Evaluarea Națională 2022. Cele 6 competențe testate prin subiectele date la Matematică, prezentate de ministrul Educației

8.344 de vizualizări
Foto: © Igor Mojzes | Dreamstime.com
„Subiectele pentru proba de astăzi au fost concepute astfel încât se poată fi verificate șase competențe generale. Competențele sunt crescendo: de la simplu la complex, nivel cognitiv din ce în ce mai ridicat”, a declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, într-o conferință de presă, despre proba de Matematică din cadrul Evaluării Naționale 2022 pe care au susținut-o astăzi elevii de clasa a VIII-a.

Iată ce a spus ministrul Cîmpeanu despre cele 6 competențe generale de la proba de Matematică: „Prima a fost aceea de identificare a unor date și informații. Cea de-a doua competență a fost aceea de utilizare, este vorba de reguli și algoritmi de calcul. A treia competență este competența de aplicare, mai exact aplicarea acelor reguli de calcul – a fost verificată. A patra competență este ceea a exprimării în limbaj matematic. A cincea competență este cea a analizei și interpretării, iar a șasea competență, cea mai complexă, este de modelare și transfer în alte situații. Altfel spus, este vorba de a ști, a utiliza, a raționa. Sunt cele trei niveluri de competențe testate astăzi.

Cu alte cuvinte, aceste lucruri s-au reflectat în barem și au fost atent formulate subiectele astfel încât să avem clar delimitate pragurile estimate pentru obținerea notei cinci, pentru obținerea notei șapte, pentru obținerea notei 8.50, 9.50 și pentru 10 au fost într-adevăr subiecte care, în opinia colegilor care au realizat aceste subiecte, vor fi realizate de acei elevi care într-adevăr sunt buni la matematică și trebuie să le fie recunoscut acel merit”, a menționat Sorin Cîmpeanu.

Foto: © Igor Mojzes | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


3 comments
  1. La matematica subiectul III. 4 a fost o exprimare în limba romana a problemei care a creat dificultăți, inclusiv figura geometrica deformată. CAD e de 30 dar BAC și DAE nu sunt egale dacă le măsori, ochiometric ai zice ca sunt in jur de treizeci toate trei in timp ce ACE e fix de 90 pe măsurate. Este clar o formulare nefericita a enunțului care generează confuzii și mai bn nu face deloc figura ca atunci citești și ți ridici semne de intrebare. Sper sa nu fie depunctați pentru lipsa clară de formulare în limba romana și figura geometrica discutabila.

  2. Te doare mintea!Pitici pe creier!
    De atâtea competente, nu te maoti concentra nici la rezolvare, nici la corectare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Tinerii pasionați de hip-hop, arte vizuale, actorie, dans sau scriere creativă, sunt invitați să participe la un proiect inedit al Teatrului Radu Stanca

Teatrul Național „Radu Stanca” din Sibiu anunță lansarea proiectului LIBERTY, adresat tinerilor cu vârsta cuprinsă între 14-19 ani și finanțat prin Programul Europa Creativă. Pasionații de hip-hop, arte vizuale, actorie, dans sau scriere creativă, interesați…
Vezi articolul

Încă o amânare pentru voucherele educaționale pe care ar fi trebuit să le primească luna aceasta 55.000 de copii în situații vulnerabile, anunță ministrul Boloș, care promitea în noiembrie că în ianuarie-februarie familiile au banii pe carduri: Ne străduim ca să le putem asigura

55.000 de elevi o să primească tichetele educaționale de 500 de lei în perioada martie-aprilie, după cum a declarat, pentru Edupedu.ro, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE), Marcel Boloș: „Din păcate,…
Vezi articolul

Cel puțin un consilier școlar la 200 de elevi, fără normă didactică, sistem de raportare anonimă a cazurilor de abuz și bullying și programe pentru sănătatea mintală, printre solicitările elevilor către Ministerul Educației, Guvern și Ministerul Familiei

Adolescenții prezenți la „Forumul Copiilor: Sănătatea mintală, o prioritate” cer autorităților cel puțin un consilier școlar fără normă didactică la 200 de elevi, programe pentru sănătatea mintală, sistem de raportare…
Vezi articolul

Măriuca Talpeș: Noi susținem greva profesorilor și e bine că se întâmplă, e o grevă a noastră, ca societate / Mingea este la puterea politică, clar. Și are soluții. Numai să dorească și să înțeleagă că educația este un pilon al societății, nu o Cenușăreasă, nu o masă de profesori care ne deranjează și de care trebuie să scăpăm. Nu! Ei ne educă copiii, ei duc țara înainte – acești profesori

Coordonatoarea pilonului Educație din Coaliția pentru Dezvoltarea României, Măriuca Talpeș, a declarat într-un interviu pentru Edupedu.ro că susține greva profesorilor și consideră că aceasta este „o grevă a noastră, ca…
Vezi articolul

Reprezentanții studenților, elevilor și tinerilor din România, despre gestionarea tragediei din Caracal: Este o instituționalizare a neîncrederii față de copiii și femeile agresate

Reprezentanții tinerilor, studenților și elevilor din România au reacționat la modul dezastruos în care autoritățile române au gestionat cazul crimelor din Caracal. „Avem de-a face cu o instituționalizare a neîncrederii…
Vezi articolul