Cheltuielile medii cu educația ale familiilor de români au scăzut în anul de pandemie 2020, iar cele pentru cultură, sport și recreere s-au înjumătățit

856 de vizualizări
Cheltuielile cu Educația
Foto: Edupedu.ro
Familiile din România au alocat educației, anul trecut, 0,3% din totalul cheltuielilor lor de consum, în medie pe lună, potrivit datelor anunțate luni de Institutul Național de Statistică. Cheltuiala cu educația în anul pandemiei a fost mai mică decât cea din anii anteriori, când familiile de români cheltuiau cu un punct procentual mai mult.

Potrivit datelor INS, gospodăriile românești au cheltuit lunar, cu educația, 9,73 lei în 2018 și 10,82 lei în 2019 (datele oficiale pe 2019 aici), însemnând, în fiecare an, 0,4% din totalul cheltuielilor de consum. În 2020, an marcat de pandemie, aceste cheltuieli au scăzut până sub pragul de 8 lei (7,83 lei) pe lună, însemnând 0,3% din totalul cheltuielilor de consum, care s-au ridicat la 2621,66 lei pe lună.

  • Cheltuielile pentru “recreere, sport și cultură” s-au înjumătățit în 2020 față de 2019, ca pondere din totalul cheltuielilor de consum, scăzând de la 4,2% la 2,1%

De notat că scăderea statistică a cheltuielilor pentru educație s-a petrecut într-un an în care o bună parte din timp a fost școală online, ceea ce a presupus mai mult consum de tehnologie, conectivitate, electricitate în gospodăriile cu copii. De notat, pe de altă parte, că statistic au crescut cheltuielile pentru comunicații, dar au scăzut cele pentru ușor cele pentru utilități.

Mai precis, anul trecut, comparativ cu 2019, au mai scăzut cheltuielile pentru îmbrăcăminte/încălțăminte, locuință, apă, electricitate, gaze și alți combustibili, transport. Au crescut, în schimb, cheltuielile cu produse agroalimentare și băuturi nealcoolice, băuturi alcoolice, dotarea locuințelor, sănătate, comunicații.

Foto: Edupedu.ro / Cheltuielile cu Educația


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

INTERVIU Profesoara de matematică Daniela Vasile, DataMathLab: Dacă stăm să reanalizăm cum ajunge matematica la elevi – care este o disciplină atât de frumoasă, elegantă – atunci din punct de vedere structural ar trebui să le creăm profesorilor și oportunități de training. Acest curs îi ajută să schimbe practica

Profesoara de matematică Daniela Vasile trage un semnal de alarmă asupra stării educației matematice din România, care pe evaluările interne și internaționale este la cel mai redus nivel din ultimii…
Vezi articolul

GRAFIC Numărul elevilor cu CES din școlile din România aproape s-a triplat în ultimii 5 ani, în timp ce numărul profesorilor de sprijin este ținut de Ministerul Educației cu mult sub standardul legal. În timp ce în județul Galați, unui profesor de sprijin îi revin 140 de elevi, doar într-un singur județ acesta este conform legii

Numărul elevilor cu cerințe educaționale speciale, CES, din învățământul de masă aproape s-a triplat în ultimii 5 ani, ajungând la peste 50.000 în anul școlar 2023-2024. În același timp, numărul…
Vezi articolul

Rezultatele TIMSS la matematică, contrast izbitor cu concluziile evaluării din proiectul ROSE / Cercetătorul Dacian Dolean: dna Preoteasa a fost informată greșit – centilul 37 nu înseamnă că performanța elevilor e echivalentă notei 3,7. Performanța elevilor de la liceele tehnologice e doar puțin mai slabă decât media pe țară

Rezultatele TIMSS 2023 analizează comparativ competențele de matematică și științe (biologie, fizică, chimie) în rândul elevilor, iar anul acesta România a participat atât cu elevii de clasa a VIII-a, ca…
Vezi articolul