Cercul de informatică “Programare cu răbdare”, premiat la WITSA Global ICT Excellence Awards. Activitățile STEM s-au extins la nivel național cu peste 800 de copii la doi ani de la înființare

255 de vizualizări
La doi ani de la înființare, cercul de informatică “Programare cu răbdare” de la Bacău, se extinde la nivel național și primește premiul World Information Technology and Services Alliance (WITSA). Cercul are acum peste 20 de centre în țară și chiar în alte țări, iar 800 de copii și tineri frecventează activitățile educative.

Premiile WITSA Global ICT Excellence Awards onorează realizările în aplicarea tehnologiei informației în întreaga lume. Câștigătorii au prezentat excelență în una din cele patru categorii: Excelența sectorului public, Excelența sectorului privat, Creșterea durabilă și Oportunitatea digitală.

Cercul de informatică „Programare cu răbdare” a primit premiul „Merit Award”  la categoria „Oportunitate/incluziune digitală”.

„Suntem foarte bucuroși pentru primirea acestui premiu, mai ales că de curând am împlinit doi ani de activitate (pe 17 noiembrie). Mulțumim mult ATIC pentru nominalizare. Acest premiu ne onorează, dar ne și obligă. „Programare cu răbdare” atrage spre informatică copii și tineri, oferindu-le un viitor mai sigur. Suntem prezenți în toată țara, lecțiile sunt interactive și abordăm subiecte de actualitate, cum ar fi inteligența artificială, grafica, aplicațiile mobile, folosind limbaje de programare moderne și accesibile”, spune profesorul Bogdan Pătruț, coordonatorul proiectului, care a completat că așteaptă ca lucrurile să revină la firesc, pentru că „la noi, elevii învață cum să creeze jocuri și aplicații complexe, programează roboți, dar se și distrează împreună și fac multă mișcare”.

„Programare cu răbdare” a fost lansat pe 17 noiembrie 2018 prin Asociația EduSoft de Bogdan Pătruț, profesor de informatică. Edupedu.ro scria despre popularitatea acestui cerc încă din ianuarie 2019 când profesorul Pătruț vorbea despre planurile sale în domeniul educației STEM.

Edupedu.ro, 27 ianuarie 2019: La ce nivel vreți să duceți această activitate?
Bogdan Pătruț: “Încă nu știu direcția în care va merge această activitate. Am crezut că ideea va prinde doar 20 de copii, nu mă așteptam la 300, din care 150 să vină permanent. Acum îmi doresc să creez aici un fel de pol al informaticii informale pentru copiii din Moldova (dat fiind că Bacaul e în centrul geografic Moldovei) sau cel puțin al judetului Bacău și al județelor invecinate”.

În prezent, începând cu septembrie 2019, proiectul a fost extins la nivel național, acum desfășurându-se în mai multe centre locale (București, Iași, Timișoara, Galați, Brăila, Zalău, Pașcani, Tg. Secuiesc, Tg. Ocna și Adjud). Un centru nou s-a înființat la Spoleto, în Italia, în colaborare cu Asociația „Ziua Unirii”, pentru copiii români din provincia Perugia, regiunea Umbria, Italia. Acum numărul de participanți activi la cerc depășește 800 copii.

În plus, elevii din toate centrele au ocazia să se întâlnească cu profesori cu rezultate deosebite, cu profesori universitari, precum și cu tineri care au reușit în domeniul IT, prin participarea lor ca angajați sau ca bursieri la companii precum Google, Amazon, Facebook, Twitter, Palantir, Bitdefender etc. sau care au activitate academică deosebită. Aceștia le povestesc despre întâlnirea lor cu informatica și despre preocupările lor actuale în domeniul IT și le predau și unele subiecte mai avansate mai puțin abordate în curricula școlară.

