avem toti defecte de vedere si chiar si fara defecte de vedere, marimea normala, lizibila a scrisului digital este 12 pentru ca ochiul uman sa il percepeapa corect. Cereti imposibilul profesorilor corectori, fapt pentru care multi dintre evaluatorii fara ,,reclamatii” pe parcursul a unor zeci de ani, prefera sa isi ingrijeasca sanatatea in perioada bacalaureatului in loc sa participe la corectura pe care v-ati straduit sa o faceti imposibil de realizat. Dar e excelent ca in continuare dati dovada ca sunteti un manager excelent intr-o continua vanatoare de ,,tapi ispasitori” insa incapabil sa va asumati esecului evaluarii pe care il ascundeti sub presul contestatiei inchise, fara posibilitatea elevului sa participe, ca observator, la reevaluarea lucrarii a carei nota a fost contestata. Ba exista si procedura, elevul nemultumit isi poate vedea lucrarea dupa ce semneaza ca isi asuma nota acordata la contenstatie. Si ma intreb, cum isi poate asuma o persoana, esecul activitatii altor persoane?

    1. Dobitocii aia au decis viitorul copiilor nostrii. Incapabili sa corecteze, afara din invatamant!!! Sa fie dati afara sa nu mai lucreze niciodata ca profesor.

  3. Având în vedere numărul mare de contestații admise trebuie, în mod corect, sa se arunce o umbră de îndoială si asupra lucrărilor pentru care nu s-au făcut contestații.
    Părinților le-a fost teamă să nu fie scăzuta nota, iar acest sentiment a condus la doar 20.000 de contestații.
    Dl. ministru trebuie sa ia masuri urgente împotriva acestor profesori evaluatori in mana cărora a stat viitorul acestor copii.

  4. Într-o țară normală profesorii care au avut erori mari la corectare at trebui sa nu mai predea niciodată.

    1. Daca tu crezi ca erorile sunt de la corectare, te inseli. Notele sunt trecute in niste tabele tipizate cu vreo 30 de subcoloane si cateva zeci de randuri scrise cu marimea scrisului de pe etichetele alea mici mici de pe produsele alimentare sau de pe interiorul hainelor. Greselile se produc cand din acel tabel de lucru se trec punctajele in alte tabele finale de marime normala si de acolo pe lucrare. Asta e munca care trebuie facuta in echip[a de corectori dar nu este permis asa ca se face individual si sa transcrii 100 de randuri mici mici intr un tabel cu randuri normale e aproape imposibil fara greseala. Si uite asa nota 3 a unei lucrari ajunge sa fie alocata lucrarii de pe randul vecin. Cine face acele tabele imposibil de completat corect? Pai sunt emise de expertii din minister, profesorul doar completeaza acele coloane cu cifre ce reprezinta punctaje alocate pe subiecte, pentru fiecare din cele 100 de lucrari. Aceste formulare au facut 50% dintre profesori sa refuze sa se prezinte la corectare, caci decat sa gresti mai bine sta acasa, ca tot este in concediu de odihna iar plata e de toata jena, caldura in salile de corectura e sufocanta iar bruma de bani ajunge in buzunarul corectorului norocos in septembrie iar in al corectorului ghinionist prin noiembrie.

  5. ” îmi place să cred că profesorii care au avut erori mari la evaluare nu vor mai evalua niciodată” Aceasta frază nu tine cont de esență meseriei de profesor: aceea de a evalua! Profesorul in meseria lui face doua lucruri în esență: preda materia și EVALUEAZA . Asta- i tâmpit?

  6. Paine si circ! Poporul atotpriceput la educatie (dar incapabil , intr-un procent major, sa isi educe propriile odrasle) va aclama pe cei care pun la zid pe oricine nu ii face pe plac!
    Vivat imparatul (chiar daca e gol)!

  7. Eu nu știu dacă și acum sunt corectate și la contestare corect . Lucrarea copilului meu nu cred ca a fost coresctata după contestație.

  8. Ministre, ai pus o presiune extraordinară pe profesorii care au corectat !!!!!

    La corectarea inițială nimeni nu și-a asumat nimic, totul căzând pe umerii comisiilor, sau nici măcar pe șefii de comisii, doar și strict pe proștii care nu aveau voie sa se consulte cu nimeni. V-a fost frica și de umbra voastră….

    La contestații ai transmis, ministre, un semnal deosebit de periculos, cu acel mesaj de “înțelegere” !!!

    Înainte de sancționarea profesorilor, trebuie sa plece câțiva oameni mari din fruntea ministerului. Eroarea aia nu a venit pur și simplu !!!

    Și, ca de obicei, copiii sunt cei care suferă…

  9. Cata vreme va fi digital, nu mai sunt isj-urile constranse sa caute/oblige oameni sa corecteze. Exista deja o platforma cu evaluatori formati pe bani grei. Daca nu sunt folositi, la ce bun atatia bani irositi in formari, platforme si paraplatforme? Mai bine foloseau banii pe altceva mai util daca tot nu i folosesc. Ok, avem o platforma cu evaluatori si vom avea o platforma de corectare digitala. Cele doua platforme pot fi corelate si lucrurile ar sta ca in Vest. Ca doar s au investit bani.

