Cele cinci criterii esențiale ale profesorilor pentru alegerea auxiliarelor școlare, rezultate în urma unui studiu pe 2.000 de cadre didactice (P)

2.234 de vizualizări
Alegerea auxiliarelor școlare adecvate joacă un rol crucial în succesul educațional al elevilor. Un studiu de piață, realizat în rândul cadrelor didactice, a arătat că profesorii acordă o importanță deosebită actualității informațiilor și validității științifice atunci când recomandă părinților achiziționarea auxiliarelor.

Pentru a înțelege mai bine nevoile tuturor părților implicate, editura Art Klett a realizat un studiu de piață cuprinzător, la care au participat 2.000 de cadre didactice din diverse domenii: de la umaniste (Limba Română, Istorie, Geografie) până la științifice (Matematică, Fizică, Chimie, Informatică) și filologice (Engleză, Franceză).

“Auxiliarele școlare sunt o parte esențială a întregului proces de învățare și vin atât în sprijinul profesorilor, cât și în ajutorul elevilor în realizarea obiectivelor de învățare. La Editura Art Klett, ne concentrăm pe dezvoltarea unor resurse educaționale de cea mai înaltă calitate, care să răspundă nevoilor actuale ale școlii moderne. Astfel, în dezvoltarea fiecărui auxiliar noi ne ghidăm după câteva criterii fundamentale. Culegerile și caietele de lucru sunt create pentru a susține o învățare graduală, prin exerciții variate, adaptate nevoilor fiecărui elev. Mai mult, limbajul utilizat este ușor de înțeles, iar designul grafic este atrăgător și adecvat, pentru a capta interesul și a stârni curiozitatea elevilor.”, a declarat Zoltan Pilecki, Director General Editura Art Klett.

Concluziile studiului de piață

Profesorii au indicat următoarele aspecte ca fiind cele mai importante atunci când evaluează auxiliarele școlare: 84% consideră esențială corectitudinea științifică și actualitatea conținutului; 77% apreciază calitatea imaginilor și prezentarea conținutului; 75% au subliniat importanța clarității designului și ușurința parcurgerii de către elevi; 71% acordă atenție limbajului utilizat și 69% consideră esențială corespondența cu manualul utilizat la clasă.

Mai mult, în cadrul studiului de piață, profesorii care utilizează în mod regulat auxiliarele Editurii Art Klett și-au exprimat opiniile și preferințele cu privire la diverse aspecte ale acestor materiale didactice. Astfel, 79% dintre profesorii de matematică au apreciat claritatea designului și ușurința în parcurgerea materialelor. 87% dintre profesorii de Limba și Literatura Română au subliniat corectitudinea științifică și actualitatea conținutului caietelor pentru elevi. La rândul lor, 76% dintre profesorii de Fizică au considerat că există o bună corespondență între caietul elevului și manualul utilizat la clasă. Calitatea imaginilor și prezentarea conținutului au fost apreciate de 81% dintre profesorii de Chimie și Geografie.

Experiența profesorilor cu auxiliarele Editurii Art Klett

Manualele școlare și auxiliarele editurii Art Klett au ca obiectiv esențial asigurarea unei educații de calitate. Realizate de o echipă de profesioniști, aceste materiale facilitează structura și organizarea procesului de învățare, oferă suport atât elevilor, cât și profesorilor și contribuie la îmbunătățirea continuă a metodelor și strategiilor didactice”, spune Marius Perianu, vicepreședinte al Societății de Științe Matematice din România, președinte al Filialei Olt SSMR și redactor-șef adjunct al Gazetei Matematice.

Când eram elev, aveam culegeri. Culegerea cu probleme de matematică, culegerea de comentarii literare și culegerea cu exerciții de gramatică. În principiu, fără ele nu te descurcai: manualele și lecțiile din caiete ofereau doar informațiile teoretice și prea puține ocazii de exersare. În esență, lucrurile nu s-au schimbat, doar că locul culegerilor a fost luat de auxiliarele didactice. Conceptul de auxiliar pare a trimite către ideea de material opțional. În fapt, sensul este de element ajutător. Auxiliarele didactice nu sunt obligatorii, firește. Dar ele au un rol crucial în structurarea cognitiv-emoțională a elevilor.

Ce aduc nou auxiliarele didactice și, în special, cele ale editurii Art Klett, față de culegerile din alte vremuri, este prospețimea, actualitatea, adecvarea la lumea contemporană și la principiile programelor școlare în vigoare. Preocuparea pentru conexiunea cu viața, nu doar pentru fixarea unor cunoștințe și formarea unor deprinderi, dar și pentru dezvoltarea personală, în acord cu viziunile curriculare actuale. Sunt obligatorii? Formal, nu. Dar sunt obligatorii pentru cine dorește să se situeze coerent și stabil în propria dezvoltare. Nu se pierde, prin utilizarea auxiliarelor didactice, dimensiunea fixării cunoștințelor, esențială, nici cea a formării deprinderilor, dar se câștigă un plus de autenticitate și de conștiență: mecanismul învățării nu mai este unul mecanic, ci este unul formator, declară Horia Corcheș -scriitor și profesor cu o bogată experiență la catedră, promotor al noilor tehnici de predare și autor de manuale și auxiliare pentru Limba și literatura română.