Proiectul a fost derulat în colaborare cu diferite unități de învățământ și cu diverse organizații care sprijină educația în domeniul IT. Scopul proiectului este atragerea spre studiul informaticii a mai multor elevi de gimnaziu și liceu, prin abordarea unor teme interesante, într-un mod interdisciplinar și mai puțin formal. În primul an la cerc au fost înscriși peste 300 de elevi din Bacău și împrejurimi, din care veneau în mod regulat 80-140 elevi, la fiecare întâlnire.

World Information Technology and Services Alliance (WITSA) este un consorțiu de asociații din industria tehnologiei informației și comunicațiilor (TIC) din întreaga lume. 

Sub sloganul „îndeplinirea promisiunii erei digitale”, WITSA reprezintă asociații din industria IT din peste 83 de țări sau economii. De fapt, grupul reprezintă peste 90% din piața mondială a TIC prin calitatea sa de aderare globală și are scopul de a promova creșterea și dezvoltarea industriei tehnologiei informației și comunicațiilor. WITSA a fost fondată în 1978 ca Asociația Mondială a Industriei Serviciilor de Calcul și sprijină politicile publice internaționale de infrastructură informațională globală. WITSA reprezintă industria IT internațională în organizații precum Organizația Mondială a Comerțului, Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică și G8.

WITSA este reprezentată în România de Asociaţia pentru Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţii din România (ATIC), înființată în 1991, care reprezintă interesele atât ale profesioniștilor individuali, cât și ale comunității de afaceri.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Puțin peste 155.000 de elevi absolvenți de clasa a VIII-a susțin mâine proba de limba română la Evaluarea Națională 2022 / Regulile examenelor – lucrările scrise ale absolvenților de clasa a VIII-a din județul Dâmbovița vor fi evaluate digitalizat în cadrul unui program-pilot derulat în premieră în acest an

Cu mai puțin de o zi înainte de a începe Evaluarea Națională pentru absolvenții claselor a VIII-a, ministerul Educației a trimis un comunicat de presă privind numărul elevilor care au…
Vezi articolul

Material susținut de BCR

VIDEO Mihai Boș, profesor de Matematică: Nu mergem pe conținuturi din manuale, trebuie să formăm competențe, iar acestea se pot forma prin conținuturile alese de noi

Profesorul trebuie să își aleagă propriile aplicații și conținuturi prin care dezvoltă competențele copiilor, spune profesorul de Matematică Mihai Boș, de la Școala Gimnazială Nr 1, Poiana Mărului, județul Brașov.…
Vezi articolul

INTERVIU Un laborator de științe dotat cu toate cele necesare, într-o școală care nu a avut așa ceva de zeci de ani. „Un părinte a spus: mi-a intrat copilul într-un OZN” – Cazul școlii din Curcani, județul Călărași, singura care pilotează noi moduri de predare a științelor, povestit de directorul Viforel Dorobanțu / Provocări majore: Laboranții și situația reziduurilor de la Chimie

„Reacția copiilor a fost extrem de faină. Și noi, adulții, am avut reacții de copii” după ce un laborator de științe a fost inaugurat la Școala Gimnazială din Curcani, județul…
Vezi articolul

Elevii trebuie să recupereze ziua de 2 iunie, declarată liberă de Guvern, până în 30 iunie, deși vacanța de vară 2023 începe pe 17 iunie / Ministerul Educației precizează că recuperarea se poate face și în avans (înainte de 2 iunie)

Elevii pot recupera ziua liberă de 2 iunie 2023 până în data de 30 iunie, potrivit Hotărârii de Guvern aprobate în ultima ședință din acest an pentru a crea așa…
Vezi articolul

Peste 20 de mii de semnături în 5 zile pentru petiția prin care zeci de licee pedagogice cer Ministerului Educației, Parlamentului și Președintelui să nu desființeze specializarea de învățător de la aceste școli

În cinci zile s-au strâns 21.600 de semnături pentru a susține petiția online prin care 29 de licee pedagogice cer să nu se desființeze specializarea de învățător de la aceste…
Vezi articolul