Evaluarea Națională 2022. Cele 6 competențe testate prin subiectele date la Matematică, prezentate de ministrul Educației

8.342 de vizualizări
Foto: © Igor Mojzes | Dreamstime.com
„Subiectele pentru proba de astăzi au fost concepute astfel încât se poată fi verificate șase competențe generale. Competențele sunt crescendo: de la simplu la complex, nivel cognitiv din ce în ce mai ridicat”, a declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, într-o conferință de presă, despre proba de Matematică din cadrul Evaluării Naționale 2022 pe care au susținut-o astăzi elevii de clasa a VIII-a.

Iată ce a spus ministrul Cîmpeanu despre cele 6 competențe generale de la proba de Matematică: „Prima a fost aceea de identificare a unor date și informații. Cea de-a doua competență a fost aceea de utilizare, este vorba de reguli și algoritmi de calcul. A treia competență este competența de aplicare, mai exact aplicarea acelor reguli de calcul – a fost verificată. A patra competență este ceea a exprimării în limbaj matematic. A cincea competență este cea a analizei și interpretării, iar a șasea competență, cea mai complexă, este de modelare și transfer în alte situații. Altfel spus, este vorba de a ști, a utiliza, a raționa. Sunt cele trei niveluri de competențe testate astăzi.

Cu alte cuvinte, aceste lucruri s-au reflectat în barem și au fost atent formulate subiectele astfel încât să avem clar delimitate pragurile estimate pentru obținerea notei cinci, pentru obținerea notei șapte, pentru obținerea notei 8.50, 9.50 și pentru 10 au fost într-adevăr subiecte care, în opinia colegilor care au realizat aceste subiecte, vor fi realizate de acei elevi care într-adevăr sunt buni la matematică și trebuie să le fie recunoscut acel merit”, a menționat Sorin Cîmpeanu.

Foto: © Igor Mojzes | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


3 comments
  1. La matematica subiectul III. 4 a fost o exprimare în limba romana a problemei care a creat dificultăți, inclusiv figura geometrica deformată. CAD e de 30 dar BAC și DAE nu sunt egale dacă le măsori, ochiometric ai zice ca sunt in jur de treizeci toate trei in timp ce ACE e fix de 90 pe măsurate. Este clar o formulare nefericita a enunțului care generează confuzii și mai bn nu face deloc figura ca atunci citești și ți ridici semne de intrebare. Sper sa nu fie depunctați pentru lipsa clară de formulare în limba romana și figura geometrica discutabila.

  2. Te doare mintea!Pitici pe creier!
    De atâtea competente, nu te maoti concentra nici la rezolvare, nici la corectare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Constantin Șerban, fostul învățător liberal acuzat de abuzuri asupra elevilor săi, prezentat de oficiali PNL drept unul dintre organizatorii Forumului Educației de la Iași, în care ministrul Cîmpeanu și-a susținut proiectele de legi / Cîmpeanu îi ceruse demisia după scandalul de anul trecut

Fostul învățător ieșean acuzat de abuzuri îndreptate împotriva elevilor săi, Constantin Șerban, membru în Consiliul Județean Iași din partea liberalilor, este prezentat în mai multe postări pe Facebook drept unul dintre…
Vezi articolul

„Caz particular“ la Universitatea din Craiova. Rectorul Cezar Spînu nu ar fi avut bază legală să candideze pentru un nou mandat în alegerile din 14 decembrie, pe care le-a câștigat, acuză unul dintre ceilalți candidați

Posibilitatea rectorului de până acum al Universității din Craiova (UCV), Cezar Spînu, de a candida pentru un nou mandat – pe care acesta l-a și câștigat în alegeri desfășurate săptămâna…
Vezi articolul