VIDEO Cîmpeanu, despre concursul pentru directori: Proba scrisă va fi în prima săptămână din iulie. În etapa a doua, care va fi în ultima săptămână din iulie, intră doar cine ia minim nota 7

23.218 vizualizări
vârsta de pensionare, cancelarie profesori
Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
Concursurile pentru ocuparea funțiilor de directori din școli trebuie să aibă loc de preferință înainte de expirarea mandatelor directorilor actuali în luna august. Proba scrisă va fi în prima săptămână din iulie, iar în etapa a doua, care va fi în ultima săptămână din iulie, intră doar cine ia minim nota 7, a declarat joi seara, ministrul Educației Sorin Cîmpeanu, la TVR. „Una dintre variantele pe care le luăm în calcul este organizarea unui examen național scris cu subiecte unice în prima săptămână din luna iulie”, a precizat Cîmpeanu.

Mai jos, declarația integrală a lui Sorin Cîmpeanu la TVR:

„Aceste concursuri trebuie să aibă loc de preferință înainte de expirarea mandatelor actualilor directori în luna august. Nu este deloc simplu pentru că avem examene naționale, avem Titularizare și Definitivat, avem foarte multe activități în calendarul acestui an școlar, avem și condiții ce impun restricții cu privire la organizarea concursurilor, dar chiar și așa, una dintre variantele pe care le luăm în calcul este organizarea unui examen național scris cu subiecte unice în prima săptămână din luna iulie, urmând ca după aceea, în etapa a doua, cei care vor fi reușit să treacă un plafon de minim nota 7, pentru că directorii de școli trebuie să fie într-adevăr cei mai buni, cei care își dovedesc abilitățile manageriale, la final de iulie, în ultima săptămână, ar putea fi organizată etapa a doua în care să participe doar cei care au promovat examenul scris național. Este un obiectiv, este varianta cea mai bună.

Dacă nu vom putea să organizăm acest concurs din considerente epidemiologice, oricum acest concurs va trebui făcut imediat după reluarea școlii, în septembrie. În ambele variante pot să vă garantez că acest concurs, care să privilegieze competența directorilor de școli, în detrimentul oricăror alte criterii, va fi organizat în acest an”, a spus Cîmpeanu.

Potrivit declarației ministrului, etapa scrisă ar trebui să aibă loc în săptămâna 5-9 iulie, iar etapa a doua a concursului național pentru posturile de directori de școli va fi în săptămâna 26-30 iulie 2021.

Declarația vine după întâlnirea de la Cotroceni, cu președintele Iohannis. În urma aceteia, comunicatul Administrației Prezidențiale arată că:

„O altă temă de discuție a vizat nevoia de consolidare a unor conduceri performante la nivel preuniversitar. În acest sens, în perioada următoare, Ministerul Educației va stabili metodologia și criteriile pentru organizarea concursurilor de ocupare a funcțiilor de directori și directori adjuncți.”

Foto: INQUAM Photos / Octav Ganea

Citește și:
BREAKING Cîmpeanu: Luăm în calcul chiar organizarea în luna iulie a consursului pentru directori. Va avea două etape, prima va fi un examen național scris, cu subiecte unice și relevante

14 comments
  1. Dacă va fi ca în 2015 când aveam același ministru ne-am lămurit. E adevărat că au picat o mulțime de candidați susținuți politic dar imediat și-au revenit și aceeași candidați au reușit în etapa următoare. Unii, surpriză, cu notă maximă. Nu mai vorbim de subiecte: se bazau exclusiv pe memorarea, literă cu literă, a câtorva cărți de management, și alea depășite. Și mai vreți si să-i determinăm pe profesori să nu mai pună accent pe memorarea ci pe înțelegerea fenomenelor.
    Ne-am resemnat de mult in ceea ce privește capacitatea MEN/ISJ de a organiza un concurs relevant și corect. Iar chestia cu corpul experților in management a devenit de mult o glumă, de-a dreptul sinistră.
    Așa că, dacă chiar vă doriți un concurs relevant și corect, va propun următoarea procedură: probă scrisă unică la nivel național, cu corectare in alte județe, cu subiecte cât de cât relevante despre management (care să evidențieze că un candidat știe ce are de făcut și care sunt prioritățile), cu un punctaj pentru logica, coerența și corectitudinea exprimării (asta presupune un eseu pe o anumită temă; desigur pot fi și itemi obiectivi dar nu cred că întrebările privind legislația ar fi relevante pentru că aceasta, pe de o parte este foarte stufoasă, uneori contradictorie, pe de altă parte, oricum atunci când iei o decizie mai citești de patru ori legislația, sau așa ar trebui sa faci). Cu itemii obiectivi n-ar fi probleme la corectare (aceștia pot fi corectați pe loc in prezența tuturor candidaților din sală) dar la cei subiectivi pot fi antrenați profesori de logică și de limba română – evident din alte județe, ca
    la titularizare (important este ca in centrul lde corectare sa fie cel puțin 700 de teze, adică
    vreo 2, 3 județe pentru a îngreuna tentativa de identificare a vreunei teze). Rezultatele să fie publicate pe site-ul ministerului pentru fiecare item in parte. Să existe un prag de promovare/acceptare, sa zicem notă 7 sau 8. Fiecare candidat să poată opta pentru mai multe școli, ca la admiterea in licee. Decizia să o ia consiliul profesoral, cu câțiva reprezentanți ai părinților, dintre cei promovați/acceptați care și-au manifestat interesul pentru școala respectivă, într-o anumită ordine (evident după o analiză atentă a rezultatelor candidaților respectivi). Important nu este să ai cea mai mare notă ci să ai niște cunoștințe, abilități probate prin concurs și să fii acceptat de colectiv. Într-o astfel de etapă s-ar ocupa funcțiile din marea majoritate a școlilor (presupun că ar fi aleși oamenii școlilor respective; ar trebui că școlile sa fie obligate să aleagă un candidat presupunând că există cel puțin unul care a optat pentru școala respectiva). Într-o etapă ulterioară s-ar putea ocupa posturile rămase neocupate, adică procedura s-ar lua de la capăt pornind de la candidații rămași nerepartizați care eventual ar accepta posturi pe care nu le-au avut în vedere în prima etapa. In felul acesta școlile vor fi obligate să trimită la concurs un candidat dacă vor un director din școală și să nu aștepte un director numit cu delegație pentru că apoi să-l conteste că e numit pe criterii politice. Probabil că unele școli, foarte puține, ar rămâne în continuare fără director dar … își merită soarta! (vor primi și ele un director după voia ISJ)
    Ce ziceți, n-ar fi o idee buna?