  10. Normal ca ies monstri daca in loc de evaluatorii fotmati, plecati la lupta cu debutanti si definitivi care, ca sa manance si ei o paine in plus, merg si la evaluat si la pazit, orice pentru un banut. Unde sunt evaluatorii? De ce nu i-au folosit inspectorii? Le e frica sa-i chrme din concedii de prin Grecia, Bulgaria? Cum poti evalua un profesor la titularizare spre exemplu, tu, profesor debutant cu 1 an vechime sau definitivat? Trebuie cel putin cu gradul 2, preferabil doctorat sau grad 1. De fapt, selectia la evaluatori avea ca si conditie eliminatorie gradul 2 minim. Deci, daca s-ar apela la ei, ar fi din start oameni cu grade si pregatiti, ca doar de asta s-au incris in acea platforma in grupul de evaluatori. Nu doar de-amoru’ artei.

    1. Doamna nu mai spuneți prostii sa citească o tara întreaga, faceti confuzie între profesorii supraveghetori și profesorii evaluatori. Cum sa evalueze o lucrare un debutant? Cred ca nu știți ce spuneți…. Trebuie cel puțin gradul 2. Cred ca faceți o mare confuzie…..

      1. Dupa cum observati mai sus, am si spus ca presupune gradul 2 minim. Ie-te ca nu se aplica. Si sunt convinsa ca daca se iau la “puricat” profesorii care evalueaza, veti gasi de toate felurile.Stiu astfel de cazuri. Dupa parerea mea, un profesor fara gradul 2 nu are ce sa fie obligat sa evalueze la NICIUN tip de evaluare care se numeste NATIONALA. Cu platforme, grile, coduri, bareme etc. Evaluarea trebuie facuta de oameni pregatiti in acest sens si cu experienta in evaluare. Minim gradul 2, minim alte participari ca evaluator si absolut obligatoriu in acel corp al evaluatorilor. Ar trrbui stabilite mult mai clar inspectoratelor aceste criterii. Cunosc judete unde profesori de orice fel sunt luati cu japca de directori si ei la randul lor constransi de isj. Experienta la unii ioc si in evaluare nici atat.

        1. Si cum ar putea participa prima oara la evaluare cei care trebuie sa aiba alte participari anterioare la evaluare?

  11. De asemenea, profesorii care predau doar la gimnaziu nu ar trebui să evalueze la Bacalaureat și cei care predau numal la liceu sau nu au mai predat la nivel de gimnaziu în ultimii 2 ani nu ar trebui să evalueze la Evaluarea Națională.

  12. Si despre copiii care nu au depus contestatie si au fost subevaluati ce va place sa credeti? Ca nu vor ajunge niciodata acolo unde si-au dorit si au muncit pentru asta? De ce nu solicitati recorectarea tuturor lucrarilor in judetele in care rezultatele sunt umflate in proportie de peste 90%?

    1. Foarte bine punctat! Drepturile acestor copii care nu au facut contestatie nu le apara nimeni.
      Subiectivismul aruncat asupra notelor acordate este major.
      Unde este Avocatul poporului, unde sunt Asociatiile de părinți și elevi? Chiar nu se trezește nimeni?
      Discutam despre niste copii care nu sunt protejați de nimeni in tara asta.

      1. @nc
        Eu zic sa si le corecteze singuri sau, cel mult, incrucisat cu cel mai bun prieten, undeva pe un stadion mare unde sa incapa toti. La mijlocul terenului sa-i supravegheze avocata neamului si la megafoane sa-i incurajeze cristache tartorul parintilor. Si nota cea mai mica sa fie 9.99, ca sa aiba de ce sa depuna contestatie. Ce ziceti, madame Neagu? O fi bine?
        Si poate ar trebui sa mai propuneti ca, in loc de “bacalaureat”, simulacrului astuia de examen sa i se spuna “chestia aia care e urmata de concursul de contestatii”. Si sa se acorde si un premiu pentru cea mai rapid depusa contestatie. Acordat bineinteles de cel mai bun prieten al elevilor “defavorizati”, aka ministrul lipsei de educatie.
        Si uite asa “saracii copii” si mai ales “saracii lor parinti” ar fi si ei multumiti.

  13. Poate chiar cei care au facut acele cursuri de evaluatori, au facut erori de corectare. De obicei, la astfel de cursuri “te duci bou si iesi vaca”.

    1. Din cercetarile domnului Ministru reiese ca acei evaluatori nu au fost folositi si de aceea au iesit numai tampenii.

    2. Doamna nu mai spuneți prostii sa citească o tara întreaga, faceti confuzie între profesorii supraveghetori și profesorii evaluatori. Cum sa evalueze o lucrare un debutant? Cred ca nu știți ce spuneți…. Trebuie cel puțin gradul 2. Cred ca faceți o mare confuzie…..

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Teleșcoală pentru elevi. Ministerul Educației anunță parteneriat cu TVR pentru realizarea de cursuri televizate, în perioada închiderii școlilor din cauza coronavirusului

Ministerul Educației anunță ca va realiza, în parteneriat cu Televiziunea Română, cursuri televizate pentru perioada în care școlile sunt închise, din cauza noului coronavirus. Programele, numite Teleșcoală, vor fi realizate…
Vezi articolul

BREAKING Subiecte Matematică simulare Evaluarea Națională 2023. Doar o singură problemă cu elemente din viața reală, primită de elevii de clasa a VIII-a, în rest calcule abstracte / Cel mai dificil de rezolvat – „cubul“ de la Subiectul III, punctul 6

Subiectele de la simularea Evaluării Naționale 2023, primite de elevii de clasa a VIII-a la proba scrisă de Matematică, marți 21 martie, au avut un timp de rezolvare de două…
Vezi articolul