Școlile ar putea avea la conducere doi directori, unul educațional și un manager, potrivit declarației făcute de Ministrul Educației la conferința CursDeGuvernare.ro. Oficialul a anunțat că sunt analizate în prezent astfel de soluții pe modelul celor din alte instituții publice sau private.
”Sunt în analiză și variante ca aceea de organizare precum în primării, city manager și primar.
Nu știu, însă dacă modul în care condiționăm înscrierea pentru director și director adjunct prin apartenența la acel corp al experților în care sunt 30.000 de persoane, eu personal nu cred că acel corp al experților nu a fost așa ceva aspirațional, elitist, așa cum cred că ar trebui să fie, nu suntem pe cale cea bună.
De aceea ne gândim la varianta unui director educațional dublat de un manager care ar trebui să aibă și o colaborare cât se poate de bună cu autoritățile locale, atâta timp cât școlile sunt sub această dublă tutelă,” a declarat Sorin Cîmpeanu.
Ministrul Educației a declarat că din calitatea pe care o are nu poate impune, potrivit legii, unui inspector să păstreze un anumit director într-o școală.
„Din cei 4.200 de directori și directori-adjuncți cărora le-au expirat mandatele în data de 9 ianuarie, au fost menținuți peste 3.400 și au fost schimbați 796. Aș vrea să pot impune o astfel de soluție prin care să poată fi prelungite mandatele acestor directori de școli, însă legea educației, art 248, alin 7 este foarte clar: numirea directorului de școală intră în competența inspectorului școlar general, care o poate face cu consultarea consiliului de administrație, până la organizarea concursului, dar nu mai târziu de începerea anului școlar”, a explicat Cîmpeanu.
În aceeași conferință ministrul a anunțat că, cel mai probabil, adoptarea planurilor-cadru pentru liceu va fi amânată anul acesta.
Articolul este în curs de actualizare
Foto: Captura Scoli Curate
18 comments
Adevarul este crunt! O conducere din ce in ce mai proasta la acest minister. Am crezut ca dna Anisie a fost apogeul esecurilor in deciziile privind sistemul educational, dar, se pare ca, dl Campeanu nu se lasa mai prejos. In ultimul hal e acest sistem. Vai de capul nostru!
(Go)nașilor școlii …
Voi, cei ce prin vot astăzi năşiţi
Destinul dascălului, zău,
Rog, în oglindă, Vă priviţi,
Şi vă răspundeţi „ Ce-aş fi eu?!?
… Şi pe- unde-aş merge teleleu!?! ”
Făr’ el şi fără crezul său,
Făr’ dascălul din satul meu,
Făr’ cel dintâi model al meu,
Cu care-am desluşit mereu
Slova sau binele de rău?1?
Şi de puteţi să ignoraţi
Ce a fost „domnu’ ” –n drumul vostru,
Vă rog, opriţi, nu retezaţi
Aracul pentru fiul vostru
Şi-arac la viitorul nostru!!!
(D.O.R.I.M.)
18 aprilie 2011 (și mai apoi)
Desigur că, așa ca dumneavoastră, și alții au trecut prin experiențe similare. Tot ce scrieți este adevărat. Sunt sigură că nici dumneavoastră nu regretați cum ați ales să procedați, ci doar că “beneficiarii” nu au înțeles câtă investiție, în toate sensurile, presupune această dedicație. Sănătate și cât mai mult timp petrecut în compania sinelui-asta face minuni pentru suflet!
Depolitizare prin politizare. Romania Educata are experti in management educațional, dar problema e că sunt mulți și sunt din toate partidele. Deci nu e bine. Și că sa fie bine sa nu fie rău, de ce sa nu desființăm ceva clădit in multi ani, cu efort din partea a zeci de mii de oameni, că sa avem capacitatea sa ne satisfacem,fix pe pix, oamenii noștrii.
Adevărul gol goluț, fie că place sau nu place, acesta este!
Parca ers o somitste baiatul asta dar se pare ca nu De ce 2 directori si nu 3
Sau patru… ca mai sunt zclineti nerasplati pe la partid…
O idee mai proastă nu se putea găsi, Școala va fi subordonată politicului ,si cum in politica au ajuns acum toti analfabetii,toate jagardelele societății , sa va imaginați dvs unde se va ajunge.
Directorul care nu provine din rândul cadrelor didactice, habar nu are ce nevoi are o scoala. Toate se leagă între ele.
Iar de cele care țin numai de igiena și gospodarire, se ocupa administratorul scolii. De cele financiare contabilul. Evident ca sunt supervizati de directorul plin și de cel adjunct.