  2. Un director va trebuie examinat si psihic,multi dintre ei amesteca functia de director cu cea de stapan in scola.
    Aici ar trebuie sa ase lucreze mult.Scoala nu este proprietate personala.

  3. Care concurs de directori?Concurs de directori spagari, cu 10 fete si penali? Care formeaza in scoli si gradinite adevarate grupuri infractionale?Numiti politic,care lucreaza omul pela spate? Astfel de carectere formati voi! Care dupa 30 de ani de munca la clasa este frica omului sa scoata o vorba?

  4. O persoana(cadru didactic)sa aiba dreptul la un singur mandat,si acela de maxim 4 ani.
    Fara niciun fel de prelungiri.Astfel nu si-ar
    mai transforma directorii scolile in afacere( sau mosie personala ),ar disparea si camarilele,samd.

  5. Educatia are nevoie de viziune, deschidere, leadership si nu de comunisti in functia de director de o viata..ce examen e aceasta care pastreaza in functie aceeasi oameni indiferent de cate mandate au avut, dupa maxim 2 mandate, nu ar trebui sa mai aiba dreptul de fi director…

  6. Iar cei care nu-s capabili de nota 7 sa nu mai primeasca “post de director” nicicum. (Cu derogare sau numiti interimar)
    Iar acolo unde nu se gaseste “director” scoala sa fie arondata temporar altei scoli unde exista un director “de 7”.

  7. Dacă se dă examen de ochii lumii, mai bine îi lasă tot pe ăștia. Unii dintre ei au transformat școala de stat în moșie proprie. Cred că cel mai bine ar fi ca un director, care a dat examenul, pe bune fără să știe subiectele, înainte de examen, nu ar trebui să stea în funcție mai mult de 4 ani, apoi să nu mai aibă dreptul să dea concurs decât după alți 4 ani. Nu mi se pare corect ca unul dintre soți să fie director iar celălalt inspector. Examen serios ar trebui să dea și directorii adjuncți. Așa zisele examene pe bază de dosare nu sunt examene.

  8. Chiar nu am înțeles de ce nu s-a susținut acest examen atunci când trebuia, în ianuarie! Eu pot sa dau Titularizare si Definitivat, dar directorii, nu! Vai de noi!

  9. ….sa speram ca nu vor avea drept de participare doar marii ,,experti in management educational”, despre care stim foarte bine cum si-au facut dosarele si punctajele…daca va fi asa, mai bine sa nu mai faceti niciun concurs, ca n-are rost, va fi doar o mica schimbare de cadre sub aparenta legalitatii si egalitatii de sanse Ar fi culmea ipocriziei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Unele școli au completat greșit listele finale cu datele profesorilor pentru prima didactică de 1.500 de lei / Până vineri, școlile din Buzău trebuie să trimită inspectoratului școlar corecțiile – document

Unele școli au completat greșit liste finale cu datele profesorilor care beneficiază de prima didactică de 1.500 de lei, potrivit unei adrese a Inspectoratului Școlar Buzău. Până vineri, la ora…
Vezi articolul

VIDEO Ludovic Orban: Aproximativ 20% din școli nu sunt conectate la internet. În școli va fi necesar portul măștii atât pentru profesori, cât și pentru elevi și personalul auxiliar. Acolo unde e posibilă despărțirea elevilor prin plafoane de plexiglas, este important să se realizeze

Aproximativ 20% din școli nu sunt conectate la internet, a anunțat premierul Ludovic Orban, care a precizat că obiectivul pe care Executivul și-l impune este să asigure “conexiunea la internet…
Vezi articolul