Cîmpeanu: Avem o problemă cu Matematica, cu științele, care trebuie rezolvată / După opt ani sunt încă profesori care fac abstracție de faptul că s-a schimbat programa și predau în continuare așa cum știu ei / Dacă evaluarea va fi standardizată nu cred că își vor mai putea permite să predea altceva

20.451 de vizualizări
Sorin Cîmpeanu / Foto: gov.ro
După opt ani sunt încă profesori care fac abstracție de faptul că s-a schimbat programa și predau în continuare așa cum știu ei, a declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, la Digi24. Acesta a explicat faptul că „între curriculumul intenționat și curriculumul realizat la clasă efectiv este o mare diferență”.

Ministrul a vorbit despre aceste lucruri în contextul publicării rezultatelor de la Evaluarea Națională, unde notele de la Matematică au fost foarte mici, 48,97% dintre elevii din școlile din mediul rural având note sub 5.

Câmpeanu a anunțat că de anul viitor va introduce evaluarea standardizată, moment în care „nu cred că își vor mai putea să-și permită să predea altceva”, a spus ministrul.

Moderator: Credeți că avem o problemă cu matematica, când ne uităm la medii?

Sorin Cîmpeanu: “Da, cred că avem o problemă cu științele. Da, o problemă care trebuie rezolvată.”

Moderator: Care e problema cu matematica, o vedem de ani buni?

Sorin Cîmpeanu: “Poate un nivel de abstractizare mult prea ridicat, nivel care, fiind și formulat într-o manieră mai puțin accesibilă pentru mulți dintre elevi, îi fac să renunțe la a mai încerca. Cred, e o părere. Deci multă abstractizare, nu avem suficient de multe formulări care să facă aceste noțiuni, care sunt importante, mai accesibile și asta determină mai mulți elevi să renunțe la a mai încerca să înțeleagă.”

Moderator: Schimbăm profesorii, schimbăm programa, schimbăm profesorii și programa?

Sorin Cîmpeanu: “Știți ce se întâmplă, programa am schimbat-o, o mai schimbăm, nu e niciun fel de problemă, dar am schimbat programa începând de acum opt ani. Or, după opt ani sunt încă profesori care fac abstracție de faptul că s-a schimbat programa și predau în continuare așa cum știu ei. Deci între curriculumul intenționat și curriculumul realizat la clasă efectiv este o mare diferență.”

Moderator: Și de ce fac asta?

Sorin Cîmpeanu: “Pentru că nu avem o cultură a respectării regulilor atât de profundă pe cât au alții și pe cât ne-am dori-o noi. În momentul în care vom reuși să introducem o standardizare a evaluării, în așa fel încât să eliminăm subiectivismul și să eliminăm multe alte neajunsuri sunt convins că atunci fiecare dintre colegii noștri care didactice, evaluarea fiind standardizată, nu cred că își va mai putea să-și permită să predea altceva pentru că… M-am întâlnit cu profesori care au zis “știți, în programa de clasa a VII-a ați uitat să treceți lucrurile alea, dar nu e nicio problemă că le-am predat la clasă și așa”. Sau “știți, ați trecut lucrurile celelalte cu care eu nu sunt de acord și nu le-am predat”. În momentul în care ai astfel de situații și ai o evaluare standardizată, putem să vorbim și despre evaluarea standardizată și informatizată, lucrurile acestea se văd. Să văd și te poți duce punctual pe fiecare clasă, vezi exact ce nu a mers.

O evaluare în care să iei în calcul nu numai nota globală de la matematică sau de la limba română, ci notat pe fiecare temă în parte și să vezi ce nu a mers bine. Nu a mers bine geometria, nu a mers bine problema care se făcea în clasa a IX-a în semestrul al II-lea, cine a fost profesorul. Informatic, dacă le ai pe toate, vezi că foarte mulți elevi din acea clasă au greșit exact acolo, înseamnă că deja nu mai este o problemă în pregătirea elevilor, ci o problemă în modul în care…”

La proba de Matematică de la Evaluarea Națională, 83.058 de candidați (67,4%) au note peste sau egale cu 5 (cinci), iar 1.439 de candidați au obținut nota 10 (zece).

