Cererea pentru înscrierea creșelor în Registrul național al furnizorilor acreditați. Lista documentelor care trebuie anexate, inclusiv declarația de la notar că sunt îndeplinite standardele de calitate

444 de vizualizări
Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com
Înscrierea creșelor în Registrul național al furnizorilor de educație timpurie antepreșcolară autorizați să funcționeze provizoriu și în Registrul național al furnizorilor de educație timpurie antepreșcolară acreditați se face după ce a fost emis ordinului ministrului educației de autorizare, respectiv de acreditare, conform metodologiei din 30 august 2022. Descarcă mai jos, în articol, cererea de declanșare a procedurii de înscriere. În lista cu documentele pe care trebuie să le anexeze creșele se află și declarația pe proprie răspundere, autentificată la notar, cu privire la îndeplinirea de către unitatea de învățământ a condițiilor minimale.

Anul trecut, Edupedu.ro a semnalat că președinta agenției care acreditează școlile și grădinițele, Mariana Dogaru, a făcut o listă cu documentele necesare pentru înscrierea creșelor în registru, cu acordul secretarului de stat Florian Lixandru. Printre altele, Dogaru a inclus și o declarație la notar că sunt îndeplinite standardele de calitate. Cu toate acestea, declarația nu este prevăzută în legislație.

Creșele care au funcționat legal în anul școlar 2021-2022 se consideră deja acreditate și se supun doar procedurilor de evaluare externă periodică, în urma cărora vor fi înscrise în Registrul național al furnizorilor de educație timpurie antepreșcolară acreditați, potrivit legislației în vigoare.

Cererea de declanșare a procedurii conține următoarele câmpuri:

  • numele unității de învățământ;
  • sediul unității de învățământ (județ, localitate, stradă, număr, cod poștal);
  • nivelul/nivelurile pentru care se desfășoară activități de învățământ;
  • an școlar;

Conform unui document obținut de Edupedu.ro, actele necesare pentru creșele care solicită înscrierea în Registrul national al furnizorilor de educație timpurie antepreșcolară autorizați să funcționeze provizoriu sunt următoare:

  1. Cerere-tip de înscriere în registru;
  2. Fila planului de școlarizare pentru anul școlar 2022-2023, 2023-2024, avizat de ISJ/ ISMB (sau document echivalent);
  3. Dovada faptului că nivelul preșcolar este acreditat/ unitatea de învățământ preșcolar este acreditată (ordin de ministru) și are personalitate juridică;
  4. Extras din SIIIR, asumat de către conducerea unității de învățământ;
  5. Declarație pe proprie răspundere, autentificată la notar, cu privire la îndeplinirea, de către unitatea de învățământ, a condițiilor minimale, conform legislației în vigoare (bază materială și resurse umane);

Documentele pentru înscrierea în Registrul național al furnizorilor de educație timpurie acreditați (furnizor de educație timpurie antepreșcolară care a funcționat legal în anul școlar 2021-2022, conform legislației în vigoare):

  1. Cerere-tip de înscriere în registru;
  2. Fila planului de școlarizare pentru anul școlar 2021-2022, avizat de ISJ/ ISMB (sau document echivalent);
  3. Dovada faptului că nivelul preșcolar este acreditat/ unitatea de învățământ preșcolar este acreditată (ordin de ministru) și are personalitate juridică;
  4. Extras din SIIIR, asumat de către conducerea unității de învățământ;
  5. Declarație pe proprie răspundere, autentificată la notar, cu privire la îndeplinirea, de către unitatea de învățământ, a condițiilor minimale, conform legislației în vigoare (bază materială și resurse umane);

Documentele pentru înscrierea în Registrul național al furnizorilor de educație timpurie acreditați (în cazul unităților de învățământ de nivel preșcolar cu program prelungit, cu personalitate juridică/ unităților de învățământ cu personalitate juridică, având în structură învățământ preșcolar cu program prelungit, cărora le-au fost arondate, la solicitarea primarilor, creșe de stat, ca urmare a hotărârilor autorităților deliberative, prin decizie a inspectoratelor școlare județene/ al municipiului București):

  1. Cerere-tip de înscriere în registru;
  2. Copie Hotărâre Consiliu Local privind propunerea de arondare a creșelor la unități de învățământ preșcolar;
  3. Copie decizie ISJ/ ISMB de arondare a creșelor la unități de învățământ preșcolar;
  4. Dovada statutului de unitate de învățământ preșcolar acreditată (ordin de ministru);
  5. Fila planului de școlarizare pentru anul  școlar 2021 – 2022, respectiv  2022 – 2023 avizat de ISJ/ ISMB (sau document echivalent);

Documentele pentru înscrierea în Registrul național al furnizorilor de educație timpurie acreditați (creșe nearondate unei unități de învățământ, pentru care autoritățile administrației publice locale au calitate de persoană juridică fondatoare și care devin unități de învățământ cu PJ):

  1. Cerere-tip de înscriere în registru;
  2. Copie Hotărâre Consiliu Local;
  3. Copie aviz ISJ/ ISMB;
  4. Fila planului de școlarizare pentru anul  școlar 2021-2022, respectiv  2022 -2023 avizat de ISJ/ ISMB (sau document echivalent);
Informații de context

Art. 18 alin. (1) din HG 993/2020 stabilește că „ARACIP întocmește registre speciale, denumite Registrul național al unităților de învățământ preuniversitar autorizate să funcționeze provizoriu, precum și Registrul național al unităților de învățământ preuniversitar acreditate”.