Textul ales la lectură provoacă elevii la discuții și dezbateri. Exerciții variate și de dificultăți diferite în cea de-a doua parte, cea de limbă. Structurarea temei de redactare, după formatul manualului, ajută elevii să fixeze elementele cele mai importante care trebuie surprinse în caracterizarea unui personaj”, spune Mădălina P., profesor de Limba și Literatura Română, din Hunedoara.

“Exercițiile de gramatică ajută la o mai bună însușire a structurilor gramaticale. Exercițiile de vocabular sunt variate și contribuie la consolidarea vocabularului. Exercițiile de reading oferă informații extra care ajută la îmbogățirea cunoștințelor generale”, consideră Elena B., profesor de limba Engleză, din Neamț.

Auxiliare școlare: Instrumente esențiale pentru un învățământ eficient

Auxiliarele școlare sunt resurse esențiale pe care profesorii le folosesc pentru a completa informațiile din manualele școlare. Aceste resurse vin în diverse forme pentru a fi cât mai utile în activitatea de la clasă:

  • Caietul elevului ajută la aprofundarea noțiunilor și strategiilor specifice fiecărei discipline, este o resursă pe care o folosesc elevii pentru a-și completa cunoștințele noi dobândite în clasă.
  • Culegerile pun la dispoziția elevilor o sinteză completă a teoriei și exerciții variate grupate pe diferite niveluri de dificultate pentru a ajuta elevii să obțină performanță.
  • Atlasul reprezintă un suport didactic deosebit de util la ore. Un Atlas dedicat unei discipline devine absolut obligatoriu la clasă și acasă, pentru că oferă atât suport grafic actualizat și adaptat noilor cerințe ale curriculumului școlar, cât și conținuturi suplimentare, necesare dezvoltării unei „culturi științifice“ solide.

Art Klett este o editură de carte educațională de referință în România, oferind manuale și auxiliare pentru toate disciplinele școlare, de la clasa 0 până la clasa a XII-a. Proiectul Manuale digitale Art Klett s-a numărat printre primele din România, oferind în prezent structura cu cele mai performante și mai atractive produse de acest tip din mediul școlar. Manualele sunt recomandate de educatori, învățători și profesori de pretutindeni ca cea mai bună soluție pentru educație de înaltă calitate și îndeplinesc criteriile de excelență la nivel european și sunt realizate de autori cu renume și experiență la clasă.


1 comment
  1. Am și eu o întrebare, dacă se poate ? pot înțelege orice vizavi de persoanele și cadrele didactice . dar ce facem cu sclavi elevilor ( cadrele nedidactice) cele care curata , fac treaba murdara din toalete și acele persoane care deservesc o întreaga instituție?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

UTIL pentru profesori la pregătirea începutului de an școlar: crearea, partajarea, adaptarea și gestionarea resurselor educaționale deschise (R.E.D.) / Peste 1.600 de materiale educaționale în biblioteca LIVRESQ (P)

LIVRESQ este un editor românesc care facilitează crearea, editarea, publicarea și gestionarea acestor resurse educaționale deschise (RED-uri) în format SCORM (Sharable Content Object Reference Model). Conceput pentru a sprijini profesorii…
Vezi articolul

Noile planuri-cadru pentru liceu ar trebui să fie aprobate până pe 29 februarie 2024, iar programele școlare noi ar ajunge la elevii care încep clasa a IX-a în 2025 – proiect / Patru generații de liceeni, cu reforma curriculară suspendată de politicieni

Noile programe școlare pentru elevii de liceu, care ar fi trebuit să fie în școli din anul 2021, nu vor intra în vigoare nici în următorii doi ani, după cum…
Vezi articolul

Material susținut de Viva Control

Primul an de catalog electronic în școli. Șase directori vorbesc despre cum au pilotat platforma, cum au primit profesorii tehnologia în viața lor profesională și ce influență are schimbarea asupra comunității școlare

A trecut primul an școlar din programul pilot în care 742 de școli au fost aprobate să utilizeze catalogul electronic. Avantajele catalogului electronic au fost explicate de 6 directori de…
Vezi articolul

Profesoara Alina Nițu: Dincolo de o reformă din temelii a Școlii românești, se impune o lege a lustrației intelectuale care să producă efecte asupra impostorilor din educație care au produs, la rându-le, generații de impostori

Se pare că luna decembrie, în anii de cumpănă, vestește o iarnă a vrajbei noastre, măcar că începe cu Ziua Națională. An de an, batjocorită cu discursuri deșănțate, biata noastră…
Vezi articolul

Școlile nu pot încă să introducă datele de concedii ale profesorilor, deși aplicația de salarizare a angajaților din Învățământ a fost actualizată luni / Model de cerere pentru profesori

Școlile nu pot încă să introducă datele de concedii ale profesorilor, deși aplicația de salarizare a angajaților din Învățământ a fost astăzi actualizată, potrivit surselor Edupedu.ro. Concret, în documentul care…
Vezi articolul

Aproape 7.000 de profesori necalificați, în școlile din România, susține un lider sindical. Purcaru, FSLI: Avem nevoie de tineri performanți, iar în ultimii ani au venit foarte puțini. În primii 5 ani peste 50% din nou-veniți au părăsit sistemul de educație

Vicepreședintele FSLI, George Purcaru, a spus că în sistemul de educație sunt în prezent aproape 7000 de profesori necalificați, adică nu au studiile corespunzătoare. În septembrie anul trecut, Ligia Deca…
Vezi articolul