Sursă foto: gov.ro / Sorin Cîmpeanu


19 comments
  1. Avem o problema cu cine ne conduce, indiferent de partidul/partidele care sunt la guvernare.
    La educație trebuie sa fie predictibilitate si dialog serios între actorii implicati.
    Ministerul Educației are vina majoră. Elevii care au terminat clasa a 8-a au avut timp de 9 ani manuale abia în semestrul II.
    Absolvenții clasei a 8-a au avut un examen cu alta structura fata de ceea ce a fost până acum. Ministrul ne-a informat abia cu 10 zile înainte de examen cum trebuie subliniat sau ce trebuie adăugat pe lucrare.
    Elevii clasei a 8-a au avut ,,experimentul” cu predarea online in 3 semestre.
    Ministerul Educației este de vina că în mediul rural elevii nu au avut tablete și laptopuri timp de 6 luni. Nu mai vorbim de conectarea la internet.

    Eu cred că domnul Câmpeanu vorbește vorbe și bate câmpii ,,cu grație”. După 2 ani de guvernare pandemica este bine că elevii au reușit să susțină examenul. Analiza rezultatelor trebuie făcută într-un an normal.

    P.S.
    Va rog sa degrevați profesorii de matematică și de romana de norma. Daca tot se evaluează doar matematică și romana, atunci diminuați norma profesorilor de la disciplinele ,,importante”. Ar mai fi opțiunea de plata suplimentara a orelor de pregătire pentru examene.

  2. Andreea am inteles din comentariul tau ca esti profesoara/invatoare,copiii trebuie educati de familiile si profesorii lor.Copiii se scrie cu trei de ,,i” este substantiv la plural si forma accentuată,absolventii claselei aVIIIa fin 2021,au avut la un subiect de corectat texte scrise cu greseli sau erori la ev.nationala.

  3. Avem o problema si cu salariile care au ramas in urma fata de inflatie.
    Avem o problema cu neacordarea a 6% din PIB pentru educatie.
    Avem o problema cu politicienii care tot timpul ne duc cu vorba pana se vad la putere.
    Avem o problema si cu sindicatele care nu fac nimic.

  4. Mare deștept sunteți domnu’ ministru!
    De fapt v-ați adunat toți deștepții la un loc. Ați distrus tot… Tot!

  5. Ministerul poate face o analiza foarte simpla:

    Care este procentul celor care urmeaza Facultatea de Matematica au terminat matematica-informatica si care este media lor de la Bacalaureat?

    Si apoi pot compara aceste cifre cu cei care aleg sa mearga la AC, ETTI sau Informatica.

    Putini elevi mediocri vor deveni profesori buni.

    PS: Aici nu ma refer la cei care aleg Domeniul de Licenţă MATEMATICĂ

  6. Nu cred ca exista niciun fel de problema de genul acesta. Daca va uitati pe subiectele de acum 8 ani, o sa vedeti ca erau mult mai complicate si mai dificile. Daca prin absurd un profesor preda dupa aceeasi programa de acum 8 ani, atunci toti elevii o sa ia nota intre 9 si 10. Ca de obicei, politicienii creeaza crize sau probleme inexistente pe care sa le rezolve si sa isi justifice programul de guwernare, neglijand pe de alta parte problemele fundamentale ale societatii care sunt dificil de rezolvat, implicand niste costuri pe care nimeni nu le deconteaza, nici macar progresistii.

  7. Stimate Domnule Ministru,

    Iar v-a trecut prin cap vreo trăsnaie ?!
    Iar pupati in c_r elevii din cauza faptului ca au luat note mici si vreti sa dati vina pe altcineva?! Va e frica de parinti sau de opinia publica, domnule ministru?
    Sigur, vreti sa deveniti, in statistici, ca cel mai si cel mai bun ministru …in an greu, de pandemie.
    Matematica si stiintele sunt limbaj universal…
    Cum le intorci, cum le învârți, acelasi rezultat vei obține, capishi?

    Cu evaluarea la distanta cum a ramas? V-ați dat ca nu se poate?! Cel puțin acum?

    Cu sporul de doctor, anulat prin ordinul d-voastră , stiti ca încalcă constitutia? Vreti sa va reamintesc ca o lege nu are efecte pt trecut ci numai pt viitor??
    Iar vor fi plati din urma peste 2 ,3 ani ? Aceste plati le vor da cei care vor veni dupa dezastrul dumneavoastra, nu-i asa?
    Daca incalcati Constitutia, de ce nu sunteti judecat pt asta?
    Sper sa nu mai fiti ministru cat mai repede, sa plecati toti, toti cei din partidul asta pnlist care ” nu sunt bani”, atat știți.