Ba și de la primărie, și din partea părinților sunt în Consiliul de administrație. Cu ce lipsa de logica și lipsa de bun simt se forțează în scoli un Consiliu de administrație în care cadrele didactice sunt minoritare?
O idee geniala, imi imaginez deja impactul pozitiv. Trebuie sa ne miscam repede, cat timp fierul este cald… poate se aplica pana pe 24.
“Geniala idee” va duce sigur la reducerea cheltuielilor de personal la buget… nu stiu ce se intampla cu unii ministri, par a fi promitatori la imceput, dar o iau razna pe parcurs…
De ce mințiti cu nerușinare politicul a distrus învățământul romanesc! Numiți politic directori, chiar ne credeți prosti!???? Rușine…….
Se mai creează posturi pentru pile și cum altfel decât posturi de conducere.
De când știu elevii și părinții ce director este bun pentru școală?
Aaaaa, mă scuzați alegem unul pe care putem să-l mituit cu pliculețul și sacoșica.
Cred că un director nu ar trebui să stea mai mult de 4 ani pe post. Unii directori tratează școală ca pe un bun propriu în care fac ce vor și cum vor. Examenele pentru aceste posturi sunt oricum de ochii lumii pentru că mulți dintre ei știu subiectele.
Da, la liceele tehnologice sa fie un director educational si un director tehnologic si la liceele tehnologice cu apartenenta inclusiv la ministerul agriculturii obligatoriu unul dintre directori sa fie ori medic veterinar, ori inginer agronom, ori inginer zoootehnist.[comentariu editat pentru a elimina majusculele]
Si directorul educational va fi ales de elevi? Pentru ca ei stiu cel mai bine cine i-a ajutat in actul educational….Daca va fi ales de inspectorat sau minister, in functie de dosar si cotizatie, nu avem decat alte masti aceeasi fata…
Cititorule, fii și ganditor!
Generatiile de elevi din ziua de astăzi sunt produsul haosului din familii și din societate.
Pentru o nota mare și-ar renega fără sa clipească profesorii capabili, care în loc sa se tragă cu ei de șireturi, se dedica cu corectitudine predării și evaluării.
Macar la maturitate sa ajungă aceste generații cu un nivel înalt de constiinta și obiectivitate, ca să nu vândă tara asta frumoasa.
Am observat si eu asta ca profesor: clasa cu care am avut cele mai bune rezultate, o relatie foarte apropiata, am facut cu ei pregatire in plus peste programul meu. La sfarsitul anului nu am auzit macar un multumesc(pentru cei care inca mai sustin ca profesoarele se umplu de aur si ghivece de flori). Nici macar floarea aia clasica de la cursul festiv nu am primit-o. Intarziasem cu o zi, avand cursuri la o alta scoala. Am observat ca aveau niste fete acre tocmai cei care s-ar fi asteptat la note mari, dar nu le-au primit, pentru ca nu meritau. Si din acel moment am realizat ca elevul te vinde in doua secunde oricate merite ai avea, oricate realizari si in ciuda unei relatii exceptionale cu clasa, pentru NOTA. Si din acel moment am lasat-o moale si cu activitati si cu pregatire din timpul si pe banii mei si cu apropierea. Mi-am dat seama ca investesc multe in NIMIC. Si e dezamagitor cand iti faci bine treaba. Poate altii mai blazati nu bagau in seama, dar eu am fost dezamagit pentru ca…chiar m-am preocupat mereu de elevii mei.
Desigur că, așa ca dumneavoastră, și alții au trecut prin experiențe similare. Tot ce scrieți este adevărat. Sunt sigură că nici dumneavoastră nu regretați cum ați ales să procedați, ci doar că “beneficiarii” nu au înțeles câtă investiție, în toate sensurile, presupune această dedicație. Sănătate și cât mai mult timp petrecut în compania sinelui-asta face minuni pentru suflet!
Aceasta este ,,marea depolitizare” a sistemului de invatamant?! Este exact opusul! N-am auzit o aberatie mai mare: sa subordonezi total o scoala unuia numit exclusiv pe criterii politice. Cui ii pasa mai mult de propria scoala decat unuia numit dintre profesorii titulari? Ce profesor ar accepta, pe termen lung, sa se subordoneze unuia venit din exteriorul scolii, ale carui merite sunt exclusiv politice?! Nici c-ar exista o decizie care sa dezbine mai mult, din interior, scoala romaneasca, doar de dragul inovatiei…