„Este nenatural să ai o împărțire pe semestre atâta vreme cât ai două vacanțe clar poziționate, dincolo de voința oricui, aceea a sărbătorilor de iarnă și aceea a sărbătorilor pascale”, a declarat ministrul Educației, aseară, într-o intervenție telefonică la Aleph News, cu referire la o modificare a structurii anului școlar 2022-2023. El a anunțat că a avansat ideea organizării anului școlar pe trimestre.
- Semestrele au fost introduse în 1998 de ministrul de atunci al Educației, Andrei Marga.
Acesta a precizat că nu a aflat de ce s-a renunțat la organizarea pe trimestre: „Nu a știut nimeni să explice, dacă puteți să ne sprijiniți să aflăm vreo explicație, eu, Ministerul Educației, nu am reușit să aflu de ce s-a renunțat la organizarea pe trimestre și s-a trecut la organizarea pe semestre, precum în mediul universitar, care are cu totul și cu totul alt specific. Nu am înțeles care sunt avantajele”.
Sorin Cîmpeanu a mai spus că la sfârșitul fiecărei secțiuni, semestru sau trimestru, elevii vor da o evaluare și că „vom vedea care sunt tipurile cele mai potrivite de evaluare”.
„Moderatoare: Vorbiți de trei secțiuni școlare. Ce să înțelegem? Vă gândiți la trimestre sau vom avea în continuare două semestre? Și dacă vom avea două semestre, când se termină primul semestru, când începe al doilea?
Sorin Cîmpeanu: Este nenatural să ai o împărțire pe semestre atâta vreme cât ai două vacanțe clar poziționate, dincolo de voința oricui, aceea a sărbătorilor de iarnă și aceea a sărbătorilor pascale. Din ceea ce v-am prezentat, cred că rezultă logic o împărțire pe trei secțiuni. O împărțire pe trei secțiuni înseamnă împărțire pe trimestre. Este o idee pe care deja am avansat-o. Nu a știut nimeni să explice, dacă puteți să ne sprijiniți să aflăm vreo explicație, eu, în Ministerul Educației, nu am reușit să aflu de ce s-a renunțat la organizarea pe trimestre și s-a trecut la organizarea pe semestre, precum în mediul universitar, care are cu totul și cu totul alt specific. Nu am înțeles care sunt avantajele. Eu n-am făcut decât să vă prezint acum posibile propuneri care vor fi discutate cu toți actorii interesați, în forma în care v-am prezentat și în această seară aceste idei.
Moderatoare: Și asta înseamnă că dacă toată societatea civilă va fi de acord cu reintroducerea acestor trimestre, elevii vor da, practic, trei teze pe an școlar, pentru fiecare materie la care trebuie să susțină această lucrare?
Sorin Cîmpeanu: Sigur că fiecare secțiune, indiferent cum se numește ea, semestru sau trimestru, se finalizează cu o evaluare. Vom vedea care sunt tipurile cele mai potrivite de evaluare. Cert este că trebuie schimbat ceva (…).”
Pe 13 aprilie 2021, la o conferință, ministrul Cîmpeanu spunea că nu a înțeles niciodată trecerea la semestre: „Eu personal nu am înțeles niciodată trecerea la semestre, nu spun că e rea, nu am înțeles-o eu, nu am înțeles ce avantaje are renunțarea la evaluări, în loc de trei, să ai două”, a spus Cîmpeanu. Ministrul a adăugat că o va lansa „ca temă de gândire doar”, momentan, dar „ea va fi lansată și public în dezbatere cel mai târziu în această toamnă. Eu voi asculta cu mare atenție argumentele experților în științele educației”, a adăugat Cîmpeanu.
Video, la minutul 6:30:
Foto: © Volodymyr Horyn | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.