Cele mai aglomerate școli din București, după numărul de elevi – clasament ISMB 2021 / Lecție de copy-paste predată de inspectorii din Capitală

24.387 de vizualizări
Foto: capturi rapoarte ISMB
Cea mai actuală problemă a infrastructurii educaționale este exact cea de anul trecut, „creșterea importantă a numărului de elevi și preșcolari”, potrivit celui mai recent raport privind starea învățământului în anul școlar 2020-2021, publicat de Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISMB). Instituția publică numărul de elevi din cele mai mari și aglomerate școli și licee din Capitală, acesta fiind același cu numărul publicat anul trecut, în raportul 2019-2020. Raportul în sine este o copie aproape fidelă a celui anterior, fiind realizat, în cea mai mare parte, prin metoda copy-paste, fără actualizarea datelor cu numărul elevilor din școli, a problemelor, a soluțiilor propuse.

La fel ca anul trecut, cu același număr de elevi, cea mai mare unitate de învățământ din București are în continuare fix 2.505 elevi, este vorba despre Școala Gimnazială nr. 195 din Sectorul 3.

Asta deși în alt raport, Raportul oficial publicat de Ministerul Educației, Școala nr. 195 a avut 2.622 elevi în anul școlar 2019-2020.

Școala Gimnazială nr. 195, BucureștiNumărul de claseNumărul de eleviNumărul mediu de elevi/clasă


Clasa a V-a

















1543228,8


Clasa a VI-a

















1031331,3


Clasa a VII-a

















827334,1


Clasa a VIII-a

















517835,6


Clasa a II-a

















827334,1


Clasa a III-a

















1031231,2


Clasa a IV-a

















927430,4


Clasa I

















927931


Clasa pregătitoare

















1328822,1
Total87262230,1
Sursă date – Ministerul Educației (06.11.2020)

Inspectoratul remarcă în raportul citat faptul că „numărul elevilor care învață în școlile din București este din ce în ce mai mare” și cauzele ar fi următoarele „ca urmare a introducerii clasei pregătitoare, a marilor investiții imobiliare din ultimul timp și a școlarizării în București a unui număr din ce în ce mai mare de elevi proveniți din județul Ilfov sau din alte județe ale țării. Școlile gimnaziale din București s-au confruntat, an de an, cu fenomenul de suprapopulare”. Paragraful respectiv a fost copiat integral din raportul precedent.

Ba mai mult, anul trecut școlar cei de la ISMB remarcau faptul că „10 unități școlare au ajuns să funcționeze în 3 schimburi”. Atunci punctau și zonele în care este nevoie de extinderea școlilor sau de construcția altora noi:

„Zonele unde se identifică deficit mare de spații educaționale sunt: Băneasa, Herăstrău, Dorobanți, Iancului, Titan, Big-Berceni, Tineretului, Militari, Rahova, Academia Militara, precum și în noile cartiere rezidențiale construite în proximitatea Capitalei”.

  • În raportul din acest an nu mai există aceste mențiuni.

Lista cu cele mai aglomerate școli, după numărul de elevi, în 2021, este identică cu cea din 2020:

  1. Școala Gimnazială nr. 195 – 2.505
  2. Școala Gimnazială nr. 97 – 2.071
  3. Școala Gimnazială nr. 194 – 1.878
  4. Școala Gimnazială „Sf. Andrei” – 1.878
  5. Școala Gimnazială nr. 190 – 1.853
  6. Școala Gimnazială nr. 79 – 1.794
  7. Colegiul German „Goethe” – 1.720
  8. Școala Gimnazială nr. 56 – 1.711
  9. Școala Gimnazială nr. 117 – 1.683
  10. Școala Gimnazială nr. 280 – 1.679
  11. Liceul teoretic „Ștefan Odobleja” – 1.670
  12. Liceul Teoretic „Dimitrie Bolintineanu” – 1.626
  13. Școala Gimnazială nr. 31 – 1.600
  14. Colegul Național „Școala Centrală” – 1.590
  15. Liceul Teoretic „Nicolae Iorga” – 1.576
  16. Colegiul Național „Mihai Eminescu” – 1.550
  17. Liceul „Dante Alighieri” – 1.529
  18. Liceul „Jean Monnet” – 1.500
  19. Școala Gimnazială nr. 39 – 1.462
  20. Liceul Teoretic „Marin Preda” – 1.460
  21. Liceul Teoretic „Eugen Lovinescu” – 1.432
  22. Școala Gimnazială nr. 88 – 1.410
  23. Școala Gimnazială „Titu Maiorescu” – 1.089

Raportul din 2019 remarca faptul că în București sunt 12 unități de învățământ în care elevii învață în 3 schimburi. În raportul de anul acesta problema a fost ignorată total.

