Situația celor câteva zeci de studenți de la Facultatea de Drept a Universității din București, propuși spre exmatriculare pentru fraudă la examene, a fost abordată miercuri seară de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, care a făcut referire la nepregătirea multor instituții de învățământ pentru securizarea evaluărilor online. Este vorba despre “un caz în care a fost semnalată această situație, dar nu înseamnă că e singurul”, a spus oficialul într-o intervenție la B1 TV.
El a menționat probleme în pregătirea sistemului de educație pentru evaluări online inclusiv din punct de vedere al securizării:
- „Nu aș vrea să stigmatizăm o instituție care a sesizat acest aspect cu bună credință. Atâta vreme cât nu suntem pregătiți pentru o evaluare online, inclusiv pentru securizare și asigurare, această evaluare ridică semne de întrebare nu numai în acestă situație, ci în multe alte situații. Este un caz în care a fost semnalată această situație, dar nu înseamnă că e singurul”.
Sorin Cîmpeanu a făcut afirmațiile în contextul în care vorbea despre pregătirea școlilor pentru o eventuală revenire la predarea online, pe care a reafirmat că dorește “la maximum” să o evite.
- Întrebat dacă școlile ar fi mai bine pregătite pentru predarea online, comparativ cu primul semestru, Cîmpeanu a răspuns: ”Nuanța corectă ar fi că vor sta mai bine, dar nu suficient de bine. (Problemele sunt – n.r.) la formarea cadrelor didactice pentru predarea online, la modalități de evaluare sigură în online, ați văzut că au apărut deja semne de întrebare și probleme față de relevanța notelor obișnuite în online. În multiple planuri apar probleme și ne dorim cu toții să evităm, la maximum, trecerea din nou integral în online”.
2 comments
Examenul online sau un test online se da la un centru de examinare, sub supraveghere.
Sau se dau subiecte la care nu ai ce copia, eseu, ceva creativ.
De acasa, fara supraveghere, cine e prost sa nu copieze?
Evaluarea on-line poate sa fie mult mai eficienta si mai corecta atunci cand se aplica tehnologia adecvata, care permite cursantului sa-si valorizeze cunoasterea si competentele primare si secundare, deopotriva, corespunzatoare acesteia. Pentru a ajunge la aceasta performanta, sunt necesare si implementarea tehnologiilor potrivite dar si pregatirea profesorilor. Trebuie sa acceptam ca batrana meserie de profesor este, azi,
obiectul unei profunde metamorfoze, care, cred eu, ii va aduce un plus de noblete.