Profesorul rămâne cel care este în măsură să îi învețe pe copii și este în măsură să le acorde și calificativele, indiferent de ce tip de calificative vorbim, a declarat ministrul Educației la Radio România Actualități, în contextul debutului cursurilor anului școlar 2022-2023. Acesta a făcut astfel referire la comportamentul părinților, despre care a spus că „am încredere că vor înțelege bine rolul profesorului, că vor înțelege că profesorul este cel care știe cel mai bine să genereze acele competențe”.
Sorin Cîmpeanu a făcut o paralelă între comportamentul pe care ar trebui să îl aibă, în opinia sa, părinții la școală, și cel de la un cabinet medical.
„Sigur, cu toții, ca părinți, avem opinie, este normal, dar totuși profesorul rămâne cel care este în măsură să îi învețe pe copii și este în măsură să le acorde și calificativele, indiferent de ce tip de calificative vorbim. Nu cred că, atunci când mergem cu propriii copii la medic, îi recomandăm medicului diagnosticul pe care trebuie să îl pună copilului sau tratamentul. Să luăm modelul și pentru profesori și în acest fel vă asigur că relația între părinți și profesori va deveni una funcțională, așa cum ne dorim cu toții”, a declarat Cîmpeanu.
Ministrul a mai spus că în noul pachet legislativ propus „un obiectiv important este deschiderea școlii către comunitate, multiplicarea numărului de consilieri școlari și o legătură mult mai bună cu părinții”. “Este vorba de un feed-back pe care profesorii vor trebui să-l acorde părinților în mod regulat asupra progresului educațional al fiecăruia dintre elevi. Acest lucru va consolida foarte puternic cooperarea între școală și părinți. Reglementează foarte clar rolul profesorului, care, repet, este și va rămâne factorul determinant în societate”.