    Vasile,
    Un profesor de matematica si fizica

  8. Cel putin 15 minute din 50 ma lupt cu elevii să-și închida telefoanele în timpul orei, iar in loc sa-si faca temele bantuie prin oras ori stau pe TikTok si Instagram. In general, nu e vina profesorilor ci a famiilor acestor tineri. La clasa mea, 4 mame din 25 fac videochat iar 9 isi cauta iubiți de doua sau de 3 ori pe an. De unde sa aiba copii astia o educatie corecta in familie?!

    1. Te rog sa taci si sa nu generalizi. Nu STITI sa va impuneti , nu aveti psihologie, sunteti si voi de nota 5 . Ce sa invete un copil de la un profesor de 5?
      Nimic, vreti meditatii si salarii. Rusine! Un profesor bun poate sa impuna respect. Pleaca din invatamant daca ai venit cu scuze ieftine!

  9. Daca e ca la romana si limbi straine unde programa cere sa se faca adjectivul fara sa se fi facut substantivul, te mai miri ca saracul profesor de matematica trebuie sa depaseasca programa?

  10. Matematica a reprezentat mereu o problema pentru elevi.
    Si asta pentru ca cere o concentrare sustinuta in timpul predarii noilor cunostinte, cere implicare in timpul fixarii noilor cunostinte si cere munca sustinuta (ca in sport).
    Sunt calitati care se formeaza inca de la varsta mica si evident cu concursul parintilor. La matematica nu se prinde din zbor, nu se poate invata in salturi si nici nu se pot rezolva probleme fara invatarea temeinica a teoriei (definitii, reguli de calcul, teoreme).
    Cat despre noua programa la gimnaziu de exemplu, tocmai aici sunt problemele.
    Dupa noua programa, geometria de clasa a sasea, algebra de clasa a cincea si de a saptea, au fost “zapacite”. Dar ca sa va fie dvs pe plac, domnule ministru, profii se supun si sunt “bucurosi” de a preda dupa programa “zapacita”.

  11. La stiintele exacte, solutia este simpla. Se elaboreaza o culegere in format pdf ce contine itemi sortati pe grade de dificultate. Si doar din acesti itemi sa fie examenul final pentru a obtine nota 5-6. Rezultatele slabe sunt obtinute de elevi deoarece acestia nu au un reper al volumului minim de cunostinte pe care trebuie sa-l cunoasca. In momentul de fata, elevului care doreste sa obtina nota 5, i se transmite ca trebuie sa cunoasca tot, ori tocmai acest lucru ii descurajeaza pe cei care nu au inclinatii spre stiintele exacte.
    O alta propunere ar fi ca pe parcursul anului scolar elevii sa isi testeze cunostintele pe o platforma asemenea platformei pentru examenul auto. Aceste doua masuri ii vor incuraja pe elevi!

    1. Cei la care vw referiti nu invata lectie de lectie. Aatfel nu au cum sa fie nici macar de 5.Profesorii pun 5 tuturor puturosilor, ca sa nu ii lase corigenti.

  12. Acest lucru este posibil, dar stimate domnule ministru, ne paste si un alt pericol. Incet-incet nu vom avea profesori de matematica (si nu numai).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Material susținut de Fundația Orange

Copiii pasionați de tehnologie sunt invitați să creeze animații în competiția națională SuperCoders #10 – povestea creată în Scratch poate lua viață pe ecran până pe 19 noiembrie

O nouă ediție a programului SuperCoders de programare vizuală pentru copiii cu vârste între 10 și 14 ani a început și așteaptă înscrieri până pe 19 noiembrie. Elevii pasionați de…
Vezi articolul

VIDEO Programul-pilot în care profesorii creează resurse educaționale aplicate de educație financiară pentru mai multe discipline, iar elevii învață despre viață – LifeLab By BCR

Lansat în două școli din România, „LifeLab by BCR” este un program-pilot de educație financiară și dezvoltare a abilităților de viață, inițiat de BCR și Școala de Bani. Prin acest…
Vezi articolul

GHID Completarea declarației de venit pentru profesorii care dau meditații contra cost – sfaturi de la reprezentanții ANAF / Exemple pentru impozitarea pe normă de venit sau în sistem real

Profesorii care dau meditații pe bani elevilor trebuie completeze declarația unică privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale. Pașii pentru completarea documentului au fost explicați de către reprezentanții ANAF, în…
Vezi articolul