Cîmpeanu, despre orele remediale: Finanțarea urmează a se face prin fonduri europene în limita sumei de 144 – 146 de milioane de lei și 96 de milioane de lei pentru liceu prin ROSE

4.515 vizualizări
Orele remediale vor fi finanțare prin fonduri europene de 144 – 146 de milioane de lei (30 milioane euro), în timp ce pentru elevii de liceu, finanțarea va fi de 96 de milioane de lei prin Proiectul privind învăţământul secundar/Romania Secondary Education (ROSE), a declarat astăzi ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, în cadrul unei dezbateri despre cum începe școala organizată de Salvați Copiii România.

Ministrul a mai explicat că „finanțarea va veni pe pachete pe școală într-un sistem similar cu acela de acordare a burselor pentru studenți.” Practic, repartiția banilor va ține „strict de consiliul de administrație al școlii, pe baza nevoilor identificate de cadrele didactice”.

Declarațiile lui Sorin Cîmpeanu legate de orele remediale:

„Este vorba de includerea acestui pachet de ore remediale în programul mai larg școală după școală. Este vorba de Ordonanța 58 care modifică articolul 58 pentru a include și a extinde grupul beneficiarilor până la nivelul clasei a VIII-a. Finanțarea urmează a se face prin fonduri europene în limita sumei de 144 – 146 de milioane de lei (30 milioane euro). Pentru Liceu urmează să asigurăm finanțarea prin programul ROSE care are ca obiectiv principal reducerea abandonului școlar. Partea de remedial este o componentă de bază în obiectivul de reducere al abandonului școlar, deci 96 de milioane de lei pentru liceu care urmează să vină prin acet program.

Decizia nu se poate centraliza la nivelul ministerului, inspectoratului sau directorului școlii, ci la nivelul profesorului. Profesorii sunt aceia care trebuie să vadă unde să intervină, cât și cum au pierdut elevii. Din acest motiv finanțarea va veni pe pachete pe școală într-un sistem similar cu acela de acordare a burselor pentru studenți. Principiul este practic același: dacă într-o universitate ai 20.000 de studenți, dintre care 10.000 de studenți sunt bugetați, atunci universitatea primește în fiecare lună 201 lei per student bugetar. 201 lei ori 10.000 de studenți care primesc această finanțare înseamnă două milioane de lei. Apoi, universitatea este cea care, pe baza unor criterii sociale sau de performanță, distribuie către întreg grupul celor 20.000 de studenți suportul financiar pentru asigurarea burselor în cazul universităților, pentru acțiuni remediale în cazul școlilor.

Această repartiție ține strict de consiliul de administrație al școlii, pe baza nevoilor identificate de cadrele didactice. Nimeni nu se poate substitui cadrului didactic pentru a vedea cât a pierdut un elev sau un grup de elevi pe care îi are la clasă. Acest lucru aș vrea să fie foarte clar înțeles. Există o așteptare de identificare la nivel național. Vă dați seama că este o utopie, este un lucru absolut stupid să aștepți așa ceva.

Deci noi venim cu cadrul legal, venim cu resursa financiară, am venit cu acele măsuri de micșorare a numărului de note de la cât erau la minimum două, cu extinderea perioadei posibile pentru încheierea situației școlare pe primul semestru de la revenirea elevului în școală cu până la 8 săptămâni, înainte era cu până la 4 săptămâni în ROFUIP.

Toate aceste lucruri au în vedere un pachet mediu finanțat care se va distribui pe baza unui pachet mediu săptămânal de 5 ore, vreme de 16 săptămâni pe baza unor nevoi general identificate cu privire la acțiuni remediale. La acest pachet de acțiuni remediale au nevoie nu numai cei care au pierdut foarte mult din materie, au nevoie și cei care au beneficiat de predare integral, au beneficiat de acces parțial la ore și care, din anumite motive, nu au putut participa la toate orele, și ei au acces la pachetul de ore remediale.”

Sursă foto: gov.ro

Citește și:
Cîmpeanu: În jur de 510.000 de elevi nu au avut acces la tehnologia necesară pentru desfășurarea școlii online
Impactul educaţiei remediale în pandemie: Peste 88% dintre copiii din programele World Vision România și-au păstrat sau și-au îmbunătățit rezultatele în anul școlar trecut
VIDEO Profesorul va stabili, împreună cu elevii, dacă vor să se întâlnească și sâmbăta pentru ore remediale, sau dacă sunt suficiente o oră-două, în timpul săptămânii, spune ministrul Educației

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Clasament deturnat la Olimpiada de Istorie din județul Sălaj: mai multe lucrări au fost recorectate, după aflarea numelor elevilor, la decizia Inspectoratului școlar. Doi profesori ar fi evaluat greșit un exercițiu, iar alții ar fi divulgat rezultate înainte de afișare

Lucrările de la etapa județeană a Olimpiadei Naționale de Istorie (ONIst) din județul Sălaj au fost recorectate după ce s-a descoperit că doi profesori ar fi greșit evaluarea și notarea…
Vezi articolul

Şcolile din Germania – din nou în situația ce a dus acum un an la închiderea lor. Cauza: creșterea ratei infectărilor în rândul elevilor germani de 5-14 ani la un nivel dublu faţă de ansamblul populaţiei. Testarea extinsă – propunere-cheie a preşedintelui Asociaţiei Profesorilor

Şcolile din Germania au ajuns din nou să se confrunte cu o situație epidemiologică similară celei de acum un an, când erau forțate să se închidă temporar, în cele mai…
Vezi articolul

Evaluarea Națională 2023. Înscrierile au început, iar elevii de clasa a VIII-a sunt înscriși automat de școli până pe 9 iunie / Surse: Mediile din gimnaziu ale elevilor încă figurează în aplicație, deși nu mai contează în nota de admitere la liceu

Înscrierile absolvenților de clasa a VIII-a la Evaluarea Națională 2023 au început marți, 6 iunie, și durează până vineri, 9 iunie, conform calendarului oficial al evaluării. Elevii sunt înscriși automat…
Vezi articolul