Copy-paste au fost trecute și elementele de misiune și cele de „valori” pe care se bazează instituția. Ca să pară că este totuși ceva schimbat, noua conducere a inspectoratului a inversat ordinea cuvintelor și a paragrafelor.

La „Misiunea ISMB” a fost adăugat un cuvânt – „îmbunătățirii” -, iar paragraful 1 a devenit paragraful 2.

În privința valorilor, „Respect” a fost mutată penultima, iar „Calitate” și „Perseverență” primele. Într-un mod firesc având în vedere că nu există aproape nimic nou în acest raport, „Creativitate” a fost mutată ultima pe listă.

Aproape identică este și lista actelor normative înșirate în capitolul „Cadru Legislativ”. A fost preluat inclusiv ordinul de ministru comun emis de Monica Anisie și Nelu Tătaru în august 2020, deși regulile din școli au fost stabilite și prin alte ordine pe parcursul anului școlar 2020-2021, la care se referă raportul.

Apare un element de originalitate în pagina 9 a raportului, unde conducerea ISMB înlocuiește în text construcția „ca urmare a apariției” cu „ca urmare a continuării”. Si subliniază cu roșu faptul că în anul școlar trecut au fost două evenimente remarcabile – trecerea în online și „revenirea în format fizic în ultimele săptămâni ale semestrului al II-lea”. Asta deși elevii au revenit fizic la școală, din vacanța de după sărbători și școala online decretată pe perioada campaniei electorale din noiembrie 2020, în februarie 2020, la insistențele ministrului Educației. Vacanță forțată a urmat în toată luna aprilie, dar nu și pentru elevii din clasele terminale, care au făcut două săptămâni de școală online în acel interval.

Raportul ISMB a fost semnat anul trecut de inspectorul general Ionel Pușcaș, cel din acest an fiind semnat de actualul inspector școlar general Mihaela Ștefan, ambii reprezentanți ai aceluiași partid – PNL.

Cele două rapoarte ale șefilor ISJ pot fi descărcate de aici, pentru comparație:


6 comments
  1. E interesant ca din raportul 2020- 2021 lipsesc cifrele cel mai importante: efectivele totale de scolari si elevi.
    Inspectoratele se tot lamenteaza ca sunt aglomerate, ca nu sunt destule scoli, fiindca s-au construit doar 100 de scoli din ’77 incoace, dar realitatea pare a fi inversa.
    Populatia scoalara a scazut cu peste 30% in ultimii 30 de ani, au aparut peste 200 de scoli private, care scolarizeaza peste 10% din elevi, iar populatia scolara e in continuare descrestere, e vizibil la scaderea copiilor din clasa zero.

  2. Ar trebui luat în calcul și migrația elevilor spre școlile cu performante. Nu pomenesc nimic despre școlile mediocre(și nu sunt puține), unde nivelul profesorilor este f scăzut și unde interesul pt dezvoltarea copiilor este aproape nul. Sunt scoli unde sunt puși directori care au implicare zero pt calitatea actului educațional și pt creșterea nivelului scolii.

  3. Verificați va rog școala 179 din sectorul 1. A fost pana în toamnă cu învățământ în 3 schimburi, și are peste 1100 elevi. Dar nu este înregistrată ca școală aglomerată.

  4. Nu înțeleg cine se mira ? Profesorii din Bucuresti nu se mira de competentele ISMB și de cele ale inspectorilor = politrucilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Motivarea profesorilor este o soluție pentru a reduce analfabetismul funcțional, însă nu rezolvă problema, susține Sorin Ion: Dacă mâine dublăm salariile, nu înseamnă că de a doua zi se dublează și calitatea muncii. Pentru asta trebuie cel puțin o generație

Pentru a reduce analfabetismul funcțional al elevilor, „ne trebuie oameni buni, profesori de calitate și pentru asta trebuie motivați, pentru că, cu tot respectul pentru vocație, dar până la urmă…
Vezi articolul

Propriul meu fiu a dat Bacalaureat după acest sistem de organizare din 1995. Îmi place să cred că nepoții mei vor avea șansa să dea un Bacalaureat mai adaptat secolului 21 – Ministrul Sorin Cîmpeanu, despre examenul pe care vrea să îl schimbe, pentru absolvenții de liceu

“Bacalaureatul este organizat după Legea 84 din 1995. Nu a fost nicio schimbare până acum. Deja, propriul meu fiu a dat examen după acest sistem de organizare din 1995. Îmi…
Vezi articolul