Cercetătorul Cristian Presură, despre plagiatul ministrului Florin Roman: o teză plagiată scoate la iveală un student care nu a fost în stare să urmeze acest proces – gândire, înțelegere, rezolvare

424 de vizualizări
Foto: © Ibreakstock | Dreamstime.com
“Asta o știe oricine care scrie o teză pe bune: ești solicitat să gândești, să înțelegi ce se întâmplă și să vii cu soluții”, scrie fizicianul Cristian Presură într-o postare publicată joi, pe Facebook, pe seama acuzațiilor că ministrul Cercetării și Digitalizării, Florin Roman, a plagiat în lucrarea sa de master. “Dincolo de valoarea mică a unei teze de licență, este de fapt acest proces cel care contează. Mai târziu, în cariera profesională, este exact același proces: gândire, înțelegere, rezolvare”, arată Presură.

Potrivit acestuia, “de aceea, o teza plagiată scoate la iveală un student care nu a fost în stare să urmeze acest proces, dincolo de problema morală a plagiatului. Cu atât mai mult când ajunge într-o poziție de conducere nu te aștepți să înțeleagă și să rezolve probleme care sunt cu mult mai dificile decât subiectele de licență”.

“Până la urmă, se poate spune, care e problema, cine nu a copiat la școală?”, întreabă fizicianul, care invocă propria experiență în elaborarea lucrării de licență: “Îmi aduc aminte de licența mea la electrotehnică (…) Am încercat să înțeleg cu mintea mea ce se întâmplă și chiar să vin cu soluții noi”. “Problema e că spune multe lucruri importante pentru cineva care conduce un minister, ce țin nu numai de morală: capacitatea de gândire, înțelegere și rezolvare”, mai scrie Presură.

Comentariul fizicianului Cristian Presură, integral: 

Ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Florin Roman, și-a plagiat lucrarea de disertație la master, susținută la Facultatea de Psihologie a Universității Titu Maiorescu, în 2012, a scris, joi, Libertateadetalii aici. Ministrul a spus, în cursul zilei, că respinge acuzația – detalii aici.

Foto © Ibreakstock | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ce pot solicita de la școli părinții elevilor care învață în clădiri vechi, pentru a afla dacă sunt în siguranță copiii lor – sfaturi de la Federația Părinților și Aparținătorilor Legali și cinci asociații ale elevilor / Organizațiile condamnă „indolența repetată“ a autorităților după cazul Odorheiu Secuiesc

Federația Părinților și Aparținătorilor Legali (FEPAL) și Asociațiile Elevilor din Constanța, Timișoara, București și Ilfov, Vâlcea, Maramureș „condamnă ferm autoritățile publice locale și centrale pentru indolența repetată și și lipsa…
Vezi articolul

Doar trei țări membre OCDE organizează examinări externe la finalul gimnaziului, în vederea înscrierii la liceu. În numai două state membre au loc examene de admitere, în anumite circumstanțe – raport

Estonia, Italia și Letonia sunt singurele state membre ale Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE)  unde elevii trec printr-o formă de examinare externă, de tipul evaluărilor naționale din România,…
Vezi articolul

Material susținut în programul Dove - Ai încredere în tine

Cum se construiește încrederea copiilor în ei înșiși. Psihologul Domnica Petrovai: Trebuie să se simtă înțeleși, acceptați și să învețe să aibă grijă de ei

Preadolescența este perioada cea mai vulnerabilă, zona de 10-14 ani. Apoi, degeaba critici un adolescent că se uită la telefon, pentru că ăsta este doar un mecanism de protecție, spune…
Vezi articolul