Metodologia din 30 august 2022 de evaluare instituțională în vederea autorizării, acreditării și evaluării periodice a furnizorilor de educație timpurie antepreșcolară prevede următoarele la art. 19:

„(1) Furnizorii de educație timpurie antepreșcolară care au funcționat legal în anul școlar 2021-2022, conform legislației în vigoare, se consideră acreditați și se supun doar procedurilor de evaluare externă periodică, în urma cărora vor fi înscriși în Registrul național al furnizorilor de educație timpurie antepreșcolară acreditați.

(2) În vederea înscrierii furnizorilor de educație timpurie antepreșcolară prevăzuți la alin. (1) în Registrul național al furnizorilor de educație timpurie antepreșcolară acreditați, inspectoratele școlare județene/al municipiului București și autoritățile administrative publice locale vor înainta ARACIP, la solicitarea acesteia, datele și informațiile necesare în termen de maximum 2 luni de la data intrării în vigoare a prezentei metodologii.

(3) Furnizorii de educație timpurie antepreșcolară prevăzuți la alin. (1) vor înainta ARACIP avizul conform prevăzut de Hotărârea Guvernului nr. 566/2022 privind aprobarea Metodologiei de organizare și funcționare a creșelor și a altor unități de educație timpurie antepreșcolară, în termen de maximum 2 luni de la data intrării în vigoare a prezentei metodologii.”

Reamintim că o parte din creșele de stat au trecut de la autoritățile locale în administrarea Ministerului Educației. Edupedu.ro a scris că doar puțin peste o treime din creșele existente au trecut sau sunt în curs de preluare de către Ministerul Educației. Astfel, 247 au rămas la primării, iar 148 sunt în subordinea Ministerului Educației. În jumătate din județele din România nu existau anul trecut educatori în creșele preluate de minister.

Dacă înainte se puteau înscrie copiii cu vârste între 11 luni și 3 ani, acum grupa de vârstă acceptată este 0 luni – 3 ani, împărțirea nemaifiind într-o singură grupă cu 7 copii, în medie, dar nu mai mult de 9 și nu mai puțin de 5, ci în felul următor:

  • grupa mică: 7 copii, dar nu mai puţin de 5 şi nu mai mult de 9;
  • grupa mijlocie: 12 copii, dar nu mai puţin de 8 şi nu mai mult de 15;
  • grupa mare: 12 copii, dar nu mai puţin de 8 şi nu mai mult de 20.

Doar creșele cu program prelungit vor funcționa pe tot parcursul anului, inclusiv în timpul vacanțelor școlare, perioadă în care se organizează activități educaționale recreative, potrivit metodologiei.

Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Inovație la ARACIP, pentru evaluarea creșelor – șefa Mariana Dogaru le cere, cu aprobarea secretarului de stat Lixandru, o declarație la notar că îndeplinesc standardele de calitate
Creșele rămase la primării sunt unități de învățământ cu personalitate juridică. După un an, Ministerul Muncii propune Guvernului eliminarea creșelor din lista serviciilor sociale, deși ar fi trebuit să facă acest lucru în octombrie 2021

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

ULTIMA ORĂ Modele de subiecte pentru Bacalaureat 2024, publicate de Ministerul Educației – descarcă exemple de cerințe la Română, Matematică, Istorie, Anatomie, Biologie, Chimie, Fizică, Geografie, Informatică, Socio-umane

Modele de subiecte pentru Bacalaureat 2024 au fost publicate de Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație, din subordinea Ministerului Educației. Elevii de clasa a XII-a, care susțin anul acesta examenul…
Vezi articolul

Dezbatere LIVE online organizată de World Vision România

Profesorii care au făcut cinci propuneri concrete de politici publice în Educație, pe care le-au prezentat inspectoratelor școlare județene, în proiectul „Inspectoratul școlar civic” al World Vision România: Finanțare de la județ pentru excursii cu elevii, îmbunătățirea comunicării despre școală și a imaginii acesteia, dezvoltarea literației, reducerea abandonului școlar

Zece școli au creat proiecte de politici publice în comunitatea de profesori, uneori și cu implicarea elevilor, pe care le-au propus apoi autorilor de politici educaționale din teritoriu, adică inspectoratelor…
Vezi articolul