Profesoara Mădălina Neagoe a reușit după 12 ani de la primul examen de titularizare să obțină un post la liceul dorit, Liceul Teoretic din Azuga, povestește într-o postare pe Facebook. Mădălina Neagoe a dat examenul de titularizare de 3 ori în această perioadă, fiind și mamă, și de fiecare dată l-a luat cu note mari, peste 9, dar niciodată nu erau posturi pe perioadă nedeterminată disponibile: “Celor care consideră că stăm degeaba pe bani mulți în învățământ, le transmit că sunt o mulțime de posturi libere, pentru toată lumea. Aștept înghesuiala”, transmite profesoara de limba engleză.
- Într-un interviu acordat Edupedu.ro, Ministrul Educației spune că știe că mai multe posturi ar putea fi viabile pentru titularizare. Școlile, “mai ales din zonele considerate greu atractive”, nu le scot la concurs de teamă că se ocupă și apoi acei profesori pleacă: Aici avem o problemă de sistem
Profesoara de limbă engleză Mădălina Neagoe povestește cu entuziasm pe pagina sa de Facebook că a reușit să obțină un post de titular la liceul dorit de 12 ani: Liceul Teoretic Azuga. Ea povestește etapele prin care a trecut de-a lungul anilor, numeroase examene și participări la concursul de titularizare, pe care le-a luat cu note foarte mari, dar nu existau posturi disponibile pe perioadă nedeterminată.
Ea spune că prima oară când a dat concursul de titularizare, în urmă cu 12 ani, obținuse nota 9,20 și exista un post titularizabil, dar pe care l-a refuzat pentru că i se dădea dreptul să profeseze doar la gimnaziu și în sate îndepărtate.
Apoi, în 2019 a obținut după titularizare un post de suplinitor la Azuga pe care l-a acceptat, în ideea: “mai bine să fii suplinitor acasă, decât titular departe”.
A reluat examenul de titularizare în 2021, dar pentru că nu era în continuare nici un post de titular disponibil “alerga între patru școli ca să aibă o normă completă”. Abia acum în 2023, a reușit să obțină postul de profesor titular la Liceul Teoretic din Azuga, cu cea mai mare notă din județ la concursul de titularizare.
“Învățământul nu doar că nu prea atrage tineri pricepuți, dar și când aceștia aleg (inițial) o carieră în educație și obțin note mari la examene, sistemul nu face eforturi grozave să îi păstreze. Legislație defectuoasă, atitudine socială ostilă, pasivitate sau lipsă de cooperare a factorilor implicați în procesul educațional, toate acestea te împing spre alte opțiuni. De salariu nu zic nimic”, spune Mădălina Neagoe.
Redăm mesajul integral al profesoarei Mădălina Neagoe:
“E oficial! De la 1 septembrie 2023 voi fi profesor titular al Liceului Teoretic Azuga.
Și acum, o poveste…
În urmă cu 12 ani dădeam examenul pentru prima dată. Obțineam nota 9,20, la Azuga era post titularizabil… deja îmi vizualizam următorii ani de carieră.
Am părăsit ședința de repartizare plângând. Pentru că aveam licență și modulul psihopedagogic nivel I, dar nu aveam diplomă de master și modulul de nivel II, nu puteam lua decât posturi de gimnaziu: Șotrile, Talea, Valea Târsei, Ariceștii Zeletini, sau chiar Bărbulești, în Ialomița, dacă voiam.
Cel mai aproape, la Nistorești, ca suplinitor.
Aveam atunci un copil de 3 ani, și unul de un an și jumătate. Am semnat că refuz, și mi-am zis că învățământul nu-i de mine.
Au trecut anii. A mai apărut un copil, am absolvit masteratul, modulul II, am devenit traducător… iar în 2019 m-am hotărât să încerc din nou. Era post de suplinitor la Azuga, și am considerat că e mai bine să fii suplinitor acasă, decât titular departe.
Am luat 9,40 (9,55 media cu inspecția), fiind prima clasată am refuzat postul titularizabil de la Mănești, și am ajuns profesor suplinitor la Azuga.
În 2021 am dat din nou examenul. Nu erau posturi pe perioadă nedeterminată, nici măcar pe suplinire nu era vreunul complet în zonă. Așadar, cu nota 9,55 (din cauza pandemiei, nu s-au ținut inspecții) am luat ore la Liceul Teoretic Azuga, Școala Sanatorială Bușteni, Școala Regina Elisabeta din Poiana Țapului și Liceul Simion Stolnicu din Comarnic. Ca să am normă completă, alergam între patru școli.
Și așa am ajuns în 2023, când postul de la Azuga a redevenit titularizabil. Fiind singurul post din județ, trebuia să fiu din nou prima. Și am fost, cu 9,70 la examenul scris și 10 la inspecție, însă inspecția nu a fost luată în considerare din cauza grevei.
Pe lângă mesajele motivaționale de tipul “nu renunțați să luptați pentru visul vostru”, sau “trebuie să fii pregătit să profiți de oportunitate atunci când apare”, aș vrea să înțelegeți și altceva.
- Că lucrurile nu sunt simple și rozalii în cariera de profesor.
- Că e mult de muncă doar ca să ajungi la catedră, și că treci prin multe dezamăgiri…
- Că a fi suplinitor nu înseamnă că “nu ești în stare” sau “nu ești bun de nimic”.
- Că învățământul nu doar că nu prea atrage tineri pricepuți, dar și când aceștia aleg (inițial) o carieră în educație și obțin note mari la examene, sistemul nu face eforturi grozave să îi păstreze.
Legislație defectuoasă, atitudine socială ostilă, pasivitate sau lipsă de cooperare a factorilor implicați în procesul educațional, toate acestea te împing spre alte opțiuni. De salariu nu zic nimic.
În final, celor care consideră că stăm degeaba pe bani mulți în învățământ, le transmit că sunt o mulțime de posturi libere – pentru toată lumea. Aștept înghesuiala”.