Cele mai grele subiecte din ultimii 7 ani, la Matematică, la Evaluarea 2019. Analiza profesorului Sorin Borodi

44.661 de vizualizări
teme pentru acasă
Foto: Freepik.com
Examenul de Matematică de la Evaluarea Națională 2019 a avut subiectele cu cel mai înalt grad de dificultate din ultimii 7 ani, potrivit analizei comparative făcută de profesorul de matematică Sorin Borodi. Pe o scală de la 1 la 10, dificultatea subiectelor la matematică din anul 2019 a obţinut nota 5,11. Un grad de dificultate mai mare a fost în anul 2012. Rezultatele Evaluarea Națională 2019 se afișează pe 25 iunie pe edu.ro și Edupedu.ro.

Gradul de dificultate al subiectelor de la proba scrisă de Matematică de la Evaluarea Națională 2019 a fost cotat la 5,11 puncte, din 10 posibile. Subiectele au fost mai grele decât în cei mai recenți 7 ani. În 2012 au fost subiecte cu un grad de dificultate mai mare (5,5), potrivit analizei citate.

Tabelul cuprinde indicii de dificultate ai itemilor, apreciaţi pe o scară de la 1 la 10. În urma analizei profesorului Sorin Borodi, rezultă un coeficient de dificultate. Profesorul de la Liceul „Al Papiu Ilarian” din Dej, județul Cluj, realizează această comparație de ani de zile, începând cu subiectele din anii 1933 și până în prezent.

Din analiza citată se poate observa că în ultimii ani a avut loc o „relaxare” a subiectelor de la matematică, acestea fiind din ce în ce mai ușoare. Cele mai dificile subiecte date în perioada analizată au fost în anul 2002, cu un coeficient de dificultate de 7,13.

Acest examen de la finalul clasei a VIII-a a purtat numele de „Examen de Capacitate” între anii 1999 și 2003, apoi „Teste Naționale” până în 2007, iar doi ani la rând „Teze cu subiect unic”. Din 2010 examenul de la finalul clasei a VIII-a se numește „Evaluarea Națională”.

Un lucru important de menționat, care reiese din analiza profesorului Borodi este cel legat de numărul de exerciții și probleme pe care elevii le au de rezolvat la acest examen, de-a lungul anilor, din 2000 până în 2019. În 2002, când a fost cel mai mic număr de exerciții și probleme din ultimii 19 ani, a fost și cel mai mare grad de dificultate a subiectelor. În ultimii 9 ani numaărul exercițiilor și problemelor s-a stabilizat la 18.

Majoritatea acestor exerciții și probleme fac apel la algoritmi de rezolvare memoraţi prin repetare și nu la abilităţile de rezolvare de probleme ale elevului, potrivit unei analize a „task force”-ului pe Educație al Coaliției pentru Dezvoltarea României.

Baremul de la Matematică a fost publicat de Ministerul Educației

Subiectele de la examenul de Matematică susținut astăzi de absolvenții claselor a VIII-a “sunt mai dificile decât subiectele de anul trecut și a fost mai mult de lucru la ele, categoric”, a declarat pentru Edupedu.ro președintele Societății de Științe Matematice, Radu Gologan.

Subiectele de la examenul de astăzi la Matematică – Evaluarea Națională 2019

 

Examenul la Matematică de la Evaluarea Națională 2019 a început la ora 9:00, când elevii au primit subiectele. Absolvenții de clasa a VIII-a au avut la dispoziție 2 ore pentru rezolvarea subiectelor de examen și nu au avut voie să iasă din sală mai devreme de o oră de la primirea subiectelor.

Cine concepe subiectele de Evaluare Națională la clasa a VIII-a

Subiectele de la Evaluarea Națională 2019 sunt concepute de Ministerul Educației, prin Centrul Național de Evaluare și Examinare (CNEE) din subordinea sa. Potrivit regulilor de examen, subiectele trebuie să fie în strictă concordanță cu programele pentru Evaluarea Națională, să aibă un nivel mediu de dificultate și să permită rezolvarea în 120 de minute.

Baremul de evaluare și de notare pentru fiecare subiect de examen este elaborat tot de Centrul Național de Evaluare și Examinare; baremele se publică pe edu.ro după desfășurarea fiecărui examen.

Calendar Evaluarea Națională 2019
18 iunie 2019       Limba și literatura română – examen scris
20 iunie 2019       Matematică – examen scris
21 iunie 2019       Limba și literatura maternă – examen scris
25 iunie 2019      Afişarea primelor rezultate (până la ora 12:00), urmată de înregistrarea contestațiilor (între orele14:00 – 20:00)
29 iunie                Afișarea rezultatelor finale

 

Calendar admitere liceu 2019

3 – 7 iulie 2019 Elevii de clasa a VIII-a vor completa fişele de înscriere la liceu
4 – 8 iulie 2019 Elevii și părinții verifică fişele de înscriere la liceu și corectează eventualele greşeli în baza de date computerizată
12 iulie 2019     Repartizarea computerizată la liceu a absolvenţilor clasei a VIII-a

Media de admitere la liceu, pe baza căreia se realizează înscrierea în clasa a IX-a de liceu a absolvenților învățământului gimnazial, se calculează ca medie ponderată între media generală la Evaluarea Naţională (contează în proporție de 80%), şi media generală de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a (20%).

FOTO: School photo created by freepik – www.freepik.com

Citește și:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorii vor primi în sfârșit datele de acces în Biblioteca Școlară Virtuală EDULIB, programul de 46 de milioane de euro blocat timp de un an și jumătate de angajații și oficialii Ministerului Educației. Elevii vor primi de la diriginte credențialele – DOCUMENT

Instrucțiunile pentru profesori și elevi pentru accesarea Bibliotecii Școlare Virtuale EDULIB au ajuns la școli sub forma unei adrese, vineri 28 februarie, după ce programul a fost blocat constant în…
Vezi articolul
ce-a vrut să spună autorul

Ce se întâmplă în creier când citim? Cititul stimulează dezvoltarea limbajului / Să încetăm să îl vedem ca pe ceva ce îl pregătește pe copil pentru școală. E mai mult de atât, spun cercetătorii în neuroștiințe cognitive Simina Pițur și Andrei Miu

Ce se întâmplă în creier atunci când învățăm să citim? Dar cu cei care nu învață să citească? Cercetătorii în neuroștiințe cognitive Simina Pițur și Andrei Miu vorbesc despre mecanismele…
Vezi articolul

Peste 100 elevi ucraineni din clasele primare vor învăța după curriculum ucrainean la o școală de stat din București. Vor face ore online, dar vor fi prezenți în bănci și vor avea și cursuri de limba română

Luni, peste 60 de copii ucraineni refugiaţi în România au participat la o ceremonie prin care s-a marcat proiectul sprijinit de organizația Salvați Copiii la Şcoala nr. 73 “Barbu Delavrancea”…
Vezi articolul

Soluții radicale pentru a stopa violența în școli, propuse de Asociația Vedem Just: Exmatricularea elevilor pentru acte grave de indisciplină să fie reintrodusă, jignirea sau amenințarea la adresa profesorilor să fie considerate infracțiune de ultraj, iar părintele obligat să plătească o sumă profesorului defăimat

Să se reintroducă exmatricularea elevilor pentru acte grave de indisciplină sau comiterea de infracțiuni, începând cu vârsta de 14 ani, indiferent de nivelul clasei frecventate și regulamentul-cadru școlar să prevadă…
Vezi articolul